[N]

Niemen Aerolit

Forum fanów Czesława Niemena
Dzisiaj jest sob sty 22, 2022 16:27

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 288 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: czw sty 13, 2022 18:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 376
Dzień dobry , Paweł Brodowski , współpracownik Czesława Niemena i współpracownik Józefa Skrzeka wspomina , w rozmowie z redaktorem Jackiem Kurkiem , rozmowa w roku 2021
Paweł Brodowski opisuje Czesława Niemena ;
Paweł Brodowski : postać taka kontrowersyjna , silna osobowość , tego Józek nie miał , to mógł mu zazdrościć , może być , może był sprawniejszy jako na kibordzie , ale pod tym względem i takiś jakiś humanistycznych horyzontów i w literatura , to Józek nie miał , człowiekiem charakternym , człowiekiem,można powiedzieć , z ludu śląskiego , czy to były dwie różne kultury, to jest człowiek , z kresów , wychowany na kulturze słowiańskiej , rzewnej , melodyjnej , ckliwej , tęsknej a tu jest górnik , od węgla , od ciężkiej pracy , od znoju takiego , gotowy , jeden i drugi był gotowy grać po dziesięć godzin dziennie , tylko troszkę drogi się rozchodziły , inna kultura , tu jest kultura wschodnia , tu Śląsk,to bardziej kultura zachodnia

Redaktor Jacek Kurek mówi o kierowaniu karierami muzyków w latach siedemdziesiątych w ubiegłym wieku , słowa powiedziane w roku 2016 ;
Jacek Kurek : Trzeba mieć pełną świadomość , że tym w taki czy inny sposób kierowano

Profesor Sebastian Ligarski z Instytutu Pamięci Narodowej mówi o czasie w Polsce po grudniu 1970 roku ;
Profesor Sebastian Ligarski : Musimy na początek stwierdzić , że najpierw władze musiały się pozbierać , szczególnie wojewódzkie , po tym co się stało . Atak na Komitet Wojewódzki , atak zresztą udany , czyli spalenie Komitetu wywarło ogromne wrażenie na członkach partii i oni się bali po prostu o swoje życie , więc najpierw po tym , co się w grudniu stało musieli się pozbierać

Po grudniu 1970 roku , a więc czasie , o którym mówi profesor Sebastian Ligarski , w roku 1972 pan Edward Gierek mówi ;
Edward Gierek : Razem budujemy drugą Polskę

Słowa pieśni Zdzisława Gozdawy i Wacława Stępnia ;
Niech się mury pną do góry
kiedy dłonie chętne są
budujemy betonowy nowy dom

Pan Helmut Nadolski o muzykach, Józefie Skrzeku , Antymosie Apostolisie , Jerzym Piotrowskim ;
Helmut Nadolski : No z tych jeszcze coś można wyciągnąć , bo to jeszcze nie tak zepsuci , i mają dużą radość w tym

Muzycy ; Józef Skrzek , Antymos Apostolis , Jerzy Piotrowski są chętni , mają dużą radość w tym , i są ukierunkowywani na zespół muzyków , zespół , który będzie dowodził polskiej muzyce rockowej

Józef Skrzek , słowa w Telewizji Polskiej w roku 1997;
Józef Skrzek : SBB , rzeczywiście , to zespół , wielkie szczęście , cudowne dziecko , mógłbym powiedzieć , które przez prawie dziewięć lat dowodziło polskiej muzyce rockowej

Józef Skrzek potwierdza , SBB przez prawie dziewięć lat było przewodnim zespołem polskiego rocka . Muzycy SBB przyjmują nazwę zespołu Szukaj , Burz , Buduj i nazwani są Pierwszą Dywizją Wyborową

Wzajemne zależności są opisane w książce autora Mikołaja Lizuta , książka pod tytułem Punk Rock Later , wydawnictwo Sic ! , rok wydania 2003 ; w tej książce słowa ;
Mikołaj Lizut , autor książki : rzeczywistość społeczna , polityczna
Kazik Staszewski , zespół Kult : trudno mi się wyprzeć skłonności lewicowych
Kazik Staszewski , zespół Kult : piosenka "Łysy jedzie do Moskwy" była reakcją na wyjazd premiera Oleksego na defiladę zwycięstwa do Rosji
Kazik Staszewski , zespół Kult : wizyta Oleksego w Moskwie była dla mnie ewidentnym skandalem
Kazik Staszewski , zespół Kult : co robi teraz rząd Millera
Kazik Staszewski , zespół Kult : AWS gorzej się sprzedawała w mediach
Kazik Staszewski , zespół Kult : przewaga SLD polegała na tym
Kazik Staszewski , zespół Kult : Parlament tworzy ustawy
Kazik Staszewski , zespół Kult : w czasie rządów AWS
Kazik Staszewski , zespół Kult : Spodziewałem się , że Lepper wejdzie do Sejmu
Kazik Staszewski , zespół Kult : absurdalne przepisy , obciążenia fiskalne i urzędniczą wszechwładzę
Kazik Staszewski , zespół Kult : LPR jest znacznie bardziej konsekwentna i szczerze antyrynkowa
Kazik Staszewski , zespół Kult : Jak Roman Giertych nawija , to odnoszę wrażenie , że swoje teorie ma poukładane
Kazik Staszewski , zespół Kult : sprowokowałem prezydenta piosenką "Wałęsa , dawaj moje sto milionów"
Kazik Staszewski , zespół Kult : pisałem kilka takich superostrych tekstów typu : "Niszczy nas beton partyjny ... "
Tomasz Lipiński , Brygada Kryzys : upadł w Polsce komunizm
Tomasz Lipiński , Brygada Kryzys : Od dwóch lat toniemy z dekoniunkturze gospodarczej
Tomasz Lipiński , Brygada Kryzys : teraz potrzebna jest nowa rewolucja , wymiana politycznego establishmentu
Robert Brylewski , Brygada Kryzys : Lata 90. wytworzyły nową samowybieralną oligarchię
Robert Brylewski , Brygada Kryzys : " Nie wierzę politykom" piosenka , którą napisaliśmy ponad 20 lat temu , jest nadal aktualna
Mikołaj Lizut , autor książki : Chodzicie na wybory ?
Tomasz Lipiński , Brygada Kryzys : Nie ma na kogo głosować
Robert Brylewski , Brygada Kryzys : Jeszcze niedawno głosowałem na Unię Wolności
Mikołaj Lizut , autor książki : Jak zagłosujecie w unijnym referendum ?
Robert Brylewski , Brygada Kryzys : Oczywiście za integracją
Tomasz Lipiński , Brygada Kryzys : Trzeba głosować za integracją
Tomasz Lipiński , Brygada Kryzys : życie w tym kraju było właściwie uwarunkowane postawą polityczną
Tomasz Lipiński , Brygada Kryzys : Prawie wszystko w tym kraju miało charakter polityczny
Muniek Staszczyk , T Love : Nie mamy polityka na miarę Havla
Muniek Staszczyk , T Love : W połowie lat 90. na płycie "Al Capone" znalazło się kilka nawiązań do wyborów prezydenckich wygranych przez Aleksandra Kwaśniewskiego
Mikołaj Lizut , autor książki : Czy sądzisz że podział polskiej sceny politycznej
Muniek Staszczyk , T Love : SLD - spadkobiercy PZPR
Muniek Staszczyk , T Love : zawiodłem się na Unii Wolności . To byli moi faworyci
Muniek Staszczyk , T Love : Nie szkoda mi natomiast AWS
Muniek Staszczyk , T Love : nie podobała mi się polityka Mazowieckiego
Krzysztof Grabowski , Dezerter : władza wtedy ganiała za Michnikiem i Kuroniem
Mikołaj Lizut , autor książki : Głosujesz w wyborach ?
Krzysztof Grabowski , Dezerter : Głosowałem w drugiej turze wyborów prezydenckich w 1995 roku na Lecha Wałęsę
Krzysztof Grabowski , Dezerter : poszedłem zagłosować w referendum unijnym
Siczka , KSU : gdy Wałęsa przyjechał do Ustrzyk i przemawiał , ja podstawiałem mu sprzęt
Siczka , KSU : Ja nawet chodziłem ze znaczkiem "Solidarności"
Krzysztof Grabowski , Pidżama Porno : Jestem przekonany , że Lepper rozpieprzy wszystko
Mikołaj Lizut , autor książki : Masz lewicowe poglądy ?
Krzysztof Grabowski , Pidżama Porno : Nie wiem
Mikołaj Lizut , autor książki : To po co głosujesz ?
Krzysztof Grabowski , Pidżama Porno : Po prostu mam do tego prawo

Książka w tytule o punkowej muzyce , jest mnóstwo słów o polityce , o politykach , każde zdanie jest samodzielne , chodzi mi o mieszanie punkowej muzyki z polityką , czy w ogóle istnieje takie zjawisko . Czy w czasach , 1967 do 1980 możliwie , również istniało zjawisko mieszania polityki ze sztuką . Specjaliści propagandy ukierunkowali zespół SBB na zespół wiodący w polskim rocku . Sposób organizacji koncertów zespołu SBB , ja byłem na czternastu koncertach zespołu SBB w czasie listopad 1974 do kwiecień 1980 , sposób nadawania muzyki SBB w Polskim Radio , w Polskiej Telewizji , sposób narracji artykułów prasowych o zespole SBB , sposób wydawania płyt zespołu SBB sugerowały ; jest to zespół rockowy numer jeden w Polsce .
Przykład : Na początku lipca 1977 roku , lub w końcu czerwca 1977 roku w gazecie młodzieżowej o nazwie Sztandar Młodych w rubryce o występach estradowych , rubryka w gazecie prowadzona była przez redaktora Dariusza Michalskiego jest informacja : w dniach 15.7.1977 , 16.7.1977 , 17.7.1977 w Sopocie , w klubie Non Stop występować będą fiński zespół Kalevala i polski zespół SBB .Jest opisana godzina występów , możliwie godzina 19.
Jadę do Sopotu , jestem na tych trzech koncertach , publiczności trochę , co dzień około 20. osób . Pracownicy techniczni zespołu SBB również w miejscach dla publiczności . Po powrocie do domu czytam nowy Sztandar Młodych i informacja , 26.7.1977 w Sopocie , w Operze Leśnej wystąpią fiński zespół Kalevala i polski zespół SBB i jeszcze ktoś , koncert opisany jako Pop Session 1977 , jadę znowu do Sopotu , jestem na tym koncercie , wszystkie miejsca dla publiczności zapełnione , klaskanie , wołanie : SBB , i SBB jest gwiazdą tego Festiwalu .
Koncerty SBB w klubie Non Stop i w Operze Leśnej , ta sama muzyka , wszystko to samo . W dniu 15.7.1977 w klubie Non Stop w Sopocie Józef Skrzek przez mikrofon z estrady na początku koncertu mówi, wita się , mówi , grają we dwójkę ,bo Antymos Apostolis jest chory.Słowa te są powiedziane w czasie gry na instrumencie klawiszowym , analogicznie , jak w Opolu 26. czerwca 1976 roku .
W Polskim Radio , a szczegółowo w programie trzecim Polskiego Radia były emitowane nagrania SBB , koncert SBB w Karlstadt , który był w maju 1975 roku , około w grudniu 1975 roku był emitowany w trzecim Programie Polskiego Radia o godzinie 23:05 do 23:45 , potem jeszcze dwukrotnie , koncert SBB z Opola z czerwca 1976 roku był w dwu częściach emitowany w Trzecim programie Polskiego Radia około we wrześniu 1976 roku w godzinach około 21:00 do około 23:00 . Wszystkie nagrania bonusowe z wydawnictwa SBB Antologia były emitowane w trzecim programie Polskiego Radia , z opisem w prasie nazwy kompozycji , lub , gdy nadawano kilka kompozycji na raz , pisano , gra zespół SBB . Czytałem tygodnik o nawie Radio i Telewizja , i w tym tygodniku były opisy audycji radiowych z muzyką zespołu SBB .
Polska Telewizja , muzyka grana przez zespół SBB , kompozycja Cięcie emitowana była w czasie około początek roku 1975 do około jesień 1981 i potem w czasie rok 1982 i rok 1983 . Był to taki sygnał , nic się nie zmieniło , przed stanem wojennym w Polsce w Polskiej Telewizji nadawano muzykę graną przez zespół SBB , kompozycja Cięcie , i w roku 1982 , możliwie w czasie trwania stanu wojennego , dalej to samo nagranie , kompozycja Cięcie grana przez zespół SBB , i możliwie po stanie wojennym w Polsce , również w Polskiej Telewizji muzyka grana przez zespół SBB . Nadawanie muzyki granej przez zespół SBB w Polskiej Telewizji , kompozycji Józefa Skrzeka pod tytułem Cięcie przed stanem wojennym , w czasie trwania stanu wojennego i po zakończeniu stanu wojennego w czasie największej oglądalności było takim sygnałem , ja zrozumiałem , stabilizacji w Polsce , dalej można było wykonywać swoje ulubione czynności , bo przez ten czas grał ulubiony zespół rockowy polski , zespół SBB . Zaletą kompozycji był brak zrozumiałych słów , słowa śpiewane przez Józefa Skrzeka każdy mógł zrozumieć na swój sposób . W czasie trwania stanu wojennego, myślę, co , w stanie wojennym nie pozwolą na nadawanie muzyki granej przez SBB , nic podobnego , muzyka grana przez SBB to była otucha dla ludzi w Polsce , sygnał rozumiany w taki sposób , nic się nie zmieniło , nawet pomimo deklaracji Józefa Skrzeka o rozwiązaniu zespołu SBB , w Polskiej Telewizji , nie , nie ma mowy o rozwiązaniu zespołu SBB , muzyka zespołu SBB jest nadawana dalej w Polskiej Telewizji , dla Polskiej Telewizji zespól SBB gra dalej , i dla Polek i Polaków , Polska Telewizja nadaje muzykę graną przez SBB , nic się nie zmieniło . Kompozycja Józefa Skrzeka pod tytułem Cięcie na mocy decyzji decydentów w Polsce stała się symbolem stałości i niezmienności Polski .
Artykuły prasowe w Polsce o zespole SBB to było parcie do zwycięstwa , które rzeczywiście nastąpiło . SBB wspólnie z Teatrem Wizji i Ruchu z Lublina pojechali na Festiwal Programów Telewizyjnych w Knokee w Belgii i ten Festiwal wygrali. Do roku 1978 w Knokee z polskich artystów była tam Violetta Villas w lipcu 1964 roku . Po 24. latach nieobecności artystów Polski w Knokee w Belgii pojawiają się artyści z Polski i wygrywają Festiwal . Decydenci w Polsce przyjęli za wzór historię Pierwszej Warszawskiej Dywizji Piechoty Ludowego Wojska Polskiego imienia Tadeusza Kościuszki . Ten związek taktyczny Ludowego Wojska Polskiego sformowany w maju 1943 roku przeszedł szlak bojowy od Lenino 12. pażdziernik 1943 do szturmu na Berlin wiosną 1945 roku . 4 maja 1945 roku Rada Najwyższa Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich odznaczyła Dywizję Orderem Kutuzowa drugiej klasy za męstwo i odwagę w działaniach wojennych . W czerwcu 1943 roku Władysław Sikorski uznał tą formację wojskową za " polską dywizję komunistyczną , o charakterze dywersyjnym " , a twórcę Dywizji za " zdrajcę , który zdezerterował z Wojska Polskiego" . Władysław Sikorski zdezerterował z Polski we wrześniu 1939 roku .
Nazwanie w roku 1974 w prasie zespołu SBB przez pana Franciszka Walickiego Pierwszą Dywizją Wyborową sugeruje nadanie zespołowi SBB znaczenia na wzór formacji , którą opisałem . Znaczenia pierwszorzędnego , i słowa Józefa Skrzeka powiedziane w Polskiej Telewizji w programie Pegaz o dziewięcioletnim dowodzeniu zespołu SBB w polskim rocku są prawdziwe . Tak było , i decydowali o tym decydenci do spraw propagandy w Polsce .
Sposób wydawania płyt zespołu SBB . Płyta SBB Pamięć , o kim jest płyta , o jakich sprawach jest mowa w tej płycie . Rodzina , ojczyzna , miłość , pamięć , tożsamość . Rok 1976 , w Polskim Radio prezentowana jest często kompozycja " Z których krwi krew moja" , w Opolu zaplanowano koncert SBB , samodzielny , bez supportów , nocny koncert tylko dla SBB . 25.czerwca 1976 roku o godzinie 18:15 na Skwerze w Opolu rozpoczęto sprzedaż płyty SBB Pamięć , obecni muzycy SBB podpisują płyty . Ja widziałem , przywieziono 60. sztuk płyt SBB Pamięć , trochę się płyt sprzedało , a płyty niesprzedane panie obsługujące planowały przekazać do sklepu z płytami w Opolu .
SBB , zespół muzyków , w latach 1972 do 1980 "królowali " , potwierdzają to muzycy rockowi w książce Mikołaja Lizuta Punk Rock Later , muzycy Tomasz Lipiński , Krzysztof Grabowski .
Józef Skrzek swoimi zdolnościami organizacyjnymi wzbudzał podziw , zdołał zakolegować się z handlowcami w Europie Zachodniej , podpisał umowę o przedstawicielstwo , w wyniku tej handlowej umowy , korzystnej dla obu stron umowy , mógł grać na takich instrumentach , instrumentach , które w wielkiej ilości na estradzie , robiły wrażenie . Wrażenie robił również nie tylko sprzęt , ale sposób eksploatacji tego sprzętu przez Józefa Skrzeka . Po prostu Józef Skrzek umiał grać na tych instrumentach , i to w sposób pewny , widać było na koncertach zespołu SBB , Józef Skrzek panował nad tymi instrumentami . Umowę o przedstawicielstwo sprzętu muzycznego podpisał Jerzy Piotrowski . Zadbanie o mnóstwo sprzętu muzycznego na estradzie podczas występów zespołu SBB , to był wyróżnik SBB w polskim rocku , i do tego umiejętne posługiwanie się tym sprzętem muzycznym


Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: pt sty 14, 2022 18:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 376
Dzień dobry , redaktor Andrzej Rawicz rozmawia z Józefem Skrzekiem w roku 2010 .
Józef Skrzek : W siedemdziesiątej dekadzie to ja byłem po prostu majster , wiesz , u mnie się wszystko zaczynało i kończyło . Ja prowadziłem inwestycje , na prowadziłem instrumentacje , ja prowadziłem stylizacje , ja prowadziłem koprodukcje .Miałem taką dużą torbę z wszystkim co się nazywa papierzyska i łączyłem pomiędzy , rozumiesz , wschodem i zachodem . Przerzucałem tą torbę przez żelazną kurtynę i z powrotem wracałem i tak dalej

Jakie są dokonania Józefa Skrzeka . Praktycznie w roku 1974 , możliwie w drugiej połowie roku 1974 Józef Skrzek do listopada 1980 roku pełnił obowiązki menagera zespołu SBB . Z wyjątkiem obowiązków realizowanych przez menagerów firmy Aries .
Dokonaniem jest płyta SBB Welcome , wydana w Polsce i w Republice Federalnej Niemiec , w jednym czasie , w roku 1979 . Zorganizowanie takiego wspólnego przedsięwzięcia w roku 1979 , kto zorganizował , osobiście Józef Skrzek . W wyniku tej realizacji , płyta w Niemczech kosztowała tyle , ile wtedy kosztowały w Niemieckiej Republice Federalnej płyty, a płyta w Polsce kosztowała , tyle ile w Polsce kosztowały płyty . Jest to wirtuozeria biznesowa , biznesowa w wykonaniu Józefa Skrzeka , zorganizowanie sprzedaży jednego produktu , w Polsce w cenie , jak w Polsce , i w Republice Federalnej Niemiec w cenie jak zwyczajnie w tym kraju . Praca Józefa Skrzeka koncentrowała się na meritum sprawy , tym meritum jest kompozycja , granie , śpiewanie ,aranżacja , koprodukcja , i są wydawnictwa . Jak w życiu , za kilka lat pojawiają się nowi ludzie ze swoimi pomysłami .
W roku 1983 zespołowi Republika wydano w Polsce płytę long play i w Wielkiej Brytanii płytę long play . W Wielkiej Brytanii płyta sprzedawana w cenie , jak w tym kraju , a w Polsce płyta Republiki sprzedawana była w cenie około pięciokrotnie drożej , jak płyty w Polsce .
Pozwolę sobie na krótki komentarz odnośnie płyty SBB Welcome i płyty Republiki Nowe sytuacje ; działania Józefa Skrzeka jako biznesmena skoncentrowane były na ukazaniu się wydawnictw w Polsce i w Niemczech , ja jako nabywca byłem spokojny o cenę płyty , działania biznesmenów przy pracy nad płytą zespołu Republika , jakie były , o , to już nie jest Józef Skrzek .
Jako menager zespołu SBB Józef Skrzek mówi o współpracy z Agencją Artystyczną Aries, rozmowa z redaktorem Jerzym Sosnowskim w Polskim Radio Trójka w kwietniu 2015 ;
Józef Skrzek : Aries nam pozwalał na to , że mogliśmy robić , co chcieli , czyli mogliśmy robić po swojemu

Sprawy biznesu , rynku , jak sobie radził Józef Skrzek .
Jerzy Piotrowski w rozmowie z redaktorem Maciejem Nowakiem w magazynie Perkusista numer 12 rok 2016 , grudzień 2016 , mówi o relacjach Józefa Skrzeka z cenzorami ;
Jerzy Piotrowski : Józek często im tłumaczył , o czym jest tekst

Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim w Polskim Radio Trójka w kwietniu 2015 roku
Redaktor : Czyli to co się działo na rynku wtedy nie miało wpływu na SBB , tak
Józef Skrzek : Ale ja odczuwałem ten misz-masz , no bo ja w końcu byłem tutaj w Stolycy normalnie , ile się dało , no , bo kończyła się trasa , to jechałem do Stolycy , po to , żeby normalnie zrelacjonować o co chodzi , czyli ciągle były spotkania , jak już wspomniałem , z wami , z dziennikarzami , tak czy siak , po prostu , odbywałem tutaj w Bristolu czy tam , miałem już swoje komnaty , no , ale , wyczuwałem , że po prostu za moment jest jakiś misz-masz , że ktoś , ludzie , to tak trochę chcą nas po prostu zepchnąć , co to tak , prawie dekadę chłopaki tak rządzą , co to , my tu , zrobił się sztab pod tytułem "Młoda Generacja" , ha , ha , ha , i co z tego , dobrze , że się zrobił

Józef Skrzek o swojej pracy w rozmowie z redaktorem Grzegorzem Sroczyńskim w piśmie Gazeta Wyborcza 30.7.2011 rok ;
Józef Skrzek : Show - biznes brytyjski był na fantastycznym poziomie
Józef Skrzek : Można było sobie powiedzieć : " No to ja dziękuję , nie doskoczę " . A ja starałem się doskoczyć

Uczestnik koncertu zespołu SBB w Bytomiu w pażdzierniku 1979 roku ;
Uczestnik koncertu o muzyce zespołu SBB : jest najsilniejszą muzyką , jaka , jaką w tej chwili można usłyszeć na świecie

Słowa te są , były potwierdzane przez różnych ludzi . Józef Skrzek grając w Europie Zachodniej rzeczywiście chciał być najlepszy , i z powodzeniem . Jest to naturalna chęć ludzi rzetelnych .
Pan Roman Kluska , przedsiębiorca , rozmowa w styczniu 2022 roku;
Pan Roman Kluska : Wygrywanie nad tymi , podobno lepszymi z Zachodu dawało mi ogromną satysfakcję


Wydawnictwa istniejące z Józefem Skrzekiem

1. Płyta cd Alina Skrzek Marzenia ,jedna płyta cd ,wytwórnia Gad Records ,wydawnictwo styczeń 2022 rok


Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: wt sty 18, 2022 8:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 376
Dzień dobry , lata 1970 , 1971 , 1972 , 1973 , 1974 .
Muzycy Silesian Blues Bandu mają wspólne trasy koncertowe z zespołem norweskim Junipher Greene , z zespołem No To Co . Słucham muzyki z płyt zespołu Junipher Greene , rok 1971 , wytwórnia Sonet , płyta Friendship , i zespołu No To Co , rok 1970 , wytwórnia Columbia Broadcasting System , płyta So What .
Wtedy , w roku 1970 , 1971 w taki sposób się grało rocka . Sporo śpiewu , zwarte konstrukcje muzyczne , również rozwinięcia instrumentalne , mnóstwo emocji muzycznych , mnóstwo pomysłów muzycznych . I z takimi sławami muzycznymi grali muzycy Silesian Blues Bandu .
Muzycy Silesian Blues Bandu mają również wspólną , możliwie , trasę , a przynajmniej jeden koncert ze Skaldami . Słucham płytę Skaldów , rok 1976 , wytwórnia Polskie Nagrania , płyta Stworzenia świata część druga . Właśnie tą suitę Skaldowie wykonali w Opolu na wspólnym koncercie , grając przed Grupą Niemen , koncert w czerwcu 1973 roku .
Same sławy , Junipher Greene , No To Co , Skaldowie ; i znając twórczość takich sław układają swoją muzykę muzycy Silesian Blues Bandu .
Zauważył to już w roku 1974 redaktor Zygmunt Kiszakiewicz , pisząc artykuł w piśmie Panorama , numer 12, data 24.3.1974 .
Redaktor Zygmunt Kiszakiewicz : Do syntezy poszczególnych gatunków muzycznych , a jednocześnie nowego wyrazu artystycznego "muzyki młodych" zmierzał również jeden z nowych zespołów krajowych -"Silesian Blues Band", który powstał u progu lat 70-tych w Katowicach
Przykład muzyczny : zespół Skaldowie , suita muzyczna pod tytułem Stworzenia świata część druga , 19. minutowa suita muzyczna , kompozycja Andrzeja Zielińskiego wykonana na estradzie w Opolu w czerwcu , 23. czerwca 1973 roku , i po wykonaniu tej suity przez Skaldów na estradę weszli muzycy Józef Skrzek , Antymos Apostolis , Jerzy Piotrowski , Adam , Pilawa , Czesław Niemen .
Przykład muzyczny : zespół Trubadurzy , kompozycja muzyczna pod tytułem Ile wiemy o sobie , a szczegółowo introdukcja do tej kompozycji , kompozycja Ryszarda Poznakowskiego , jest nagrana na płycie long-play Trubadurzy Będziesz Ty ... , kompozycja opublikowana w roku 1973 .
Szczegółowo opisywanie , kto co gra i kto co śpiewa na tych kompozycjach , napiszę , kompozytorzy Andrzej Zieliński , Ryszard Poznakowski , a wykonawcy Andrzej Zieliński , Jacek Zieliński , Konrad Ratyński , Jerzy Tarsiński , Jan Budziaszek , Józef Gawrych , Orkiestra Smyczkowa pod dyrekcją Andrzeja Zielińskiego , Ryszard Poznakowski , Sławomir Kowalewski , Marian Lichtman , Krzysztof Krawczyk , Halina Żytkowiak , w roku 1973 grają i śpiewają , i w nagraniach zespołu SBB Szukaj , Burz , Buduj takie rozwiązania muzyczne są rozpoznawalne .
2. Strona Parafia świętego Jana Chrzciciela w Kupnie
Fundacja imienia Rodziny Ulmów SOAR z Markowej serdecznie zaprasza na tegoroczną edycję Festiwalu Psalmów Dawidowych "Honorując Sprawiedliwych i Ocalonych " - Psalmy Pokoju i Pojednania , który porusza serca dzięki wspaniałej muzyce opartej na tekstach Pisma Świętego . Muzyczne wydarzenie odbędzie się w niedzielę 22 sierpnia o godzinie 18.30 na stadionie sportowym w Kolbuszowej . Tegoroczny program Festiwalu obejmie część żydowską , podczas której wystąpią Symcha Keller i Piotr Bunzler oraz część polską , podczas której nastąpi premiera "Psalmów Pokoju i Pojednania " w wykonaniu : Józefa Skrzeka , Piotra Rubika , Golec u Orkiestry, Andrzeja Lamperta i wielu innych wybitnych artystów . Koncert będzie doskonałą okazją do modlitwy i apelu o pokój dla całego świata . Wstęp na wydarzenie jest wolny. W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania koncertu .
Bogdan Romaniuk Dyrektor Koncertu

Ten koncert 22. sierpnia 2021 roku w Kolbuszowej
3. Współpraca zespołu Silesian Blues Band z zespołem Szwagry . Zespoły te grały razem na jednej estradzie i w Krakowie i na Górnym Śląsku w latach sześćdziesiątych . W zespole Szwagry występowali , w różnym czasie :
Jerzy Tarsiński , Konrad Ratyński , Andrzej Zaucha , Zbigniew Sztyc , Tadeusz Gogosz , Wiesław Dymny , Andrzej Ibek , Marian Koster , Jolanta Borusiewicz , Marek Kulisiewicz ,Jerzy Piwowarski , Zdzisław Nazarko , Mieczysław Spyrczyński ,Jan Kudyk , Antoni Czernicki , Kazimierz Bocheński i więcej osób
4. Pierwsze koncerty estradowe Grupy Niemen
Paweł Brodowski rozmawia z Jackiem Kurskim , rozmowa w roku 2021 ;
Paweł Brodowski : W siedemdziesiątym pierwszym roku
Paweł Brodowski : Pamiętam , to było gdzieś w połowie września . Czesiek do mnie zadzwonił i mówi : wpadnij do mnie na próbę , poznasz takich nowych muzyków . I poszedłem do Hybryd , tam na pierwszym piętrze odbywał się taki jam , ja się temu przysłuchiwałem . Byłem chyba jedynym świadkiem z zewnątrz , tego , co tam się działo . Grał Czesław na kibordach , na gitarze basowej Józef Skrzek , na perkusji Jurek Piotrowski i był jeszcze Tomek Jaśkiewicz
Paweł Brodowski : To był rodzaj takiego jamu , być może na jednej funkcji , free , po prostu grali , ale z jakimś takim wielkim zapałem , z jakąś ogromną dynamiką , to był ten pierwszy punkt , oni się dopiero jakoś cementowali
Paweł Brodowski : Tomek Jaśkiewicz kończył współpracę , on był schorowany , podobno chorował na grużlicę płuc . Taki zwidowany , też pewnie był wystraszony tym , co tam się działo i wychodząc , wychodził i tak , bo to on był moim przyjacielem , ale wychodził prawie się nie pożegnając z marszu powiedział : nie będę z nimi grać

Antymos Apostolis w rozmowie z redaktorem Markiem Kalbarczykiem i redaktorem Januszem Mirowskim w Radio Wnet w dniu 23.2.2019 ;
Antymos Apostolis : myśmy grali dużo takiej otwartej muzyki
Antymos Apostolis : Grał Andrzej Przybielski , grał Helmut Nadolski , i to było freetowe grania , no , nie było rytmu , nie było melodii , a działo się

Antymos Apostolis w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim w Polskim Radio program trzeci w kwietniu 2015 roku ;
Antymos Apostolis : Stałem , stawałem za wzmacniaczem , czasami , jeszcze u Niemena było . Wysokie Marschale były , ja stawałem za tym i tam grałem na gitarze , wystawał gryf tylko i tak dalej

Paweł Brodowski rozmawia z redaktorem Jackiem Kurkiem w roku 2021 ;
Paweł Brodowski : Helmut Nadolski , który na kontrabasie grał jak nikt inny , to był też ewenement , to co wtedy robił Helmut Nadolski , rzecz zupełnie nowatorska , bo jak przypatrzeć się temu , co grał Helmut to , co on grał , tam nie było melodii , tam nie było rytmu , znaczy , jakiś rytm mógł być , ale nie było to tupanie nogi , to mógł być rytm oddechu , a muzyka Helmuta to było po prostu malarstwo , to było malowanie dżwiękiem , tworzenie nastroju , barwy jakieś , ale zupełnie coś innego , też muzykom z SBB nie pasował za bardzo , on ich przytłaczał osobowością

Tomasz Jaśkiewicz w rozmowie z redaktorem Tomaszem Bugalskim w Polskim Radio Trójka 19.4.2017 ;
Tomasz Jaśkiewicz : W tamtym czasie , właśnie , podejście do wykonywania koncertów , czy do tworzenia muzyki było takie , że rzeczywiście można było mieć bardzo mieszane uczucia , bo z jednej strony tam już się zaczęły być te mellotrony , i takie , takie już bardzo zaawansowane kibordy , a z drugiej strony Helmut używał do awangardy bardzo prostych środków , grał smykiem , ako , na tym swoim kontrabasie , wzmocnionym przez prosty mikrofon , ale do bardzo wielkiego poziomu , także to było potwornie głośno , ale potem odkładał ten kontrabas i atakował pierwsze rzędy jakiegoś tam Domu Kultury czy coś takimi dwoma czynelami , które trzymał w ręku , także ludzie naprawdę mieli takie momenty grozy , i to tak szło , że dozwolone było naprawdę wszystko , jeśli chodzi o muzykę

Tomasz Jaśkiewicz w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim w Polskim Radio w kwietniu 2017 roku;
Tomasz Jaśkiewicz : z Józefem Skrzekiem , z Jurkiem Piotrowskim takie granie , już taka skrajna awangarda się szykowała wtedy w twórczości Cześka

Sytuacje ; Czesław Niemen w latach sześćdziesiątych w Polsce występuje , i , o tych koncertach uczestniczka koncertu Czesława Niemena ;
Internautka Róża , strona wizja lokalna , 8.9.2014 ;
Internautka Róża : ludzie wariowali z uciechy , śpiewali z Niemenem , wstawali , był ogromny hałas . Niemen też trzymając w ręku ten ciężki stojak z mikrofonem biegał po całej scenie i jeszcze nim wywijał

Po takich wrażeniach z koncertu Czesława Niemena , następują koncerty Grupy Niemen , czyli w Polsce ten sam Czesław Niemen z następnymi muzykami towarzyszącymi spotykają się z publicznością w czasie koncertu , spotykają się z pracownikami Domów Kultury . Jakie są opinie ludzi , którzy byli na pierwszych koncertach Grupy Niemen
5. Redaktor Marcin Dębowski w Radio Niepokalanów rozmawia z Józefem Skrzekiem , emisja rozmowy 16.7.2021 godzina 18:15 i 19.7.2021 godzina 21:30
6. Jest książka autorstwa Andrzeja Hojna i Michała Wilczyńskiego pod tytułem SBB Wizje autoryzowana historia zespołu , wydawnictwo Śląska Witryna Muzyczna , rok 2003, w tej książce słowa o muzykach , Józefie Skrzeku , Antymosie Apostolisie , Jerzym Piotrowskim :
Bardzo szybko zmyli z siebie oblicze "tych , którzy odeszli od Niemena" i stali się zespołem
7. Szczegółowa wiedza o ilości sprzedanych płyt long-play w latach 1965 do 1990 w Polsce , wytwórni płytowych ; Polskie Nagrania , Pronit , Wifon , Savitor , Veriton , Tonpress , Polton ,Arston , płyt gramofonowych ogólnie . Wiedza jest w zasięgu możliwości
8. Strona Adrian Hadasz , data 12.11.2014 ;
Józef Skrzek : Podpisując potężny kontrakt , który jednocześnie zaczyna cię wiązać , podpisałeś w pewnym sensie cyrograf z Diabłem . Musisz być na każde wezwanie , bądż kiwnięcie palcem , w zależności od rodzaju kontraktu . W tym momencie jest się sprzedanym , wynajętym . Im większa swoboda , tym lepiej . Ja na dzień dzisiejszy mam tę swobodę i czuję się z tym świetnie

Możliwie , latem , czy jesienią 1974 roku muzycy SBB Szukaj , Burz , Buduj otrzymali propozycję współpracy od firmy Columbia Broadcasting System w czasie pobytu muzyków w Republice Federalnej Niemiec , propozycję znaczącą , wiążącą muzyków na wiele lat , i z taką propozycją , nie zgodzili się muzycy zespołu SBB Szukaj , Burz , Buduj . Możliwie propozycja gwarantowała i wymuszała stały pobyt w jednym z krajów w Europie Zachodniej
9. Józef Skrzek w Polskiej Telewizji w programie Pegaz w roku 1997 ;
Józef Skrzek : SBB , rzeczywiście , to zespół , wielkie szczęście , cudowne dziecko , mógłbym powiedzieć , które przez prawie dziewięć lat dowodziło polskiej muzyce rockowej

Dowodzenie , wyraz wywodzący się z organizacji wojska , wyraz jest kontynuacją wyrazów o zespole SBB napisanych przez pana Franciszka Walickiego w piśmie Jazz Forum numer 28. suplement 2. wiosna 1974 rok ;
Franciszek Walicki : Zapamiętajmy sobie te datę : 4 luty 1974 . Tego dnia ruszyła do boju pierwsza , wyborowa dywizja działająca od stycznia przy Agencji Koncertowej Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego grupy twórczej SKORPION - zespół naszych największych nadziei : SBB ( Polska )

Dowodzenie powoduje czynności ; wydawanie decyzji , więc Józef Skrzek przyznaje ; SBB miało wpływ na decyzje dotyczące polskiej muzyki rockowej .
W czasie emitowania w Polskiej Telewizji programu Studio 2 , i jednocześnie emitowania w Polskiej Telewizji we fragmencie i prawie w całości , kompozycji "Cięcie" muzycy SBB nie musieli robić nic , a reklama SBB ,jak Polska długa i szeroka , w każdym domu , w którym był telewizor , był słyszalny zespół SBB , przez lata 1975 , 1976 , 1977 , 1978 , 1979 , 1980 , 1981 , 1982 , 1983 , żaden stan wojenny nie zakłócił nadawanie muzyki granej przez zespół SBB . Robotę przejęła Polska Telewizja , bardzo nośny emitent . Muzycy nie musieli wymyślać nic ,nagrali kompozycję "Cięcie" i robota dominacji SBB w Polskiej Telewizji , to już ta robota , to robota kierownictwa Polskiej Telewizji . W tym czasie czy jakikolwiek dżwięk jakiegokolwiek polskiego wykonawcy rockowego był konkurencyjny dla SBB . Absolutna dominacja SBB w Polskiej Telewizji , a muzycy SBB nie robią nic . Ciężar pracy propagowania zespołu SBB przejęła na siebie Polska Telewizja . SBB nie muszą z nikim konkurować , coś wymyślać , cokolwiek robić ,mają gwarantowane przez Polską Telewizję usługi reklamowania zespołu SBB i te usługi są świadczone ; trwają i trwają i trwają .
Muzyk rockowy zespołu Nurt , Aleksander Mrożek w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim w Polskim Radio Trójka w maju 2013 roku mówi o muzyce zespołu Nurt ;
Aleksander Mrożek : Czas trudny zaczął się w połowie lat 70. , kiedy radio przestało nadawać tego rodzaju muzykę
Aleksander Mrożek : Nastąpiła ogólna niechęć do nadawania muzyki rockowej w Polsce . To był taki smutny okres. I po prostu Nurt stracił rację bytu
Aleksander Mrożek : A to wszystko trwało do końca epoki gierkowskiej , aż do roku 1979

Krzysztof Krawczyk , w pażdzierniku 1979 wspomina rok 1978 w rozmowie z redaktorem strony , strona imienna ;
Redaktor : Był czas , że zakazano grać cię w radiu , nie występowałeś w telewizji . Wtedy szefem Radiokomitetu , czyli organizacji , która w PRL-u kontrolowała pracę stacji radiowych i telewizyjnych , był Maciej Szczepański , on cię odsunął
Redaktor : Ale za co ?
Krzysztof Krawczyk : Nikt nie wie do dzisiaj
Krzysztof Krawczyk : Siedemdziesiąte lata . On się wściekł po prostu : "Co ten Krawczyk chodzi po scenie jak mimoza ? Tak się snuje "
Redaktor : Po prostu mu się nie podobałeś ?
Krzysztof Krawczyk : To samo zrobił Skaldom , to samo zrobił Ani Jantar

Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Grzegorzem Sroczyńskim w piśmie Gazeta Wyborcza ,data 30.7.2011 ;
Redaktor : Dookoła co było ?
Józef Skrzek : Cepeliada . W latach siedemdziesiątych wszystko było "lalala" , kolorowe , od Opola do Sopotu . Czasami się ktoś wyłamał , ale wtedy miał pod górkę

Józef Skrzek na koncercie SBB w Opolu w Amfiteatrze 26.6.1976 roku o godzinie około 2:30 w nocy wprowadza na estradę ludowy regionalny zespół "Bierawianie" i gestem pokazuje "proszę " , i "Bierawianie" podchodzą do mikrofonów i grają i śpiewają "Karolinkę" , ja byłem na tym koncercie . Józef Skrzek z zespołem SBB występują od Opola do Sopotu .

Krzysztof Krawczyk mówi o zespole Skaldowie , a Skaldowie 23. czerwca 1973 roku w czasie trwania Festiwalu Polskiej Piosenki zagrali w Opolu w Amfiteatrze suitę "Stworzenia świata część druga" , a potem na estradę weszli Józef Skrzek , Jerzy Piotrowski , Antymos Apostolis , Adam Pilawa , Czesław Niemen . Propaganda w Polsce w latach 1974 i dalej : SBB grają suity . Józef Skrzek w rozmowach z paniami redaktorkami , z redaktorami w latach 1974 i dalej : SBB grają suity .
Kto się wyłamał , kto miał pod górkę , kto dowodził . Kto stanowi konkurencję dla zespołu SBB . Kto się wyłamał - komu się wyłamał . Normą w Telewizji Polskiej w latach 1974 do 1983 był zespół SBB. Odstępstwa od normy były oceniane szczegółowo co do wykonawcy . Kto decydował , kto , dla Macieja Szczepańskiego , szefa Polskiego Radia i Polskiej Telewizji , zespół SBB był , kim był . Maciej Szczepański postawił na zespół SBB , i się nie zawiódł , Maciej Szczepański załatwił darmową , bez żadnej pracy ze strony SBB dominację w Polskiej Telewizji zespołowi SBB , a muzycy SBB załatwili wygraną polskiej reprezentacji na Festiwalu Programów Telewizyjnych w Knokee w Belgii w czerwcu 1978 roku . Reprezentacja Polskiej Telewizji najlepsza w Europie w takim konkursie .Jak od strony biznesowej wygląda dominacja na rynku , dominować na rynku w warunkach kapitalistycznego biznesu , to znaczy być konkurencyjnym , patrzeć i słuchać co oferuje konkurencja , pracować nad swoim produktem , unowocześniać swój produkt , być najlepszym w ocenie klientów . Muzycy SBB , aby dominować w Polskiej Telewizji nie mają żadnej konkurencji , nie muszą wymyślać nowych pomysłów ,nie muszą ciężko pracować , aby dominować , absolutnie darmowa sprawa , jeden utwór "Cięcie" nagrany i spokojna głowa , dominacja w Polskiej Telewizji zapewniona na całe lata , spokojnie , bez wysiłku , cała robota jest po stronie Polskiej Telewizji . Zespół SBB miał podaną na tacy dominację w Polskiej Telewizji , ot tak , proszę , macie dominację i nad tą dominacją nie musicie pracować . SBB w takiej atmosferze mogli robić swoje , bez jakichś ograniczeń . Muzycy SBB są pracowici , i pracują , nie jako zespół walczący twardo o dominację , ale jako zespół posiadający dominację zapewnioną przez decydentów. Opieka nad zespołem SBB jak w bajce , bez pracy ze strony muzyków , są zespołem dominującym w Polskiej Telewizji . Słowa Józefa Skrzeka : "SBB , rzeczywiście , to zespół , wielkie szczęście , cudowne dziecko " powiedziane w Polskiej Telewizji w roku 1997 w programie Pegaz są prawdziwe,zespołem SBB opiekowano się jak małym dzieckiem , wszystko dane , jak dziecku .
W warunkach kapitalistycznego biznesu , proszę , jest kilka , więcej zespołów muzycznych , i , to jest biznes , aby istnieć , trzeba coś wymyślać, są przecież następni zdolni , również chcą , czy słuchacze chcą . Cieplarniane , opiekuńcze warunki dla zespołu SBB w Polskiej Telewizji były zaprzeczeniem biznesowej rzeczywistości . Od strony czysto biznesowej Telewizja Polska chroniła zespół SBB od jakiejkolwiek konkurencji przez wiele lat , zapewniła zespołowi SBB dominację w Polskiej Telewizji i w Polskim Radio , ja słyszałem , czyli żaden rynek kapitałowy ,opieka instytucji państwowej nad grupą twórczą . Identycznie , jak rząd polski sprawował opiekę nad twórczością ludową . Napisałem słowo biznes , i czytam słowa Józefa Skrzeka o kompozycji "Cięcie" eksploatowanej przez Polską Telewizję , słowa są w książce o zespole SBB.
Józef Skrzek : Nie było z tego żadnych pieniędzy , żadnych tantiemów . W zasadzie powinienem być dzisiaj milionerem po nagraniu tego ( śmiech ) . Tutaj jednak nic

Mniemanie o słowie biznes może kojarzyć się z powinnością wypłaty pieniędzy za korzystanie z dzieła . Muzycy zespołu Trubadurzy mówią , w Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich wydano 10. milionów egzemplarzy płyt zespołu Trubadurzy , Trubadurzy wyjaśnili , ale tam nie płacili tamtiemów . Słowo biznes nie zawsze jest związane z powinnością wypłaty pieniężnej , jest , było , będzie tak w całym świecie .
W dniu 3. marca 1979 roku w Polskiej Telewizji był program , suita muzyczna do baletu "Misterium magiczne" , muzyka grana przez zespół Skaldowie , muzyków zespołu Exodus , Orkiestrę i Chór Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej z Katowic , muzyka Andrzeja Zielińskiego .
W dniu 23. kwiecień 1979 roku w Polskiej Telewizji był program , suita muzyczna "Follow my dream" , muzyka grana przez zespół SBB , pantomima Teatru Wizji i Ruchu z Lublina , muzyka Józefa Skrzeka .
Na stronie Art rock redaktor Tomasz Kamiński opisujący w roku 2004 wydawnictwo płytowe SBB Antologia ,
Redaktor : o zespole SBB - zespole , który okrzyknięto "bandem 45-lecia polskiego rocka"

W piśmie Lizard , w roku 2015 redaktor Michał Chalota o koncercie Skaldów w Krakowie w listopadzie 2015 roku ;
Redaktor : najlepszy polski koncert jaki kiedykolwiek widziałem

Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem w Gdyni w klubie Pokład w dniu 18.7.2004 ;
Józef Skrzek : Konkurencja , czy była , czy jej nie było , nie interesowało mnie , ani wtedy , ani teraz


Filmy z Józefem Skrzekiem

1. Film dokumentalny pod tytułem "Wadowickie spotkania ze Świętym Janem Pawłem II - Józef Skrzek " , film emitowany w Telewizji Kultura w niedzielę 28. sierpnia 2020 roku , o godzinie 7:15 do godziny 7:30

Wydawnictwa oczekiwane z Józefem Skrzekiem

1. Wydawnictwo , cd , dvd z koncertu w Warszawie w Studiu Radiowym imienia Witolda Lutosławskiego , koncert z okazji 200 rocznicy urodzin Cypriana Kamila Norwida , miedzy innymi wystąpili : Józef Skrzek i Tomasz Makowiecki , kompozycja do wiersza poety , wiersz pod tytułem " W Weronie" , i wystapił zespół SBB , kompozycja do wiersza poety "Pielgrzym" . Koncert w dniu 18.grudzień 2021

Nagrody dla Józefa Skrzeka

1. Na stronie Z A I K S czyli Związku Autorów i Kompozytorów Scenicznych jest informacja ; Nagroda 100 - lecia ZAIKSu Józef Skrzek laureat nagrody 100-lecia

Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 288 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY