Dzień dobry , lata 1970 , 1971 , 1972 , 1973 , 1974 . Muzycy Silesian Blues Bandu mają wspólne trasy koncertowe z zespołem norweskim Junipher Greene , z zespołem No To Co . Słucham muzyki z płyt zespołu Junipher Greene , rok 1971 , wytwórnia Sonet , płyta Friendship , i zespołu No To Co , rok 1970 , wytwórnia Columbia Broadcasting System , płyta So What . Wtedy , w roku 1970 , 1971 w taki sposób się grało rocka . Sporo śpiewu , zwarte konstrukcje muzyczne , również rozwinięcia instrumentalne , mnóstwo emocji muzycznych , mnóstwo pomysłów muzycznych . I z takimi sławami muzycznymi grali muzycy Silesian Blues Bandu . Muzycy Silesian Blues Bandu mają również wspólną , możliwie , trasę , a przynajmniej jeden koncert ze Skaldami . Słucham płytę Skaldów , rok 1976 , wytwórnia Polskie Nagrania , płyta Stworzenia świata część druga . Właśnie tą suitę Skaldowie wykonali w Opolu na wspólnym koncercie , grając przed Grupą Niemen , koncert w czerwcu 1973 roku . Same sławy , Junipher Greene , No To Co , Skaldowie ; i znając twórczość takich sław układają swoją muzykę muzycy Silesian Blues Bandu . Zauważył to już w roku 1974 redaktor Zygmunt Kiszakiewicz , pisząc artykuł w piśmie Panorama , numer 12, data 24.3.1974 . Redaktor Zygmunt Kiszakiewicz : Do syntezy poszczególnych gatunków muzycznych , a jednocześnie nowego wyrazu artystycznego "muzyki młodych" zmierzał również jeden z nowych zespołów krajowych -"Silesian Blues Band", który powstał u progu lat 70-tych w Katowicach Przykład muzyczny : zespół Skaldowie , suita muzyczna pod tytułem Stworzenia świata część druga , 19. minutowa suita muzyczna , kompozycja Andrzeja Zielińskiego wykonana na estradzie w Opolu w czerwcu , 23. czerwca 1973 roku , i po wykonaniu tej suity przez Skaldów na estradę weszli muzycy Józef Skrzek , Antymos Apostolis , Jerzy Piotrowski , Adam , Pilawa , Czesław Niemen . Przykład muzyczny : zespół Trubadurzy , kompozycja muzyczna pod tytułem Ile wiemy o sobie , a szczegółowo introdukcja do tej kompozycji , kompozycja Ryszarda Poznakowskiego , jest nagrana na płycie long-play Trubadurzy Będziesz Ty ... , kompozycja opublikowana w roku 1973 . Szczegółowo opisywanie , kto co gra i kto co śpiewa na tych kompozycjach , napiszę , kompozytorzy Andrzej Zieliński , Ryszard Poznakowski , a wykonawcy Andrzej Zieliński , Jacek Zieliński , Konrad Ratyński , Jerzy Tarsiński , Jan Budziaszek , Józef Gawrych , Orkiestra Smyczkowa pod dyrekcją Andrzeja Zielińskiego , Ryszard Poznakowski , Sławomir Kowalewski , Marian Lichtman , Krzysztof Krawczyk , Halina Żytkowiak , w roku 1973 grają i śpiewają , i w nagraniach zespołu SBB Szukaj , Burz , Buduj takie rozwiązania muzyczne są rozpoznawalne . 2. Strona Parafia świętego Jana Chrzciciela w Kupnie Fundacja imienia Rodziny Ulmów SOAR z Markowej serdecznie zaprasza na tegoroczną edycję Festiwalu Psalmów Dawidowych "Honorując Sprawiedliwych i Ocalonych " - Psalmy Pokoju i Pojednania , który porusza serca dzięki wspaniałej muzyce opartej na tekstach Pisma Świętego . Muzyczne wydarzenie odbędzie się w niedzielę 22 sierpnia o godzinie 18.30 na stadionie sportowym w Kolbuszowej . Tegoroczny program Festiwalu obejmie część żydowską , podczas której wystąpią Symcha Keller i Piotr Bunzler oraz część polską , podczas której nastąpi premiera "Psalmów Pokoju i Pojednania " w wykonaniu : Józefa Skrzeka , Piotra Rubika , Golec u Orkiestry, Andrzeja Lamperta i wielu innych wybitnych artystów . Koncert będzie doskonałą okazją do modlitwy i apelu o pokój dla całego świata . Wstęp na wydarzenie jest wolny. W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania koncertu . Bogdan Romaniuk Dyrektor Koncertu
Ten koncert 22. sierpnia 2021 roku w Kolbuszowej 3. Współpraca zespołu Silesian Blues Band z zespołem Szwagry . Zespoły te grały razem na jednej estradzie i w Krakowie i na Górnym Śląsku w latach sześćdziesiątych . W zespole Szwagry występowali , w różnym czasie : Jerzy Tarsiński , Konrad Ratyński , Andrzej Zaucha , Zbigniew Sztyc , Tadeusz Gogosz , Wiesław Dymny , Andrzej Ibek , Marian Koster , Jolanta Borusiewicz , Marek Kulisiewicz ,Jerzy Piwowarski , Zdzisław Nazarko , Mieczysław Spyrczyński ,Jan Kudyk , Antoni Czernicki , Kazimierz Bocheński i więcej osób 4. Pierwsze koncerty estradowe Grupy Niemen Paweł Brodowski rozmawia z Jackiem Kurskim , rozmowa w roku 2021 ; Paweł Brodowski : W siedemdziesiątym pierwszym roku Paweł Brodowski : Pamiętam , to było gdzieś w połowie września . Czesiek do mnie zadzwonił i mówi : wpadnij do mnie na próbę , poznasz takich nowych muzyków . I poszedłem do Hybryd , tam na pierwszym piętrze odbywał się taki jam , ja się temu przysłuchiwałem . Byłem chyba jedynym świadkiem z zewnątrz , tego , co tam się działo . Grał Czesław na kibordach , na gitarze basowej Józef Skrzek , na perkusji Jurek Piotrowski i był jeszcze Tomek Jaśkiewicz Paweł Brodowski : To był rodzaj takiego jamu , być może na jednej funkcji , free , po prostu grali , ale z jakimś takim wielkim zapałem , z jakąś ogromną dynamiką , to był ten pierwszy punkt , oni się dopiero jakoś cementowali Paweł Brodowski : Tomek Jaśkiewicz kończył współpracę , on był schorowany , podobno chorował na grużlicę płuc . Taki zwidowany , też pewnie był wystraszony tym , co tam się działo i wychodząc , wychodził i tak , bo to on był moim przyjacielem , ale wychodził prawie się nie pożegnając z marszu powiedział : nie będę z nimi grać
Antymos Apostolis w rozmowie z redaktorem Markiem Kalbarczykiem i redaktorem Januszem Mirowskim w Radio Wnet w dniu 23.2.2019 ; Antymos Apostolis : myśmy grali dużo takiej otwartej muzyki Antymos Apostolis : Grał Andrzej Przybielski , grał Helmut Nadolski , i to było freetowe grania , no , nie było rytmu , nie było melodii , a działo się
Antymos Apostolis w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim w Polskim Radio program trzeci w kwietniu 2015 roku ; Antymos Apostolis : Stałem , stawałem za wzmacniaczem , czasami , jeszcze u Niemena było . Wysokie Marschale były , ja stawałem za tym i tam grałem na gitarze , wystawał gryf tylko i tak dalej
Paweł Brodowski rozmawia z redaktorem Jackiem Kurkiem w roku 2021 ; Paweł Brodowski : Helmut Nadolski , który na kontrabasie grał jak nikt inny , to był też ewenement , to co wtedy robił Helmut Nadolski , rzecz zupełnie nowatorska , bo jak przypatrzeć się temu , co grał Helmut to , co on grał , tam nie było melodii , tam nie było rytmu , znaczy , jakiś rytm mógł być , ale nie było to tupanie nogi , to mógł być rytm oddechu , a muzyka Helmuta to było po prostu malarstwo , to było malowanie dżwiękiem , tworzenie nastroju , barwy jakieś , ale zupełnie coś innego , też muzykom z SBB nie pasował za bardzo , on ich przytłaczał osobowością
Tomasz Jaśkiewicz w rozmowie z redaktorem Tomaszem Bugalskim w Polskim Radio Trójka 19.4.2017 ; Tomasz Jaśkiewicz : W tamtym czasie , właśnie , podejście do wykonywania koncertów , czy do tworzenia muzyki było takie , że rzeczywiście można było mieć bardzo mieszane uczucia , bo z jednej strony tam już się zaczęły być te mellotrony , i takie , takie już bardzo zaawansowane kibordy , a z drugiej strony Helmut używał do awangardy bardzo prostych środków , grał smykiem , ako , na tym swoim kontrabasie , wzmocnionym przez prosty mikrofon , ale do bardzo wielkiego poziomu , także to było potwornie głośno , ale potem odkładał ten kontrabas i atakował pierwsze rzędy jakiegoś tam Domu Kultury czy coś takimi dwoma czynelami , które trzymał w ręku , także ludzie naprawdę mieli takie momenty grozy , i to tak szło , że dozwolone było naprawdę wszystko , jeśli chodzi o muzykę
Tomasz Jaśkiewicz w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim w Polskim Radio w kwietniu 2017 roku; Tomasz Jaśkiewicz : z Józefem Skrzekiem , z Jurkiem Piotrowskim takie granie , już taka skrajna awangarda się szykowała wtedy w twórczości Cześka
Sytuacje ; Czesław Niemen w latach sześćdziesiątych w Polsce występuje , i , o tych koncertach uczestniczka koncertu Czesława Niemena ; Internautka Róża , strona wizja lokalna , 8.9.2014 ; Internautka Róża : ludzie wariowali z uciechy , śpiewali z Niemenem , wstawali , był ogromny hałas . Niemen też trzymając w ręku ten ciężki stojak z mikrofonem biegał po całej scenie i jeszcze nim wywijał
Po takich wrażeniach z koncertu Czesława Niemena , następują koncerty Grupy Niemen , czyli w Polsce ten sam Czesław Niemen z następnymi muzykami towarzyszącymi spotykają się z publicznością w czasie koncertu , spotykają się z pracownikami Domów Kultury . Jakie są opinie ludzi , którzy byli na pierwszych koncertach Grupy Niemen 5. Redaktor Marcin Dębowski w Radio Niepokalanów rozmawia z Józefem Skrzekiem , emisja rozmowy 16.7.2021 godzina 18:15 i 19.7.2021 godzina 21:30 6. Jest książka autorstwa Andrzeja Hojna i Michała Wilczyńskiego pod tytułem SBB Wizje autoryzowana historia zespołu , wydawnictwo Śląska Witryna Muzyczna , rok 2003, w tej książce słowa o muzykach , Józefie Skrzeku , Antymosie Apostolisie , Jerzym Piotrowskim : Bardzo szybko zmyli z siebie oblicze "tych , którzy odeszli od Niemena" i stali się zespołem 7. Szczegółowa wiedza o ilości sprzedanych płyt long-play w latach 1965 do 1990 w Polsce , wytwórni płytowych ; Polskie Nagrania , Pronit , Wifon , Savitor , Veriton , Tonpress , Polton ,Arston , płyt gramofonowych ogólnie . Wiedza jest w zasięgu możliwości 8. Strona Adrian Hadasz , data 12.11.2014 ; Józef Skrzek : Podpisując potężny kontrakt , który jednocześnie zaczyna cię wiązać , podpisałeś w pewnym sensie cyrograf z Diabłem . Musisz być na każde wezwanie , bądż kiwnięcie palcem , w zależności od rodzaju kontraktu . W tym momencie jest się sprzedanym , wynajętym . Im większa swoboda , tym lepiej . Ja na dzień dzisiejszy mam tę swobodę i czuję się z tym świetnie
Możliwie , latem , czy jesienią 1974 roku muzycy SBB Szukaj , Burz , Buduj otrzymali propozycję współpracy od firmy Columbia Broadcasting System w czasie pobytu muzyków w Republice Federalnej Niemiec , propozycję znaczącą , wiążącą muzyków na wiele lat , i z taką propozycją , nie zgodzili się muzycy zespołu SBB Szukaj , Burz , Buduj . Możliwie propozycja gwarantowała i wymuszała stały pobyt w jednym z krajów w Europie Zachodniej 9. Józef Skrzek w Polskiej Telewizji w programie Pegaz w roku 1997 ; Józef Skrzek : SBB , rzeczywiście , to zespół , wielkie szczęście , cudowne dziecko , mógłbym powiedzieć , które przez prawie dziewięć lat dowodziło polskiej muzyce rockowej
Dowodzenie , wyraz wywodzący się z organizacji wojska , wyraz jest kontynuacją wyrazów o zespole SBB napisanych przez pana Franciszka Walickiego w piśmie Jazz Forum numer 28. suplement 2. wiosna 1974 rok ; Franciszek Walicki : Zapamiętajmy sobie te datę : 4 luty 1974 . Tego dnia ruszyła do boju pierwsza , wyborowa dywizja działająca od stycznia przy Agencji Koncertowej Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego grupy twórczej SKORPION - zespół naszych największych nadziei : SBB ( Polska )
Dowodzenie powoduje czynności ; wydawanie decyzji , więc Józef Skrzek przyznaje ; SBB miało wpływ na decyzje dotyczące polskiej muzyki rockowej . W czasie emitowania w Polskiej Telewizji programu Studio 2 , i jednocześnie emitowania w Polskiej Telewizji we fragmencie i prawie w całości , kompozycji "Cięcie" muzycy SBB nie musieli robić nic , a reklama SBB ,jak Polska długa i szeroka , w każdym domu , w którym był telewizor , był słyszalny zespół SBB , przez lata 1975 , 1976 , 1977 , 1978 , 1979 , 1980 , 1981 , 1982 , 1983 , żaden stan wojenny nie zakłócił nadawanie muzyki granej przez zespół SBB . Robotę przejęła Polska Telewizja , bardzo nośny emitent . Muzycy nie musieli wymyślać nic ,nagrali kompozycję "Cięcie" i robota dominacji SBB w Polskiej Telewizji , to już ta robota , to robota kierownictwa Polskiej Telewizji . W tym czasie czy jakikolwiek dżwięk jakiegokolwiek polskiego wykonawcy rockowego był konkurencyjny dla SBB . Absolutna dominacja SBB w Polskiej Telewizji , a muzycy SBB nie robią nic . Ciężar pracy propagowania zespołu SBB przejęła na siebie Polska Telewizja . SBB nie muszą z nikim konkurować , coś wymyślać , cokolwiek robić ,mają gwarantowane przez Polską Telewizję usługi reklamowania zespołu SBB i te usługi są świadczone ; trwają i trwają i trwają . Muzyk rockowy zespołu Nurt , Aleksander Mrożek w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim w Polskim Radio Trójka w maju 2013 roku mówi o muzyce zespołu Nurt ; Aleksander Mrożek : Czas trudny zaczął się w połowie lat 70. , kiedy radio przestało nadawać tego rodzaju muzykę Aleksander Mrożek : Nastąpiła ogólna niechęć do nadawania muzyki rockowej w Polsce . To był taki smutny okres. I po prostu Nurt stracił rację bytu Aleksander Mrożek : A to wszystko trwało do końca epoki gierkowskiej , aż do roku 1979
Krzysztof Krawczyk , w pażdzierniku 1979 wspomina rok 1978 w rozmowie z redaktorem strony , strona imienna ; Redaktor : Był czas , że zakazano grać cię w radiu , nie występowałeś w telewizji . Wtedy szefem Radiokomitetu , czyli organizacji , która w PRL-u kontrolowała pracę stacji radiowych i telewizyjnych , był Maciej Szczepański , on cię odsunął Redaktor : Ale za co ? Krzysztof Krawczyk : Nikt nie wie do dzisiaj Krzysztof Krawczyk : Siedemdziesiąte lata . On się wściekł po prostu : "Co ten Krawczyk chodzi po scenie jak mimoza ? Tak się snuje " Redaktor : Po prostu mu się nie podobałeś ? Krzysztof Krawczyk : To samo zrobił Skaldom , to samo zrobił Ani Jantar
Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Grzegorzem Sroczyńskim w piśmie Gazeta Wyborcza ,data 30.7.2011 ; Redaktor : Dookoła co było ? Józef Skrzek : Cepeliada . W latach siedemdziesiątych wszystko było "lalala" , kolorowe , od Opola do Sopotu . Czasami się ktoś wyłamał , ale wtedy miał pod górkę
Józef Skrzek na koncercie SBB w Opolu w Amfiteatrze 26.6.1976 roku o godzinie około 2:30 w nocy wprowadza na estradę ludowy regionalny zespół "Bierawianie" i gestem pokazuje "proszę " , i "Bierawianie" podchodzą do mikrofonów i grają i śpiewają "Karolinkę" , ja byłem na tym koncercie . Józef Skrzek z zespołem SBB występują od Opola do Sopotu .
Krzysztof Krawczyk mówi o zespole Skaldowie , a Skaldowie 23. czerwca 1973 roku w czasie trwania Festiwalu Polskiej Piosenki zagrali w Opolu w Amfiteatrze suitę "Stworzenia świata część druga" , a potem na estradę weszli Józef Skrzek , Jerzy Piotrowski , Antymos Apostolis , Adam Pilawa , Czesław Niemen . Propaganda w Polsce w latach 1974 i dalej : SBB grają suity . Józef Skrzek w rozmowach z paniami redaktorkami , z redaktorami w latach 1974 i dalej : SBB grają suity . Kto się wyłamał , kto miał pod górkę , kto dowodził . Kto stanowi konkurencję dla zespołu SBB . Kto się wyłamał - komu się wyłamał . Normą w Telewizji Polskiej w latach 1974 do 1983 był zespół SBB. Odstępstwa od normy były oceniane szczegółowo co do wykonawcy . Kto decydował , kto , dla Macieja Szczepańskiego , szefa Polskiego Radia i Polskiej Telewizji , zespół SBB był , kim był . Maciej Szczepański postawił na zespół SBB , i się nie zawiódł , Maciej Szczepański załatwił darmową , bez żadnej pracy ze strony SBB dominację w Polskiej Telewizji zespołowi SBB , a muzycy SBB załatwili wygraną polskiej reprezentacji na Festiwalu Programów Telewizyjnych w Knokee w Belgii w czerwcu 1978 roku . Reprezentacja Polskiej Telewizji najlepsza w Europie w takim konkursie .Jak od strony biznesowej wygląda dominacja na rynku , dominować na rynku w warunkach kapitalistycznego biznesu , to znaczy być konkurencyjnym , patrzeć i słuchać co oferuje konkurencja , pracować nad swoim produktem , unowocześniać swój produkt , być najlepszym w ocenie klientów . Muzycy SBB , aby dominować w Polskiej Telewizji nie mają żadnej konkurencji , nie muszą wymyślać nowych pomysłów ,nie muszą ciężko pracować , aby dominować , absolutnie darmowa sprawa , jeden utwór "Cięcie" nagrany i spokojna głowa , dominacja w Polskiej Telewizji zapewniona na całe lata , spokojnie , bez wysiłku , cała robota jest po stronie Polskiej Telewizji . Zespół SBB miał podaną na tacy dominację w Polskiej Telewizji , ot tak , proszę , macie dominację i nad tą dominacją nie musicie pracować . SBB w takiej atmosferze mogli robić swoje , bez jakichś ograniczeń . Muzycy SBB są pracowici , i pracują , nie jako zespół walczący twardo o dominację , ale jako zespół posiadający dominację zapewnioną przez decydentów. Opieka nad zespołem SBB jak w bajce , bez pracy ze strony muzyków , są zespołem dominującym w Polskiej Telewizji . Słowa Józefa Skrzeka : "SBB , rzeczywiście , to zespół , wielkie szczęście , cudowne dziecko " powiedziane w Polskiej Telewizji w roku 1997 w programie Pegaz są prawdziwe,zespołem SBB opiekowano się jak małym dzieckiem , wszystko dane , jak dziecku . W warunkach kapitalistycznego biznesu , proszę , jest kilka , więcej zespołów muzycznych , i , to jest biznes , aby istnieć , trzeba coś wymyślać, są przecież następni zdolni , również chcą , czy słuchacze chcą . Cieplarniane , opiekuńcze warunki dla zespołu SBB w Polskiej Telewizji były zaprzeczeniem biznesowej rzeczywistości . Od strony czysto biznesowej Telewizja Polska chroniła zespół SBB od jakiejkolwiek konkurencji przez wiele lat , zapewniła zespołowi SBB dominację w Polskiej Telewizji i w Polskim Radio , ja słyszałem , czyli żaden rynek kapitałowy ,opieka instytucji państwowej nad grupą twórczą . Identycznie , jak rząd polski sprawował opiekę nad twórczością ludową . Napisałem słowo biznes , i czytam słowa Józefa Skrzeka o kompozycji "Cięcie" eksploatowanej przez Polską Telewizję , słowa są w książce o zespole SBB. Józef Skrzek : Nie było z tego żadnych pieniędzy , żadnych tantiemów . W zasadzie powinienem być dzisiaj milionerem po nagraniu tego ( śmiech ) . Tutaj jednak nic
Mniemanie o słowie biznes może kojarzyć się z powinnością wypłaty pieniędzy za korzystanie z dzieła . Muzycy zespołu Trubadurzy mówią , w Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich wydano 10. milionów egzemplarzy płyt zespołu Trubadurzy , Trubadurzy wyjaśnili , ale tam nie płacili tamtiemów . Słowo biznes nie zawsze jest związane z powinnością wypłaty pieniężnej , jest , było , będzie tak w całym świecie . W dniu 3. marca 1979 roku w Polskiej Telewizji był program , suita muzyczna do baletu "Misterium magiczne" , muzyka grana przez zespół Skaldowie , muzyków zespołu Exodus , Orkiestrę i Chór Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej z Katowic , muzyka Andrzeja Zielińskiego . W dniu 23. kwiecień 1979 roku w Polskiej Telewizji był program , suita muzyczna "Follow my dream" , muzyka grana przez zespół SBB , pantomima Teatru Wizji i Ruchu z Lublina , muzyka Józefa Skrzeka . Na stronie Art rock redaktor Tomasz Kamiński opisujący w roku 2004 wydawnictwo płytowe SBB Antologia , Redaktor : o zespole SBB - zespole , który okrzyknięto "bandem 45-lecia polskiego rocka"
W piśmie Lizard , w roku 2015 redaktor Michał Chalota o koncercie Skaldów w Krakowie w listopadzie 2015 roku ; Redaktor : najlepszy polski koncert jaki kiedykolwiek widziałem
Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem w Gdyni w klubie Pokład w dniu 18.7.2004 ; Józef Skrzek : Konkurencja , czy była , czy jej nie było , nie interesowało mnie , ani wtedy , ani teraz
Filmy z Józefem Skrzekiem
1. Film dokumentalny pod tytułem "Wadowickie spotkania ze Świętym Janem Pawłem II - Józef Skrzek " , film emitowany w Telewizji Kultura w niedzielę 28. sierpnia 2020 roku , o godzinie 7:15 do godziny 7:30
Wydawnictwa oczekiwane z Józefem Skrzekiem
1. Wydawnictwo , cd , dvd z koncertu w Warszawie w Studiu Radiowym imienia Witolda Lutosławskiego , koncert z okazji 200 rocznicy urodzin Cypriana Kamila Norwida , miedzy innymi wystąpili : Józef Skrzek i Tomasz Makowiecki , kompozycja do wiersza poety , wiersz pod tytułem " W Weronie" , i wystapił zespół SBB , kompozycja do wiersza poety "Pielgrzym" . Koncert w dniu 18.grudzień 2021
Nagrody dla Józefa Skrzeka
1. Na stronie Z A I K S czyli Związku Autorów i Kompozytorów Scenicznych jest informacja ; Nagroda 100 - lecia ZAIKSu Józef Skrzek laureat nagrody 100-lecia
Jurek
|