Niemen Aerolit

Archiwum forum fanów Czesława Niemena

Muzyko moja

Dyskusje o twórczości Niemena.

NIEPOWTARZALNY GŁOS - przypadek losu ? 2006-05-19 - 2017-01-31 szach' raj 20 17172
szach' raj
2006-05-19 21:14:00
Mój ojciec, już przy niejednej okazji powtarzał , iż charakterystyczny tembr głosu Niemena to wynik przebytej w dzieciństwie choroby (podobno zasłyszał to gdzieś kiedyś w mediach).
Wieloletni Fani – weryfikujcie !
Tadeusz
2006-05-20 08:57:39
Na to pytanie może odpowiedziec jedynie specjalista laryngolog -foniatra
szach' raj
2006-05-20 09:36:27
Ja wcale nie robię sobie żartów ! Zawsze mnie ta sprawa intrygowała, a głupio mi było pytać, tym bardziej, że nigdzie o tym nie czytałem.
Też podejrzewam, że to nie prawda, jednak z relacji mego ojca wynika, że ta choroba jakoś mogła zmodyfikować jego struny głosowe - nie znam się na tym.
Podobno wcześniej śpiewał jak cherubinek...
I nie trzeba tu chyba specjalisty. Jeśli ktoś wie, to wie...i napisze.
Jeśli nie - uznam, że ojciec być może pomylił Niemena z kimś innym.
Darek Sieradzki
2006-05-20 10:55:53
Z twojego opisu wynika, że choroba ta nazywa się mutacja i przechodzą ją wszystkie dzieci w okresie dojrzewania :D
tiger88
2006-05-20 20:45:55
:twisted: Wydaje mi sie ze Niemen ma po prostu taki naturalny glos.
Tak jak Jon Anderson z YES.do tej pory glos mu nie zmatowial bo to jego naturalna barwa.I nie wysila sie przy spiewaniu.
Tiger88
Markovitz
2006-05-20 21:18:59
Zgadzam się, że ten głos to był prawdziwy dar, ale zauważmy też lata pracy nad jego barwą . Innymi słowy : ta 'mutacja' jakoś bardzo się przeciągała :wink:
Porównajcie zresztą pierwsze nagranie radiowe- "Pod papugami" z wersją akwarelową o kilka lat późniejszą , albo "Bradiagę" z 1966r. i tą z "Rusische Lieder" ("Pa dikim stiepiam..") .
Zupełnie inny głos a brzmi równie pięknie i przejmująco.

A co do tej hipotezy o chorobie : było coś na rzeczy, ale dotyczyło nie głosu tylko słuchu.