Niemen Aerolit

Archiwum forum fanów Czesława Niemena

Dziwny jest ten świat

Dyskusje na dowolne tematy dla ktorych nie znalazło się miejsce w pozostałych forach. Wątki nie muszą dotyczyć Czesława Niemena, jednak ograniczamy się do tematów związanych z kulturą i sztuką.

ERA JAZZU - DIONIZY PIĄTKOWSKI POLECA MUZĘ NAJWYŻSZEJ PRÓBY 2009-08-03 - 2010-01-29 ratajczak bogdan 14 7478
ratajczak bogdan
2009-08-03 20:55:42
W ubiegłym roku zapowiadałem wizytę geniusza gitary Johna "Mahavishnu" McLaughlina, którego sprowadził do Polski Dionizy Piątkowski - szef Ery Jazzu.
/./
Tych super gwiazd światowego jazzu, które dzięki Erze Jazzu przewinęły się przez nasze estrady, trudno dziś zliczyć.
Wiele z nich było w jakiś sposób związane z karierą Czesława Niemena.
Czesław występował obok nich na scenach najbardziej prestiżowych świata.
Tak było z The Mahavishnu Orchestra - w Monachium, tak było z Dionne Warwick - w Paryżu.
Co jeszcze nas czeka?
Któż to może wiedzieć?
Ale warto śledzić te zapowiadane wizyty, albowiem różnie się może zdażyć...

(**)
ratajczak bogdan
2009-08-03 21:42:37
Oto jak przedstawiają się najbliższe plany Ery Jazzu:

"Charyzmatyczna Cassandra Wilson, egzotyczna brazylijska Tania Maria oraz Christmas Gala z Friend & Fellow - to gwiazdy jesiennej edycji Ery Jazzu.
W historii muzyki rozrywkowej trzy brazylijskie wokalistki rozsławiły jazz , sambę i bossa-novę na całym świecie: Astrud Gilberto , Flora Purim oraz Tania Maria - mówi Dionizy Piatkowski, szef Ery Jazzu. Miałem zaszczyt przedstawić polskiej publiczności i Astrud Gilberto i Florę Purym, teraz pora na Tanię Marię.
Ta wybitna pianistka, dynamiczna wokalistka i znakomita artystka sceniczna będzie pierwszym gościem jesiennej edycji Ery Jazzu. Śpiewa stylem staccato łącząc go z walorami bebopu i latynoskiej muzyki tanecznej, a całość przedstawia wyjątkowo spontanicznie. Współpracowała z najwybitniejszymi artystami jazzu: od wokalistki Sarah Vaughan po gitarzystę Charlie'go Byrda. Uwielbiana przez fanów na całym świecie, nagradzana prestiżowymi laurami jest Tania Maria artystką niepowtarzalną i wielką estradową osobowością. Wieczór w warszawskiej Filharmonii Narodowej ( 28.09) jest polską premierą albumu "Intimidate" oraz jedynym koncertem egzotycznej, brazylijskiej pianistki i wokalistki w Polsce.
Wiosną tego roku - przedstawia kolejną gwiazdę D. Piątkowski - Cassandra Wilson otrzymała prestiżową Grammy Award. Jej album "Loverly" wybrano jako najlepszy w tym sezonie album jazzu wokalnego. Jest to już druga statuetka Grammy w dorobku tej wybitnej wokalistki. Wspaniałe recenzja zbiera także kolejny album Cassandry Wilson "Closer To You: The Pop Side". Płyta zwiera covery piosenek takich artystów jak U2, Bob Dylan, Glen Campbell, The Band, Sting, Van Morrison czy Neil Young. Wokalistka dosyć często sięga w swojej twórczości do różnych gatunków muzycznych, nie bojąc się eksperymentować z jazzem, bluesem, country czy muzyką pop . Jej koncert z kwartetem Davida Murraya w specjalnym projekcie Ery Jazzu (marzec 2008) opiniotwórcze media określiły najważniejszym wydarzeniem jazzowym roku.
Koncertowa premiera obu albumów odbędzie się na jedynym koncercie w Polsce , 3 listopada w warszawskim Hotelu Hilton.
W grudniu 2006 roku po raz pierwszy w Polsce - na zaproszenie Ery Jazzu - wystąpił jeden z najważniejszych zespołów akustycznego jazzu wokalnego - Friend' n 'Fellow.
Obok kanadyjskiego duetu Tuck & Patti to najpopularniejszy i najchętniej prezentowanym na najważniejszych estradach i festiwalach Europy tandem muzyczny. Koncerty w Poznaniu, Krakowie, Gdyni i Wrocławiu zgromadziły wtedy komplety publiczności .Media nie szczędziły duetowi wspaniałych recenzji oraz rekomendacji. Koncert w warszawskiej Filharmonii Narodowej ( 6.12.) ma szczególny charakter: zespół promować będzie nie tylko najnowszy album "Lady",ale do rozległego repertuaru włączy także standardy rocka, muzyki rozrywkowej oraz - co jest już tradycją grudniowych koncertów Ery Jazzu - gospel, spiritual oraz kolędy i pastorałki."

TANIA MARIA- Brazilian Touch of Jazz
28 września 2009- Warszawa - Filharmonia Narodowa
Bilety 160/120/80

CASSANDRA WILSON - The Pop Side of Jazz
3 listopada 2009 - Warszawa - Hotel Hilton
Bilety 250/180/120

FRIEND & FELLOW - Christmas Gala
6 grudnia 2009 - Warszawa - Filharmonia Narodowa
Bilety 140/100/60

:arrow: http://www.jazz.pl

(**)
ratajczak bogdan
2009-08-03 22:01:44
Dionizy Piątkowski zawsze wysoko oceniał muzykę Czesława Niemena i samego Czesława.
Nie inaczej jest obecnie.
Ostatnio wyraził swą bardzo pochlebną opinię o Arturze Dudkiewiczu i jego niemenowskiej płycie.
W ostatnich latach zapanowała wśród jazzmanów moda na jazzowe interpretacje nie tylko muzyki klasycznej (Chopin), ale także rodzimej klasyki rocka i muzyki popularnej.
Te nie zawsze udane próby zmierzania się swingiem i synkopa z pogodnymi melodyjkami nie zawszą odnoszą zamierzony, artystyczny efekt. Najpiękniej zabrzmiały jazzowe interpretacje przebojów Seweryna Krajewskiego i Marka Grechuty. Teraz arcyciekawa płyta "Niemen Improwizacje" kwartetu Artura Dutkiewicza, który zmierza się z kompozycjami Czesława Niemena.
Ten karkołomny pomysł stał się jednak doskonałym pretekstem oczytania na nowo piosenek Niemena i to w jazzowej, swingowej improwizacji. Jak można poradzić sobie z „pomnikowymi” już dzisiaj przebojami jak: "Sen o Warszawie", "Pod papugami", "Wspomnienie, "Bema pamięci żałobny rapsod", "Jednego serca", "Nim przyjdzie wiosna", "Ciuciubabka", "Czy mnie jeszcze pamiętasz", "Stoję w oknie", "Marionetki"?
Odpowiadam – wspaniale, gdy do interpretacji (improwizacji?) wzięli się twórcy niebanalni i niezwykle kreatywni: znamienity pianista, kompozytor i aranżer Artur Dutkiewicz, Sebastian Frankiewicz – jeden z najzdolniejszych perkusistów młodego pokolenia jazzowego oraz Darek Oleś Oleszkiewicz – polski kontrabasista mieszkający w USA, zaliczany do światowej czołówki kontrabasistów jazzowych. Czy potrzebne są lepsze rekomendacje?
Dionizy Piątkowski - Era Jazzu


:arrow: Dionizy Piątkowski POLECA "Niemen Improwizacje" Artura Dutkiewicza

(**)
Stach
2009-08-04 04:37:05
ratajczak bogdanDionizy Piątkowski :
W ostatnich latach zapanowała wśród jazzmanów moda na jazzowe interpretacje (...) znamienity pianista, kompozytor i aranżer Artur Dutkiewicz, Sebastian Frankiewicz – jeden z najzdolniejszych perkusistów młodego pokolenia jazzowego oraz Darek Oleś Oleszkiewicz – polski kontrabasista mieszkający w USA, zaliczany do światowej czołówki kontrabasistów jazzowych.

Po 1. w tak wspaniałej i zachęcającej do kupna płyty opinii p.D.Piątkowski użył określenia "moda" http://portalwiedzy.onet.pl/109791,,,,moda,haslo.html , ... więc mnie to zastanawia, czy jak każda moda szybko przeminie i w kontekście tego ,że NIEMEN nie starał się absolutnie byc ... modny, (może ciut, ciut na początku swej drogi artystycznej) szedł własną drogą.
Po 2. ... kto gra jako 4-ty ( a w zasadzie 1.)... kwartet ?... chyba, że :N: jako spiritus movens http://portalwiedzy.onet.pl/109791,,,,moda,haslo.html to tak , zgoda. :)
ratajczak bogdan
2009-08-04 10:39:23
Edytowany 1 raz(y), ostatnio 2009-08-04 10:39:23 przez ratajczak bogdan
Stachkwartet ?... chyba, że :N: jako spiritus movens http://portalwiedzy.onet.pl/109791,,,,moda,haslo.html to tak , zgoda. :)


Błąd oczywiście jest, ale skąd się wziął?
Nie sądzisz chyba, że człowiek zajmujący się od lat jazzem, muzykolog, nie zna składu tria i nie odróżnia go od kwartetu?
Musisz więc zapytać samego zainteresowanego, co miał na myśli.
Adres do Dionizego Piątkowskiego jest dostępny w linku.

(**)
Stach
2009-08-04 12:22:49
ratajczak bogdan
Adres do Dionizego Piontkowskiego jest dostępny w linku.

Dionizy Piątkowski, myli się jak każdy z nas.
ratajczak bogdan
2009-08-04 13:04:42
Być może i się myli, ale w tym wypadku to absolutnie niemożliwe.
Jestem pewien, że to błąd autora, który spisywał rozmowę z Dionizym Piątkowskim.
Niemenowi wielokrotnie wkładano w usta słowa, których nigdy nie wypowiedział.
Stąd w pewnym okresie zaprzestał udzielania wywiadów prasowych, bo nawet zapewnienia o autoryzacji, były przez wielu niedotrzymywane.

(**)
Adalbert
2009-08-05 05:37:18
Dionizy Piątkowski :
W ostatnich latach zapanowała wśród jazzmanów moda na jazzowe interpretacje...

I z calym szacunkiem dla Niemena, tak nalezy potraktowac, to prawdziwie przecietne dzielko zawierajace co prawda ponadczasowe ale jedna przeboje Czeslawa.

Gdybyz to artysci postanowili sie zmierzyc z materia zawarta w okresie od Marionetek do Idee Fixe, byc moze zrodzilo by sie cos wartosciowego.
A tak mamy czysty, komercyjny jazz, zaaranzowany i zagrany jeno tylko dla pieniedzy... a zal, bo moglo by byc ciekawie.
ratajczak bogdan
2009-08-05 11:01:58
Adalbert
A tak mamy czysty, komercyjny jazz, zaaranzowany i zagrany jeno tylko dla pieniedzy... a zal, bo moglo by byc ciekawie.

Ocena wartości muzyki to problem osobniczej wrażliwości - pozostawiam to bez uwag.
De gustibus...
AdalbertI z calym szacunkiem dla Niemena, tak nalezy potraktowac, to prawdziwie przecietne dzielko zawierajace co prawda ponadczasowe ale jedna przeboje Czeslawa.

Nie wiem, czy ty wiesz, ale standardy grane przez cały jazzowy świat, to głównie proste melodyjki z musicali, czy piosenki wylansowane przez śpiewających aktorów.
Mało tam muzyki awangardowej, czy choćby tylko trudnej.
I jakoś świat jazzowy się nie krzywi, tylko gra, gra, gra...
I jest pięknie!
Zabranie zdania, po to tylko, aby w finale zarzucić Arturowi Dudkiewiczowi czystą komercję, a zarazem zaprzeczyć jego czystej intencji, która spowodowała, że sięgnął po repertuar Niemena (vide wywiad w "Jazz Forum"), tym samym zarzucić mu kłamstwo i zakłamanie, to jest brzydki głos w ocenie tego ciekawego i wrażliwego pianisty i człowieka.
Szkoda Adalbercie, że tylko to cię tak poruszyło i zainteresowało.
Ale nie dziwię się, bo to takie nasze, takie polskie.
Mogła być ciekawa, rzeczowa ocena płyty, a tak, po konkluzji związanej z opinią o tej płycie pozostał jedynie...
Adalbertzal, bo moglo by byc ciekawie


(**)
ratajczak bogdan
2009-09-05 14:59:43
ERA JAZU i Dionizy Piątkowski przypomina i serdecznie zaprasza miłośników jazzu!

Obrazu nie udało się pobrać z zewnętrznego adresu.


Legendarna ikona bossa-novy na jedynym koncercie ERY JAZZU
Tania Maria - rekomenduje koncert Dionizy Piątkowski, szef Ery Jazzu - śpiewa stylem staccato łącząc go z elementami jazzowego bebopu i latynoskiej muzyki tanecznej, a całość przedstawia wyjątkowo spontanicznie . Współpracowała z najwybitniejszymi artystami jazzu: od wokalistki Sarah Vaughan po gitarzystę Charlie'go Byrda. Uwielbiana przez fanów na całym świecie, nagradzana prestiżowymi laurami jest Tania Maria artystką niepowtarzalną i wielką estradową osobowością. Otoczona zewsząd przez muzykę młoda artystka chłonęła: sambę, pop, jazz, blues i brazylijskie chorinho i bossa novę. Choć naukę rozpoczynała od klasycznych lekcji gry na pianinie, szybko jednak zainspirowały ją dokonania nagrania jazzowe. Idolami stali się Nat "King" Cole' i Oscar Peterson. Może właśnie dlatego jej indywidualny styl kształtowany był dzięki wpływom najlepszych: pianistów Oscara Petersona i Billa Evansa, wokalistki Sarah Vaughan, brazylijskich innowatorów: Antonia Carlosa Jobima czy Miltona Nascimento. Poza wirtuozerską pianistyką Tania Maria coraz częściej sięgała po znane standardy jazzu i odpowiednio je aranżując łączyła rytmy brazylijskie z karaibską salsą i ekspresyjnymi aranżacjami właściwymi muzyce jazzowej.

Jej debiutancki album "Apresentamos Tania Maria" ukazał się w Brazylii w 1969 roku, ale dopiero "Olha Quem Chenga" (z 1971 roku) wypromował nową, lokalną gwiazdę. Międzynarodowy rozgłos zdobyła Tania Maria po przeniesieniu się do Francji. W 1974 roku zamieszkała w Paryżu, a zapał i energia szybko zapewniły jej trzymiesięczny kontrakt w jednym z prestiżowych klubów. W Paryżu została przez następne siedem lat, a albumy, jakie nagrała, niezmiennie podkreślały jej brazylijskie korzenie. Lansowały w Europie brazylijskie rytmy i modę na latynoski jazz. W 1975 roku wystąpiła na Newport Jazz Festival wraz z Sarą Vaughan. Zachęcona przez gitarzystę Charlie'ego Byrda nagrała w 1981 roku płytę "Piquant" dla amerykańskiej wytwórni Concord, która poszukiwała artystki dla swego latynoskiego projektu "Concord Piccante". Na zaproszenie wytwórni przeniosła się do USA. Tam zrealizowała swe najlepsze (najczęściej koncertowe) albumy. W 1983 roku nagrała bestsellerowy album "Come With Me", z tytułowym utworem, które stał się międzynarodowym przebojem i przyniósł pianistce i wokalistce światową karierę. W latach 90. wkroczyła w wyjątkowo aktywny okres swego życia. Nagrywa z zespołami w różnych składach, najczęściej wraz ze swoim trio. Koncertowała na najważniejszych festiwalach na całym świecie, stała się "ambasadorem oraz ikoną jazzowej samby".

Wieczór w warszawskiej Filharmonii Narodowej jest polską premierą albumu "Intimidate" oraz jedynym koncertem egzotycznej, brazylijskiej pianistki i wokalistki w Polsce.

ERA JAZZU : TANIA MARIA - Brazilian Touch of Jazz
28 września 2009 - Warszawa - Filharmonia Narodowa
Bilety 160/120/80

bilety :
http://www.jazz.pl <http://www.jazz.pl>
http://www.eBilet.pl <http://www.ebilet.pl/>
http://www.ticketpro.pl <http://www.ticketpro.pl/>
http://www.eventim.pl <http://www.eventim.pl>
http://www.ticketonline.pl <http://www.ticketonline.pl>

fotografie do pobrania ( dział MEDIA promo)
http://erajazzu.eu/site/index.php/koncerty/31

ratajczak bogdan
2009-09-09 12:09:20
Dionizy Piątkowski informuje:

Kolejne laury dla Cassandry Wilson.

W dorocznej , prestiżowej ankiecie amerykańskiego magazynu Down Beat krytycy z całego świata przyznali swe doroczne nagrody Down Beat Critics Poll. Laur Najlepszej Wokalistki Jazzu otrzymała
C a s s a n d r a W i l s o n.
Wiosną tego roku Cassandra Wilson otrzymała także prestiżową Grammy Award. Jej album "Loverly" wybrano jako najlepszy w tym sezonie album jazzu wokalnego. Jest to już druga statuetka Grammy w dorobku tej wybitnej wokalistki. Wspaniałe recenzja zbiera także kolejny album Cassandry Wilson "Closer To You: The Pop Side". Płyta zwiera covery piosenek takich artystów jak U2, Bob Dylan, The Band, Sting, Van Morrison czy Neil Young. Tegoroczna laureatka prestiżowych nagród pojawi się na jedynym, ekskluzywnym koncercie Ery Jazzu w warszawskim Hotelu Hilton 3 listopada.

Pozostali laureaci Down Beat Criticl Poll to m.in. Sonny Rollins (Saksofonista Roku) ) oraz jego "Road Show" ( jako Album Roku), Dave Douglas ( trębacz), Keith Jarrett (pianista), Regina Carter (skrzypce), Wayne Sorter ( saksofon sopranowy),Tosto Thielemans ( harmonijka), Kurt Elling ( wokalista ) oraz B.B.King jako Bluesman Roku.
Wśród laureatów znaleźli się także Polacy : Tomasz Stańko w kategorii Trębacz Roku oraz pianista Marcin Wasilewski ( wchodząca gwiazda jazzu).

Więcej : http://www.jazz.pl

Jesienne koncerty ERY JAZZU:

TANIA MARIA - Brazilian Touch of Jazz
28 września 2009 - Warszawa - Filharmonia Narodowa
Bilety 160/120/80

CASSANDRA WILSON - The Pop Side of Jazz
3 listopada 2009 - Warszawa - Hotel Hilton
Bilety 250/180/120

FRIEND & FELLOW - Christmas Gala
6 grudnia 2009 - Warszawa - Filharmonia Narodowa
Bilety 140/100/60


(**)
ratajczak bogdan
2009-10-12 12:30:19
Dionizy Piątkowski i Era Jazzu przypomina!

Ostatnie bilety na ekskluzywny koncert Cassandry Wilson

Tegoroczna laureatka Grammy Award - Cassandra Wilson pojawi się na jedynym koncercie Ery Jazzu w warszawskim Hotelu Hilton 3 listopada. Ten ekskluzywny koncert jest premierą dwóch ostatnich albumów wokalistki.

CASSANDRA WILSON - The Pop Side of Jazz
3 listopada 2009 - Warszawa - Hotel Hilton

Bilety 250/180/120:
http://www.jazz.pl <http://www.jazz.pl>


(**)
ratajczak bogdan
2009-11-09 22:36:36
Dionizy Piątkowski i Era Jazzu informuje o nadchodzącym koncercie w warszawskiej FN:

Christmas Gala i kalendarz Ery Jazzu 2010

Tradycją Ery Jazzu są świąteczne projekty "Christmas". Są to zarówno galowe koncerty, wystawy, trasy koncertowe w wielu polskich miastach, jaki i - przygotowywany już po raz piąty - kalendarz . Wraz Polską Telefonią Cyfrową - mecenasem prestiżowego cyklu -przygotowano ekskluzywną, limitowaną edycją kalendarza Era Jazzu 2010, który otrzymają wszyscy goście świątecznego koncertu! Tym razem gwiazdą koncertu będzie duet Friend & Fellow. Koncert w warszawskiej Filharmonii Narodowej (6 grudnia) ma szczególny charakter: zespół promować będzie nie tylko najnowszy album "Lady", ale do rozległego repertuaru włączy także standardy rocka, muzyki rozrywkowej oraz - co jest już tradycją grudniowych koncertów Ery Jazzu - gospel, spiritual oraz kolędy i pastorałki.

"W ciągu ostatnich lat - mówi Dionizy Piątkowski, szef Ery Jazzu - zaprezentowaliśmy świąteczny recital Diany Krall, ,wystąpił , z programem "Winter Night" , gitarzysta Al Di Meola, wielkim echem odbiły się koncerty Detroit Gospel Singers, szczególny charakter miały koncerty New Orleans Joyful Gospel Singers oraz Golden Gospel Singers , trasa koncertowa Freddie'go Cole'a oraz wieczór ballad jazzowej Dee Dee Bridgewater. Teraz Friend & Fellow , wspaniały duet, który obok kanadyjskiego duetu Tuck & Patti to najpopularniejszy i najchętniej prezentowany na najważniejszych estradach i festiwalach Europy tandem muzyczny".

Ciemnoskóra wokalista Constanze Friend określana często jako "śpiewająca Josephine Baker" jest dzisiaj atrakcją wielu prestiżowych estrad, choć najpewniej czuje się w kameralnych salach i klubach. W jej muzyce doszukać można się oczywistych odniesień do stylistyki Sarah Vaughn, Elli Fitzgerald oraz Cassandry Wilson. Wraz z wirtuozerskim gitarzystą Thomasem Fellowem tworzą niepowtarzalny nastrój i charakterystyczną stylistykę. Może właśnie dlatego artyści często zapraszani są do udziału w koncertach zarówno Ala Jarreau, Dee Dee Bridgewater,Marianne Faithful , jak i Simpy Red oraz funkowego jazzmana Maceo Parkera. Wielkim sukcesem był także wspólny festiwalowy koncert z Rayem Charlesem.

Nieczęsto się zdarza, by pierwszy album zwiastował początek wielkiej kariery, ale w przypadku duetu Friend 'n' Fellow zrealizowany w 1995 roku album "Fairy Godmother" spowodował ogromne zainteresowanie europejskich mediów. Przygotowana trasa koncertowa obejmowała ponad sto koncertów w najważniejszych klubach Niemiec, Austrii, Francji, Szwajcarii. Zarówno krytycy, jak i publiczność zwracała uwagę nie tylko na wspaniały głos wokalistki ,ale także ( jak to określił francuski magazyn Jazz Hot) "spójne brzmienie zespołu, czyli one-man-band - gitarzysty Thomasa Fellowa".

Nie bez przyczyny duet nawiązał więc współpracę z prestiżowa wytwórnią Ruf Records, która odtąd włączyła nagrania Friend 'n 'Fellow do swojego głównego katalogu. W kolejnym roku ukazał się album "Home", który natychmiast stał się bestsellerem . W promocji albumu i trasy koncertowej w Europie i w USA wziął udział legendarny bluesman Luther Allison, co dla młodych artystów stanowiło najlepszą rekomendacje. Słynny bluesman uczestniczył w koncertach i został producentem kolejnego albumu "Purple Rose". Płyta ta stała się przełomową w karierze zespołu. Zauroczenie bluesem, jazzem, gospel zaczęło ustępować miejsca także nagraniom i standardowym przebojom rocka a nawet muzyki rozrywkowej. Tak jak w przypadku innych grup wokalnych (np. The Manhattan Transfer) czy wokalistek jazzu (Dianna Krall, Dianne Reeves) coraz częściej w repertuarze duetu odnajdywały się jazzujące i swingujące interpretacje przebojów J.Hendrixa, Bono & U2, J.Feliciano. Doskonała wokalna interpretacja, wirtuoz
eria gitarzysty powodowały, że nagrania te nabierały całkowicie nowej formuły i stawały się jazzującymi standardami i przebojami duetu. Zmiany te ukazył album "Taxi" oraz sztandarowy w repertuarze album "Covered" , z przepięknymi interpretacjami np. "Light My Fire", "I Still Haven't Found What I'm looking For" czy "What a wonderful world".

Sporym wydarzeniem był także - zarejestrowany w teatrze Mom Ami w niemieckim Weimarze - koncert wydany na DVD "Live". Choć ukazał zaledwie fragment ogromnych możliwości interpretacyjnych i repertuarowych zespołu to stał się doskonałym pretekstem do licznych zaproszeń duetu na najważniejsze festiwale i estrady świata. Entuzjastycznie przyjęto recitale w Londynie, Paryżu, Nowym Jorku, Pekinie, Wiedniu, Zurichu i Lucernie oraz w słynnym Jazzrally Dusseldorf Festival , gdzie Friend 'n' Fellow wystąpili wraz z Rayem Charlesem.

Kto choć raz widział ten duet podczas koncertu, wie, jak wciągające są ich perfekcyjnie zaaranżowane występy. Magiczny głos Constanze Friend i wirtuozerska gra na gitarze Thomasa Fellow to gwarancja wielkiego wydarzenie artystycznego. Najnowszy album "Lady" to muzyczny hołd złożony jednej z najwybitniejszych wokalistek - Ninie Simone. Duet wspaniale przygotował kilkanaście standardów legendarnej wokalistki: od klasycznej kompozycji Niny Simone "My Baby Just Cares For Me" po znane standardy, takie jak "Time", "Strange Lady" czy "Secrets Moon".




Więcej: www.jazz.pl <http://www.jazz.pl>


ERA JAZZU - FRIEND & FELLOW - Christmas Gala
6 grudnia 2009 - Warszawa - Filharmonia Narodowa


bilety :
www.eBilet.pl <http://www.eBilet.pl>
www.ticketonline.pl <http://www.ticketonline.pl>
www.ticketpro.pl <http://www.ticketpro.pl/>
www.eventim.pl <http://www.eventim.pl>

oraz kasy Filharmonii Narodowej


(**)
ratajczak bogdan
2009-12-15 14:27:50
Dionizy Piątkowski i Era Jazzu
Już w latach trzydziestych amerykański pisarz Scott Fitzgerald określił lata Swingu, jako epokę "Ery Jazzu". Ta zbieżność nazwy z popularnym cyklem koncertowym jest nie bez znaczenia, bowiem kolejna , wiosenna edycja Ery Jazzu zapowiada się jako wspaniała, estradowa prezentacja historii tej muzyki.
"Po raz pierwszy w Polsce przedstawimy swingową orkiestrę The Melody Makers, bodaj jedyny europejski big-band prezentujący autentyczne brzmienie orkiestr z lat dwudziestych i trzydziestych" - rekomenduje pierwszy wiosenny koncert Dionizy Piątkowski - Swing stał się wtedy niezwykle rozległym i populistycznym trendem jazzu: płyty, audycje radiowe, pisma muzyczne, koncerty i recitale wykorzystywały ,,swingowe szaleństwo'', które wkrótce zalało świat . Orkiestry Benny'ego Goodmana, Duke'a Ellingtona, Tommy'ego Dorseya, Glenna Millera, Counta Basiego wraz ze swingowymi przebojami stawały się gwiazdami komercyjnej rozrywki.. Jak podają statystyki, na
przełomie lat dwudziestych i trzydziestych tylko w USA sprzedano ponad sto milionów płyt z muzyką swingową. Nigdy dotąd muzyka jazzowa nie była tak powszechną i uwielbianą. Big bandowy jazz, w swej swingowo-tanecznej, komercyjnej formie święcił wtedy wielki triumf a gwiazdami estrady stali się jazzmani oraz ich orkiestry. Era Swingu określana jest zazwyczaj jako okres tanecznych big-bandów, które lansowały, w skali dotąd niespotykanej , popularne jazzowe przeboje.
W świat takiego, tanecznego swingu wprowadzi nas orkiestra The Melody Makers prowadzona od lat przez Ondreja Havelkę. To sztandarowa orkiestra swingowa prezentująca swój kunszt nie tylko w czasie ceremonii wręczania nagród Nobla, ale także najważniejszych galach swingu w całej Europie. Teraz zawładnie swingiem i tańcem w Teatrze Roma (15 marca). Ten szczególny koncert przygotowano w teatrze by nadać wydarzeniu rangę i styl epoki. To nie jest zwyczajny koncert swingowej orkiestry, lecz rodzaj muzycznego spektaklu z jazzowym rytmem, scenografią i stylistyką tamtych lat.

Kolejnym gościem Ery Jazzu (12 kwietnia w warszawskiej Filharmonii Narodowej) będzie legendarny i najwybitniejszy gitarzysta jazzu Jim Hall .Gdyby pisać historię muzyki jazzowej to najprzedniejsze miejsce zajmuje tam twórczość tego wybitnego artysty. Sama dyskografia gitarzysty obejmuje ponad sto najwspanialszych albumów, bez których świat jazzu byłby pusty. Nagrania te i koncerty Jim Hall realizował z najwybitniejszymi innowatorami nowoczesnego jazzu : Ellą Fitzgerald, Billem Evansem, Paulem Desmondem, Lee Konitzem, Artem Farmerem, Ronem Carterem, Sonnym Rollinsem, Mitchellem Petruccianim, Wayne Shorterem, Joe Lovano a nawet Patem Methenym. Nie bez powodu Jim Hall stale inspiruje artystów reprezentujących najróżniejsze stylistyki i fascynacje :od gitarzystów Billa Frisella i Pata Metheny'ego, po trębacza Toma Harrella, pianistę Chicka Coreę, kompozytora Phillipa Glassa czy saksofonistę Ornette'a Colemana. To jeden z ostatnich Gigantów Jazzu. Teraz - w ramach krótkiej europejskiej trasy koncertowej - na ekskluzywnym koncercie Ery Jazzu.

Więcej :www.jazz.pl <http://www.jazz.pl>

bilety :

http://www.jazz.pl <http://www.jazz.pl>
oraz kasy Teatru Roma


(**)
ratajczak bogdan
2010-01-29 10:43:27
Dionizy Piątkowski przypomina o święcie swingu - to już 15 marca!

The Melody Makers - Swinging & Dancing

15 marca 2010 - Warszawa - Teatr Roma

Era Jazzu przedstawia - na jedynym koncercie w Polsce - swingową orkiestrę The Melody Makers , bodaj jedyny europejski big-band prezentujący autentyczne brzmienie orkiestr z lat dwudziestych i trzydziestych. Ten szczególny koncert przygotowano w warszawskim Teatrze Roma, by nadać wydarzeniu rangę i styl epoki. To nie jest zwyczajny koncert swingowej orkiestry, lecz rodzaj muzycznego spektaklu z jazzowym rytmem, scenografią i stylistyką tamtych lat. Swing w latach dwudziestych i trzydziestych był niezwykle rozległym i populistycznym trendem jazzu: płyty, audycje radiowe, pisma muzyczne, koncerty i recitale wykorzystywały ,, swingowe szaleństwo'', które wkrótce zalało świat . Orkiestry Benny'ego Goodmana, Duke'a Ellingtona, Tommy'ego Dorseya, Glenna Millera, Counta Basiego wraz ze swingowymi przebojami stawały się gwiazdami komercyjnej rozrywki. Jak podają statystyki, na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych, tylko w USA , sprzedano ponad s
to milionów płyt z muzyką swingową ! I działo się tak nie tylko w Stanach, ale także w Polsce gdzie ,, murzyńskie muzykanctwo '' - jak Swing określił wtedy popularny pisarz Kornel Makuszyński - pojawiło się już w końcu lat dwudziestych.


W świat takiego, tanecznego Swingu wprowadzi nas orkiestra The Melody Makers prowadzona od lat przez Ondreja Havelkę. To sztandarowa orkiestra swingowa prezentująca swój kunszt nie tylko w czasie ceremonii wręczania nagród Nobla , ale także na najważniejszych galach swingu w całej Europie. Od połowy lat dziewięćdziesiątych jest bohaterem prestiżowego balu w Operze Wiedeńskiej, otwiera doroczne sympozjum International Monetarny Found w Davos, w czasie ceremonii otwarcia igrzysk olimpijskich w Atlancie ( 1996) wprowadzała czeską ekipę olimpijska, przygrywała na ślubie ( i weselu) księcia Lichtensteinu, towarzyszy wszystkim ważnym, czeskim oficjalnym delegacjom ( od gali w nowojorskim Rockeffeler Center po prezentacje luksusowego samochodu Bugatti).

Ale jest The Melody Makers jedną z najpopularniejszych grup jazzu, która z ogromnym humorem i poszanowaniem tradycji potrafi stworzyć muzyczny show, jakiego nie powstydziły się ani Cab Calloway ani Spike Jones - wielcy i legendarni liderzy swingowych orkiestr lat trzydziestych.

Liderem orkiestry jest multiinstrumentalista, aktor, reżyser, tancerz Ondrej Havelka. Określany najczęściej jako 'człowiek-orkiestra' jest pomysłodawcą i głównym sprawcą swingowego show orkiestry. Doskonale wykształcony (absolwent praskiej Akademii Sztuk i prestiżowej Akademii Sztuk Janacka w Brnie) swoje jazzowe ostrogi zdobywał jako muzyk i wokalista słynnej swingowo-dixielandowej grupy Original Prague Syncopic Orchestra. Z zespołem tym zrealizował sześć płyt oraz odbył liczne trasy koncertowe w całej Europie. Formacja ta w pewnym sensie uprawiała jazz, jaki prezentował w Polsce w latach siedemdziesiątych Hagaw z jazzowym A. Rosiewiczem. Przełomowym dla muzyka i zdolnego twórcy ( aktora i reżysera) stał się udział w konkursie w Montreux (1991) i zdobycie nobilitującej Srebrnej Róży. Ondrej Havelka zaprezentował wtedy krótkie , czarno-białe filmy ukazujące humor i radość bawienie się swingiem. W 1995 roku otrzymał nagrodę Czech Grammy za teledysk roku, by kilka miesięcy później odebrać MTV-Clip Award za swoją ( i orkiestry) realizację "Jingle Bells". To właśnie dla potrzeb filmu i estrady założył swingowy big-band "Ondrej Havelka & His Melody Makers" , z którym odnosi wielkie sukcesy na estradach całego świata. W 1996 roku czeska Akademia Fonograficzna przyznała artyście laur Jazzmana Roku.

Od 1995 roku związany jest przede wszystkim ( poza pracą reżysera w Operze Praskiej oraz działaniami filmowymi oraz teatralnymi) z projektami, jakie realizuje wraz z The Melody Makers. Jako autor, reżyser przygotował wiele tematycznych programów ( wydanych także na płytach), z których najważniejsze to "Tribute to George Gershwin'' (1998), "Just For The Present Day" ( 1999), "Blue on My Hart" (2002), "Sweet & Hot : Devoted to Bing Crosby" (2003) oraz cieszący się ogromnym powodzeniem spektakl "The Story of Jazz". Program ten ,który premierę miał w słynnej praskiej Sali Lucerna w 2000 roku , zostanie zaprezentowany w Warszawie

Już w latach trzydziestych amerykański pisarz Scott Fitzgerald określił lata Swingu, jako epokę Ery Jazzu. Ta zbieżność nazwy z cyklem jest w tym przypadku nie bez znaczenia. Serdecznie zapraszamy !

bilety :
http://www.jazz.pl


(**)
Przejdź na: główną stronę z listą forów | listę wpisów z Dziwny jest ten świat | górę strony