[N]

Niemen Aerolit

Forum fanów Czesława Niemena
Dzisiaj jest wt cze 28, 2022 3:32

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: czw maja 19, 2022 19:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry , Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Marcinem Mindykowskim , pismo Dziennik Bałtycki , data 7.6.2009 ;
Józef Skrzek : W 1971 roku próbowaliśmy zaistnieć jako Silesian Blues Band.To był taki zespół trochę z pogranicza ruchu studenckiego . Graliśmy po piwnicach , klubach . Ale byliśmy z południa. Nikt nie interesował się wtedy tym , co tu się działo

Strona O k o l i c e b l u e s a , tytuł ( 60' ) Polanie i inni prekursorzy , internauta S p a n i e l, data 12 listopad 2010 rok , wpis pod tytułem ROMUALD I ROMAN ;
Internauta S p a n i e l : Zwyciężyli w gliwickim konkursie Studencka Estrada 68 , wykonując Requiem dla pastora Kinga ze zbiorową improwizacją
Internauta S p a n i e l : Wspominał Tomasz Tłuczkiewicz
Internauta S p a n i e l : w tamtym czasie kierownik formacji : Najsilniejszą stroną tej kapeli było klubowe granie . Gdy na sali znajdowało się 100 , 150 spoconych małolatów , z tego połowa hipisi (prawdę mówiąc wtedy nie bardzo jeszcze wiedzieliśmy , dlaczego nas tak lubili ) , to na estradzie naprawdę mogły dziać się cuda . Występ trwał minimum cztery godziny ( ... ) . To, co Romuald i Roman tworzyli w czasie takich wieczorów wynikało ze szczególnych "wibracji" , ze specyfiki miejsca i z obecności takiej , a nie innej publiczności ( ... ) . W klubach zespół grał trochę Rolling Stonesów i Artwoods, a póżniej zaczynała się najdłuższa i najciekawsza , improwizowana część występu

28 lutego 1966 roku w Zabrzu w Domu Muzyki i Tańca był koncert trójmecz zespołów Niebiesko- Czarni , Chochoły , Szwagry .
28 sierpnia 1975 roku w Katowicach w Spodku był koncert , trzecia edycja Ogólnopolskiego Młodzieżowego Festiwalu Muzycznego z udziałem między innymi SBB , Budki Suflera i Czesława Niemena
2. Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Sławkiem Drygalskim , Polskie Radio program pierwszy , audycja Muzyka nocą , emisja 17.1.2021 ;
Józef Skrzek : to wejście z Czesławem miało znaczenie pierwszorzędne . To był pomost pierwszy , który dał nam pózniej dalej szansę na bycie

W latach sześćdziesiątych i dalej co różnym polskim zespołom muzycznym dawało szansę na bycie . Zgłoszenie się na konkurs muzyczny , przybycie na konkurs muzyczny , zajęcie czołowego miejsca na konkursie muzycznym .
W taki sposób polskie zespoły muzyczne realizowały swoje plany muzyczne . Wymienię nazwy zespołów , które zdobyły pierwsze , drugie , trzecie miejsca na różnych krajowych konkursach muzycznych;
Trubadurzy , Skaldowie , Nastolatki , Blackout , System , Szwagry , Romuald i Roman , Dżamble , Chochoły , No To Co , Niebiesko- Czarni , Czerwone Gitary , Czarne Golfy , Pesymiści , Klan , Pięciu , Bizony , Hall , Laboratorium , Nurt , Stress , Polanie , ABC , Akcenty , Krzak .
Zespół Silesian Blues Band czy zgłaszał się do różnych konkursów muzycznych w Polsce
3. Grupa twórcza SKORPION działająca przy Agencji Koncertowej Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego od początku stycznia 1974 roku czy realizowała tylko roboty na potrzeby zespołu SBB , czy czymś więcej się zajmowała
4. Suity w Polsce w latach sześćdziesiątych , zespół Romuald i Roman w roku 1968 w Gliwicach na konkursie muzycznym Studencka Estrada 68 wykonał kompozycję pod tytułem Requiem dla pastora Kinga ze zbiorową improwizacją , i zwyciężyli na tym konkursie .
Za kilka lat , zespół Silesian Blues Band grał swoje muzyczne improwizacje .
Za kilka lat , Grupa Niemen nagrała kompozycję Requiem dla van Gogha
5. W roku 1974 czy ktoś zadał konkretne pytanie i uzyskał konkretną odpowiedż , muzykom zespołu Szukaj Burz Buduj , co szukacie , co burzycie , co budujecie



Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: wt maja 31, 2022 19:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry ,
Strona m o n e y , redaktor Sebastian Ogórek , data 25.1.2016 , artykuł o Edwardzie Gierku;
internauta Julian : Za Gierka to mieliśmy raj na ziemi i do tego pełną wolność a także byliśmy gospodarzami we własnym kraju

Ja byłem na koncertach zespołu SBB w latach 1974 do 1980 i te koncerty charakteryzowały się tymi trzema , wskazanymi przez internautę Juliana cechami ;
- koncert SBB jako raj na ziemi
- koncert SBB pełna wolność grania muzyki , wychodzenia z estrady w czasie koncertu , zapraszania swoich gości na estradę
- koncert SBB , muzycy w Polsce grali swoją muzykę
2. Polski zespół muzyczny o nazwie 74 Grupa Biednych , istnieli w latach 1966 do 1973 , grali w Gliwicach w klubie Gwarek , pisze o tym internauta A. Wilczek jako A n o n i m o w y w styczniu 2013 na stronie P o l s k i b i g b i t i n i e t y l k o o zespole 74 Grupa Biednych ;
A n o n i m o w y : 74 Grupe Biednych pamietam z wystepu w gliwickim Gwarku .
A. Wilczek
A n o n i m o w y : Wtedy to była dyktatura i Biedni niepasowali do obiegowego systemu . Teraz zas nie rozumie , skad wydaje sie , ta zmowa milczenia o byc moze najciekawszej polskiej Rock kapeli
b i g b e a t o w i e c : Dlaczego nagrań grupy się nie wydaje ? Nie wiem , czy "zawiniły" tu względy ekonomiczne , czy bezwład Polskiego Radia ? Miejmy nadzieję , że ukażą się na płycie CD

74 Grupa Biednych występowali w sopockim Non Stopie i gdańskim Żaku na zmianę z Czesławem Niemenem

Zespół o nazwie 74 Grupa Biednych ; informacje ze strony f a c e b o o k ;
grali koncerty i w składzie zespołu na dwie perkusje , Bogdan Miś , Henryk Tomala ,
jest wspominany jako prawdziwie undergroundowy zespół ,
grupa potrafiła zmierzać w kierunku syntezy rocka i jazzu o wiele dalej niż Grupa Niemen i wczesne SBB ,
Kazimierz Panasiak , basista zespołu grał dużo wcześniej staccato na basie niż Józef Skrzek ,
Grali i śpiewali w roku 1968 w Ustce własną kompozycję " Jestem wolny" , wtedy występowali z powodzeniem w trio : Jerzy Izdebski - gitara , śpiew , Ryszard Klorek - gitara basowa , Henryk Tomala - perkusja
Zespół nie nagrał płyty , a występowali z nimi Czesław Niemen , Laboratorium , Test , Grażyna Łobaszewska , Krystyna Prońko ,
Zdobywali nagrody na festiwalach muzycznych w Polsce ,
W roku 1981 w Londynie w piśmie New Musical Express po ogłoszeniu staniu wojennego w Polsce, autor opisał 74 Grupę Biednych z Ustki jako ogniwo oporu polskiej młodzieży przeciwko barbarzyństwu komunistycznych rządów w Polsce , i tylko ten zespół polski został wymieniony w tym artykule

Józef Skrzek w rozmowie z panią redaktor Olą Szatan , pismo Dziennik Zachodni , data 18.4.2013 rok mówi o zespole Silesian Blues Band ;
Józef Skrzek : Byliśmy zawsze głodni i biedni

Józef Skrzek słowo " biedni" przypisuje nie formacji muzycznej 74 Grupa Biednych , ale takie charakterystyczne słowo przypisuje zespołowi Silesian Blues Band , określając w jakim czasie muzycy Silesian Blues Bandu byli głodni i biedni, w czasie "zawsze"
3. Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Jaromirem Kwiatkowskim , strona Rzeczpospolita wydarzenia kultura , data 18.9.2016, z archiwum Uważam Rze , data 2.7.2013 , rozmowa o czasach trwania zespołu SBB , lata 1974 i dalej ;
Józef Skrzek : jednym z głównych utworów w naszym repertuarze było "Freedom" ( Wolność ) . Każde jego wykonanie w krajach za żelazną kurtyną miało wielkie znaczenie . Młodzi ludzie reagowali na niego fantastycznie

W roku 1968 , latem w Ustce na Placu na Palach wystąpił zespół polski o nazwie 74 Grupa Biednych z własnym repertuarem . 74 Grupa Biednych wtedy wystąpili w trio : Jerzy Izdebski - gitara , śpiew , Ryszard Klorek - gitara basowa , Henryk Tomala - perkusja . Przebojem był utwór "Jestem wolny" , słowa i muzyka Jerzy Izdebski , oraz "Lato w Ustce" i "Ballada o młynarzu"

Tekst pieśni "Jestem wolny" , fragment tego tekstu Jerzego Izdebskiego ;
Myśli dzisiaj mam swobodne
w oczach moich szczęście jest
Rękę mogę dziś do góry podnieść -
Jestem Wolny !

Tekst pieśni "Freedom" , fragment tego tekstu Marka Milika , po polsku ;
Wolność to piosenka , wolność śpiewania zaśpiewaj naszą piosenkę i kochać cię kocham cię moje dziecko powiedziałem wolność

Ja usłyszałem piosenkę "Wolność" w wykonaniu zespołu SBB latem 1977 roku , 15.7.1977 w klubie muzycznym Non Stop w Sopocie .Józef Skrzek śpiewał słowa po angielsku i dodawał do słów "uuuuu" , "aaaaa" , "łołoł" . Józef Skrzek śpiewał tą piosenkę na siedząco , odwrócony tyłem do publiczności , w czasie śpiewania tej piosenki nie patrzał na publiczność . Piosenka kojarzyła się podczas tego śpiewania , słyszę słowa " lowiu" , raczej z pościelówką , coś śpiewane w języku angielskim , piosenka śpiewana przez pana odwróconego plecami do publiczności , piosenka śpiewana w trakcie około godzinnego grania muzyki bez przerwy , bez jakiejkolwiek zapowiedzi i prezentacji typu ; piosenka o wolności
4. Pierwotnie Radio SBB Rodło Bytom powstało w 1993 roku , potem Radio Planeta , Marek Dmytrow założył Radio SBB Rodło Bytom
5. Polski zespół muzyczny Kram w 1976 roku odbył tournee z węgierskimi formacjami General i Piramis oraz SBB


Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: śr cze 01, 2022 15:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry , pani Małgorzata Zduniak - Wiktorowicz , Uniwersytet imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu , w pracy naukowej Geografia i metafora , Uniwersytet w Białymstoku Instytut Filologii Polskiej Zakład Teorii i Antropologii Literatury , wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku 2014 , jest autorką części pod tytułem ;
Przyparci do metafory . Mur a polsko-niemieckie związki w przestrzeni kultury i literatury
Pani Małgorzata Zduniak -Wiktorowicz : wracają pamięcią do swoich wycieczek berlińskich ( jechało się po płyty SBB
2. Józef Skrzek w rozmowie z panią redaktor Katarzyną Korczak , pismo Dziennik Bałtycki , numer 207 , rok 1996 , 4. wrzesień 1996 rok o zespole SBB Szukaj Burz Buduj ;
Józef Skrzek : To trio przez dziewięć lat burzyło schematy

Jak rzeczywiście wyglądała czynność , o której mówi Józef Skrzek . Czynność burzenia schematów . Ja widziałem i słyszałem w dniu 26. czerwiec 1976 rok w Opolu w Amfiteatrze , o godzinie około 0:45 zaczął się koncert zespołu SBB , repertuar wieczoru to tylko zespół SBB , zapowiedziany przez prezentera Andrzeja Jaroszewskiego . Wchodzi na estradę trzech muzyków i grają . Grają już ponad godzinę swoją muzykę , jest popis dwóch perkusistów , Jerzego Piotrowskiego i Antymosa Apostolisa , popis trwa i na ten duet perkusyjny wchodzi na estradę zespół regionalny tradycyjnej muzyki ludowej Bierawianie , za nimi śmiejący się Józef Skrzek zajmuje miejsce na stołku przy instrumentach klawiszowych . Bierawianie ,po swojemu śpiewają i grają tradycyjną melodię ludową Karolinka . Po zaśpiewaniu i zagraniu trochę melodii tradycyjnych ludowych Bierawianie ustąpili z estrady i na estradzie zostali muzycy SBB , interweniował słownie Andrzej Jaroszewski widząc co się dzieje . Co się działo ; połowa publiczności gwiżdże w Opolu na tradycyjną opolską piosenkę ludową wypracowaną przez naród polski , połowa publiczności klaszcze , bo podoba się Karolinka , oryginalna ludowa piosenka śpiewana i grana przez tradycyjny zespół muzyki ludowej , muzycy zespołu Bierawianie patrzą , słuchają , a co to ma znaczyć , w Opolu , w Polsce , około nocy Świętojańskiej jest śpiewana polska piosenka , lubiana i znana , a znależli się tacy , co gwiżdżą na Karolinkę w Opolu . Po interwencji Andrzeja Jaroszewskiego , który mówił do mikrofonu uspokajające słowa skierowane do publiczności , do muzyków zespołu Bierawianie i do muzyków zespołu SBB, a w szczególności zwrócił się do Józefa Skrzeka o wytłumaczenie się z zaistniałej sytuacji , muzycy SBB grali swoją muzykę , czyli duet perkusyjny ,Józef Skrzek tłumaczy się z zaistniałej sytuacji ,jak się tłumaczy .
Józef Skrzek : Tak się starałem

Słowa powiedziane przez Józefa Skrzeka na tym koncercie w Opolu dotyczą słów Szukaj Burz Buduj ,o co chodzi w tych słowach ,i jak Józef Skrzek stara się pokazać rzeczywiście sens tych słów . Potem z duetem perkusyjnym na klawiszach Józef Skrzek , potem bis , kompozycja "Z których krwi krew moja " w znacznie przyspieszonym tempie i muzycy SBB oklaskiwani przez połowę publiczności , przez połowę wygwizdywani ustępują z estrady , około 3 godzina w nocy po koncercie .
Wrażenia moje z tego koncertu ; muzycy SBB grają swoją muzykę , w trakcie tego grania wchodzą tradycyjni muzycy ze znanymi schematami muzycznymi , potem tradycyjni muzycy ustępują , i swoją muzykę gra zespół SBB . Mentalnie pasuje taki sposób rozumowania ;SBB swoim graniem burzą schematy , schematy jakie , proszę , na estradzie Bierawianie prezentują schematy wypracowane przez naród wielopokoleniową pracą , potem Bierawianie ustępują , a muzycy SBB grają dalej swoją muzykę . Pięknie , schematy zburzone , jak przy burzeniu , niektórzy gwiżdżą , niektórzy klaszczą , zostało naocznie zaprezentowane burzenie schematów muzycznych .
Jak twórcy muzyki ludowej zareagowali na takie potraktowanie ich pracy twórczej . 26.6.1976 Józef Skrzek powiedział z estrady , zespół SBB gra suitę muzyczną , natomiast zespół Bierawianie zagrali wiązankę melodii ludowych , takie określenie "wiązanka melodii ludowych" było zwyczajnie w roku 1976 kojarzone z zespołami tradycyjnej muzyki ludowej .
W roku 2022 , i trochę wcześniej polskie zespoły tradycyjnej muzyki ludowej masowo przyjmują nazwę "suita" dla swojej pracy , masowo , jest mnóstwo nazw "suita" w tej twórczości

Redaktor Jarosław jot -Drużycki , pismo Głos gazeta Polaków w Republice Czeskiej , numer 64. rok 2019 opisuje koncert zespołu SBB i zespołu Śląsk , koncert w dniu 16.8.2019 w Piotrowicach koło Karwiny w Czeskiej Republice ;
Redaktor : Ciekawym pomysłem muzyczno - wokalnym , choć nie wszystkim ze słuchaczy przypadającym do gustu , był występ połączonych chórzystów z legendarną grupa SBB

W Płocku , w dniu 15.10.2005 był koncert Józefa Skrzeka z kapelą góralską . Redaktor A. Dorobek , pismo Sygnały Płockie , numer 19. / 2005 opisuje koncert ;
Redaktor : To , co usłyszeliśmy 15. pażdziernika w Płocku nie miało , niestety , jakichkolwiek cech zwartej , autonomicznej propozycji muzycznej

Redaktor Adrian Hadasz rozmawia z Józefem Skrzekiem , rozmowa w dniu 12.11.2014 , strona redaktora ;
Józef Skrzek : Będąc w USA czy Niemczech , nigdy nie poczułem się jak w domu . Tam jestem takim trochę kosmitą . A tu ? Tu jestem skądś - trochę na takiej zasadzie , że to jest moje i możecie mnie bajsnąć

Słowo "bajsnąć" w gwarze oznacza "ugryżć" .
Józef Skrzek 26. czerwca 1976 roku w Opolu otwarcie pokazał , co rozumie przez "burzenie" , jedno ze słów , będące hasłem zespołu SBB . Wyobrażenie takie , w Opolu piosenka "Karolinka" jest znaną i lubianą piosenką , i na pewno nikt nie będzie protestować gwiżdżąc przy śpiewaniu tej piosenki zostało przez Józefa Skrzeka zburzone . W roku 1976 jesienią Polskie Radio program trzeci w audycjach wieczornych , ja słyszałem te dwie audycje , prezentowało ten koncert zespołu SBB , ale bez zespołu Bierawianie , w roku 1976 nie zdecydowano , aby w audycji Polskiego Radia przedstawiać gwiżdżącą publiczność na zespół ludowy Bierawianie , śpiewający w Opolu piosenkę "Karolinka" w czasie trwania Festiwalu Piosenki Polskiej . Po roku 2004 wydawcy płyt cd zdecydowali opublikować nagranie z koncertu SBB 26.6.1976 i na tym nagraniu prezentuje się zespół ludowy Bierawianie i gwiżdżąca na zespół publiczność . Na tym wydawnictwie płytowym zespół SBB gra suitę muzyczną , a zespół Bierawianie gra wiązankę melodii . Muzykę SBB opisywano jako wspaniałą , a muzykę Bierawian jako ciekawostkę . W opisie płyty SBB live in Opole 1976. A Late Night Recital na stronie e m p i k są słowa ;
Redaktor e m p i k : SBB jest gwiazdą i stosownie do tego jest traktowany przez organizatorów
Redaktor e m p i k : w pewnym momencie na estradzie pojawił się ... ludowy zespół Bierawianie , wykonujący piosenki ludowe z akompaniamentem Minimooga ( i momentami także perkusji ) . Publiczność ( a także nie poinformowani wcześniej - Lakis i Jerzy ) przyjęli pomysł z mieszanymi uczuciami . Tym niemniej dobrze , że taka ciekawostka doczekała się udokumentowania

W roku 2022 ja widzę i słyszę wspaniałe suity muzyczne polskich różnych zespołów ludowych w wielkiej ilości, po prostu gwiazdorstwo we własnym kraju pełną gębą i ciekawostki muzyczne zespołu SBB , nagrywane poza Polską , wydawane na płytach wytwórni GAD Records .
W kwietniu 1978 roku Józef Skrzek zrealizował nagranie swoje , wydane na kasecie magnetofonowej , "Pamiętnik Karoliny" , zapraszając do nagrania zespół Tralalinki z Kędzierzyna Kożla . Zespół Tralalinki i zespół Bierawianie nagrali wspólnie swoje nagrania i te nagrania zostały wydane na płycie wytwórni Pronit , numer płyty Z - N 0585 . Zespół Tralalinki w roku 1969 nagrywali swój repertuar w studiu nagraniowym Radia Opole .

Słowa : Szukaj , Burz , Buduj w nocy 26 czerwca 1976 roku w Opolu zostały pokazane , co rzeczywiście oznaczają . Ludowy zespół z rejonu opolskiego , zespół Bierawianie w Opolu w czasie Festiwalu Piosenki Polskiej z piosenką "Karolinka" został zaprezentowany nie jako uznani gospodarze regionu i tradycji , tylko jako ciekawostka do wygwizdania , i to jest to szturmowe , buńczuczne hasło Szukaj , Burz , Buduj . Taki stan rzeczy jest nie do zniesienia w Polsce i w Polsce polskie zespoły ludowe w roku obecnym w wielkiej ilości prezentują swoje wspaniałe suity muzyczne , a zespół SBB prezentuje swoje ciekawostki nagrywane poza granicami Polski
3. Jeremi Przybora , w roku 1966 , jest publikacja wydawnictwa Czytelnik , książka pod tytułem ; Baśnie Szecherezadka

Józef Skrzek w rozmowie w 2007 roku , strona o n e t muzyka ;
Józef Skrzek : Wymyśliłem taką baśń , Szecherezada


Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: czw cze 02, 2022 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry , redaktor Jaromir Kwiatkowski rozmawia z Józefem Skrzekiem , strona Nowiny 24, data 27.8.2007 rok o Grupie Niemen ;
Redaktor : zaprosił was do współpracy Czesław Niemen . Tak ambitnego rocka jak wy z Niemenem nie grał w Polsce nikt

Redaktor Jaromir Kwiatkowski , strona Rzeczpospolita wydarzenia kultura , data 18.9.2016 , z archiwum tygodnika Uważam Rze , data 2.7.2013 rozmowa z Józefem Skrzekiem ;
Józef Skrzek : W ten sposób powstała Grupa Niemen
Redaktor : Tak ambitnego rocka nie grał wtedy w Polsce nikt

Czesław Niemen z muzykami Silesian Blues Bandu muzykowali wspólnie w latach 1971 do 1973.
Występowali wspólnie z norweskimi muzykami zespołu Junipher Greene .
Informacje ze strony p o l s k i b i g b i t i n i e t y l k o . Z tym norweskim zespołem wystąpił w Polsce we Wrocławiu w Pałacyku w grudniu 1972 roku polski zespół o nazwie Centrum . Zespół Centrum to typowa super grupa w czołówce grup wrocławskich ,stałą siedzibą zespołu jest Studencki Klub "Simplex" przy Wyższej Szkole Ekonomicznej - Wrocław . Muzycy zespołu Centrum ;
Piotr Kozerawski - śpiew
Mirosław Peśla - gitara
Zdzisław Rodziewicz - gitara basowa
Witold Michalski - pianino , śpiew
Władysław Trzciński - perkusja
We Wrocławiu istniał zespół o nazwie Peccavi , rok 1973 , muzycy zespołu Peccavi '
Wiesław Misiek - gitara basowa , lider
Julian Mazur - pianino
Roman Dubieński - flet
Ireneusz Nowacki - perkusja
Zespól Peccavi , muzyka jaką prezentuje Peccavi nie jest łatwa w odbiorze i zbliża się do pogranicza muzyki intuicyjnej . Podczas koncertów w klubach studenckich produkcje grupy spotykają się z przychylnym przyjęciem . Grupa działa pod patronatem Studenckiego Klubu "Katakumby".

Istniał zespół o nazwie Wrocławska Grupa Awangardy Instrumentalnej "Freedom" , w roku 1970 , w zespole grał Ryszard Gwalbert Misiek na saksofonie .
Istniał zespół o nazwie Teatr Instrumentalny "Freedom" , w roku 1971 , w zespole grał Ryszard Gwalbert Misiek na saksofonie .
Istniał zespół o nazwie 74 Grupa Biednych w latach 1966 do 1973 , zespół stworzył własne charakterystyczne brzmienie , repertuar utworów i uznanie fanów w całej Polsce .
Istniał zespół Romuald i Roman , w latach 1968 i dalej , na koncertach grali mnóstwo improwizacji instrumentalnych

Gitarzysta zespołu SBB , Antymos Apostolis w rozmowie z redaktorem Maciejem Nowakiem , pismo Magazyn Perkusista , data sierpień 2018 rok;
Antymos Apostolis : Wyróżnialiśmy się jako zespół z tego wszystkiego co było w Polsce dookoła

Porównać nagrania zespołu SBB a nagrania zespołów Centrum , Peccavi , Wrocławska Grupa Awangardy Instrumentalnej "Freedom" , Teatr Instrumentalny "Freedom" , 74 Grupa Biednych , Romuald i Roman . Wybrałem kilka zespołów polskich grających wtedy muzykę porównywalną z muzyką graną przez zespół SBB . Porównać , ale nagrania czy są , czy będą dostępne
2. Sprawozdanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z rocznego okresu działalności za 2001 rok Kontrola działalności programowej nadawców koncesjonowanych punkt 5.3. następujące stacje :
SBB Rodło ( Bytom )

Wynika z dokumentu w roku 2001 istniało Radio SBB Rodło w Bytomiu
3. Po roku 2000 , około , ukazało się wiele wydawnictw płytowych i kilka książek dokumentujących rzeczywisty polski rock grany na polskich estradach i wiele słów w internecie o polskiej muzyce i jest możliwe słuchanie polskiej muzyki rockowej , niektóre kompozycje


Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: pt cze 03, 2022 21:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry , w roku 1974 zespół SBB nagrał w studiu Polskiego Radia kompozycję Józefa Skrzeka pod tytułem "Nowy horyzont" , wersja 15. minutowa i ta wersja była prezentowana w Polskim Radio program trzeci w grudniu 1974 roku w godzinach przedpołudniowych, ja słyszałem. W prasie polskiej , w tygodniku Radio i Telewizja był opisany ten utwór , mniej więcej ;
godzina 10:45 SBB "Nowy horyzont"
godzina 11:00 następna audycja
W roku 1964 został opublikowany utwór instrumentalny w wykonaniu zespołu Czerwono - Czarni , utwór pod tytułem "Horyzont" .
W roku 1975 ukazuje się płyta zespołu SBB Nowy horyzont z kompozycją pod tytułem "Wolność z nami " , kompozycja trwa około 20. minut ,muzyka harmonijna , uporządkowana , nastrój za nastrojem , wszystko przemyślane , jest nawet w tej kompozycji , bardzo ładnie ,muzyka Fryderyka Chopina , po prostu muzycy SBB grają grzecznie , przewidywalnie , rozwlekle. Kilka lat wstecz , w roku 1967, zespół Czerwono - Czarni nagrał kompozycję pod tytułem "Dzwony" , to dopiero nieprzewidywalny rock burzący wszelkie harmonie , i do tego jakie dżwięki . Z dokonań Czerwono - Czarnych , z tych dżwięków nagranych w 1967 roku korzysta wielu wykonawców
2. Pismo Rzeczpospolita , redaktor Jacek Cieślak , artykuł o Czesławie Niemenie , data 16.2.2019 ; perkusista Czesław Bartkowski mówi o współpracy z Czesławem Niemenem , w roku 1969 ;
Redaktor : - We Włoszech graliśmy zbyt nowoczesną , trudną muzykę - mówi Bartkowski
Redaktor : Czesław Bartkowski : A my graliśmy swoje

O współpracy z Czesławem Niemenem w latach 1971 do 1973 mówi Józef Skrzek , strona Dżem Dżemik , lipiec 2008 rok ;
Józef Skrzek : Silesian Blues Band grał swoje
Józef Skrzek : Proszę posłuchać , co grał i śpiewał Czesław przez te dwa lata współpracy z SBB

O współpracy z Czesławem Niemenem w latach 1971 do 1973 mówi Józef Skrzek , słowa w książce SBB Wizje , autorzy Andrzej Hojn , Michał Wilczyński , wydawnictwo Śląska Witryna Muzyczna , rok 2003 ;
Józef Skrzek : To my stworzyliśmy ten styl , to brzmienie

O współpracy z Czesławem Niemenem w latach 1971 do 1973 mówi Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Istvanem Grabowskim w Radio Biper , 11.12.2019 ;
Józef Skrzek : Czesław oczekiwał od nas czegoś więcej niż realizacji instrumentalnych swych pomysłów . Wprowadziliśmy więc liczne modyfikacje do utworów , przez co stały się bardziej nowoczesne

Płyty Czesława Niemena , Volumen 1 , Volumen 2 , Strange is this World , Ode to Venus , nagrane w latach 1972 i 1973 , o swojej wiedzy o kompozycjach nagranych na tych płytach mówi Paweł Brodowski , obecny przy muzykach Grupy Niemen . Paweł Brodowski w rozmowie z redaktorem Jackiem Kurkiem , rozmowa w roku 2021 ;
Paweł Brodowski : Wiem , że było takie parcie , że Józek musi tutaj zaistnieć jako solista
3. Zespół SBB Szukaj Burz Buduj określają dwa kierunki , pierwszy ; robienie swojego , i drugi ; wolność . Przez lata działalności zespołu , lata 1974 do 1980 , żadna krzywda im się nie działa , byli pod opieką ludzi wpływowych , po prostu mieli plecy w Polsce i w Europie .
Jak w życiu , coś jest wynikiem poprzedniego . I proszę , o czym jest mowa w roku 1956 , w Warszawie na Placu Defilad , przemawia Władysław Gomółka do wielkiej ilości ludzi , w dniu 24.10.1956 rok;
Władysław Gomółka : I nie pozwolimy nikomu wykorzystać tego dzieła odbudowy i wolności ludu dla celów przeciwnych socjalizmowi

Ochrona nad pracą odbudowy i wolności , słowa Władysława Gomółki pasują do pracy zespołu SBB Szukaj Burz Buduj w latach 1974 do 1980 . Ale jest to tylko moje skojarzenie.
Jeszcze jedno skojarzenie ; w roku 1971 , w grudniu 1971 roku w Polsce przyjęto "Strategię przyspieszonego rozwoju" , chodzi o gospodarkę narodową w Polsce , w roku 1980 na płycie SBB jest tytuł "Strategia pulsu"
4. Do kogo odnosi swoje słowa Józef Skrzek mówiąc o burzeniu schematów
5. Co nowego w muzyce proponuje Józef Skrzek



Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: pn cze 06, 2022 20:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry , współpracownik Józefa Skrzeka , muzyk Antymos Apostolis w rozmowie z redaktorem Maciejem Nowakiem , pismo Magazyn Perkusista , data sierpień 2018 rok , o zespole SBB ;
Antymos Apostolis : Wyróżnialiśmy się jako zespół z tego wszystkiego co było w Polsce dookoła

W roku 1968 został we Wrocławiu założony zespół Romuald i Roman , pierwszy polski zespół psychodelic , zespół koncertował do kwietnia 1980 roku , w filmie dokumentalnym w reżyserii Bogusława Klimsy , produkcja Telewizja Polska 2009 gitarzysta zespołu Romuald i Roman , Romuald Piasecki ;
Romuald Piasecki : Odstawaliśmy trochę od większości polskich zespołów . Graliśmy te utwory troszkę inaczej , wydaje mi się , no i dużo dłużej . Dużo było w tym improwizacji , koncerty różniły się zasadniczo jeden od drugiego, różnie było w różnych miejscach i zwykle gdy atmosfera była sprzyjająca to zupełnie inaczej wyglądały te same utwory
Jacek Baran , gitarzysta basowy zespołu Romuald i Roman : Próby dzień w dzień , póżniej grania
Roman Runowicz : Myśmy grali muzykę taką codzienną , która opierała się na tekstach , przede wszystkim , które były związane z codziennym życiem , nie jakąś , jakimiś historiami , ludowych piosenek czy , i poza tym cała ta konstrukcja muzyczna była inna i myśmy mieli , uważam , swoją publiczność , która przychodziła specjalnie na nasze koncerty
Ryszard Wojtyłło , autor tekstów piosenek : Ta muzyka , po prostu spektakle , bo tak je chyba trzeba nazwać , musiały budzić chęć bywania z tą grupą , a więc jeżeli z tą grupą , znaczy z tymi , którzy byli obok , którzy przychodzili również , a przychodziły ogromne ilości ludzi , to czasem była , było to szaleństwo , wspaniałe, ludzie , ludzie reagowali na granie , ludzie byli , po prostu tańczyli , szczęśliwi , a to już była kontestacja , być szczęśliwym i tańczyć w tamtym czasie , ot tak , tylko dlatego , że grają nie było rzeczą popularną
Andrzej Kuryło , autor tekstów piosenek : Ja czułem , że oni robią coś takiego , co jest odrębne od obowiązujących kanonów
Romuald Piasecki : Ideologia hipisowska , w ogóle ruch hipisowski na pewno miał wpływ na nas , myśmy się w dużej części identyfikowali z nimi i myślę , że to było widać w czasie koncertów naszych , w naszych produkcjach też można było zauważyć te nutki hipisowskie w niektórych naszych utworach , między innymi "Towarowy rusza do Indii" czy tam , "Spacer po Mlecznej Drodze"

W roku 1971 jest film polski "Trąd" w reżyserii Andrzeja Trzosa - Rastawieckiego , w tym filmie jest pokazany występ zespołu Romuald i Roman , kompozycja pod tytułem Gdyby przebaczać mogli wszyscy , kompozycja Roman Runowicz , słowa Andrzej Kuryło , czas występu w tym filmie 3'16" ,jest to występ zespołu Romuald i Roman w klubie "Narcyz" we Wrocławiu , ulica Piastowska


Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: pn cze 13, 2022 21:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry , Józef Skrzek grał w różnych klubach muzycznych , takich jak ; Dom Kultury w Jaworznie - Szczakowej i różnych . Słowa z książki SBB Wizje autorstwa Andrzeja Hojna , Michała Wilczyńskiego , wydawnictwo Śląska Witryna Muzyczna , rok 2003 ;
Andrzej Hojn , Michał Wilczyński : Miejsc , w których można było posłuchać żywej muzyki było wówczas mnóstwo . Często organizowane były jam sessions , tworzyły się składy specjalnie na jeden wieczór , do historii przeszły pojedynki zespołów

Kluby muzyczne , niektóre , w których występował Józef Skrzek ; "Parkowa" w Siemianowicach Śląskich , Elektromontaż w Katowicach , klub w Piekarni Śląskiej , klub "Santos" , Dom Kultury w Dąbrówce Małej , klub "Siemion" w Siemianowicach Śląskich , klub "Pyrlik" w Bytomiu , klub "Non Stop" w Gdańsku , Ośrodek Harcerski w Chorzowie , klub "Medyk " w Warszawie , klub "Stodoła" w Warszawie . Józef Skrzek mówi o swoim graniu z kolegami muzyki w różnych klubach muzycznych, słowa w książce SBB Wizje ;
Józef Skrzek : sprzątaczki nas wyrzucały , inni zresztą też - często ktoś przychodził do klubu i mina mu rzedła , bo "tych trzech znowu się tłukło" . Nie było tam ciszy - jeśli tylko była możliwość , to graliśmy

Józef Skrzek w swoim opisie wyróżnia ; ciszę , ciszę w klubie muzycznym , i panie realizujące czynności sprzątania klubu muzycznego .
Cisza w klubie muzycznym , panie sprzątające ten klub muzyczny . Wyróżnienie przez Józefa Skrzeka w opowieści o swoim graniu w klubach muzycznych " ciszy" i czynności sprzątania klubu o czym , o kim informuje , ale co Józef Skrzek mówi o konkretnej realizacji , czyli graniu muzyki .
Rzeczywistość polskich wykonawców jest możliwa do obejrzenia w filmach produkcji polskiej i w jednym filmie produkcji belgijskiej .
Film polski " Piętro wyżej " , rok 1937 , rzeczywistość próby muzycznej
Film polski "Rozbijemy zabawę" , rok 1957
Film polski " Niewinni czarodzieje" , rok 1960 , jest w filmie zespół muzyków w klubie muzycznym i rozmowa na podwórku , rozmowa muzyków przed próbą muzyczną
Film polski "Spotkanie w Bajce" , rok 1962 , występ jednego muzyka w klubie muzycznym ,
Gustaw Holoubek : czy ten pianista gra tak cały wieczór?
Pani Kelnerka : Nie , od szóstej do ósmej
Film polski "Zbrodniarz i panna" , rok 1963 , występ zespołu muzycznego w lokalu
Film polski Polska Kronika Filmowa , rok 1964 , numer 51 , o klubie studenckim "Od nowa" w Toruniu , o muzykowaniu w tym klubie
Film polski "Sam pośród miasta" , rok 1965 , występ zespołu Chochoły w klubie muzycznym,
Zbigniew Cybulski : Kiedy będzie przerwa ?
Pani Szatniarka : Przerwa będzie jak się zmęczą . Czasem to trwa długo , ale dzisiaj wcześnie zaczęli
Film polski "Salto" , rok 1965 , występ zespołu w klubie muzycznym
Film polski "Kochajmy syrenki" , rok 1966 , występ zespołu muzyków w klubie
Film polski "Brezentowe niebo" , rok 1966 , występ zespołu Pięć Linii w klubie muzycznym
Film polski "Mocne uderzenie" , rok 1966 , rzeczywistość
Film polski "Jowita " , rok 1967 , występ zespołu muzyków w klubie muzycznym
Film polski Polska Kronika Filmowa , rok 1967 , numer 46 , reportaż o muzykowaniu w Domu Kultury w Warszawie
Film belgijski "Ewa Demarczyk w Brukseli" , rok 1969
Film polski "Polowanie na muchy" , rok 1969 , występ zespołu ABC i występ zespołu Trubadurzy w restauracji
Film polski "Trzos" , rok 1971 , występ zespołu Romuald i Roman w klubie "Narcyz" we Wrocławiu
Film polski " Siedem czerwonych róż" , rok 1972 , próba zespołu muzycznego
Film polski " Przepraszam , czy tu biją" , rok 1976 , występ zespołu Budka Suflera w klubie muzycznym
Film polski "Rebus" , rok 1977 , występ zespołu muzyków w restauracji
Film polski " Nie zaznasz spokoju" , rok 1978 , występ jednego muzyka dla znajomych na podwórku

Na stronie y o u t u b e jest do posłuchania koncert zespołu SBB w klubie "Pyrlik" w Bytomiu w dniu 19.4.1979 o godzinie 21. W czasie tego koncertu zespołu SBB w swoim klubie "Pyrlik" z estrady słychać imiona i nazwiska muzyków zespołu trzykrotnie , a imię i nazwisko Józef Skrzek jeszcze dwukrotnie . Słowa , jakie są mówione z estrady w czasie tego koncertu :
Konferansjer : Nigdy tutaj nie było
Konferansjer : Koncert galowy
Józef Skrzek : Nietypowość tego koncertu i tak dalej
Józef Skrzek : Tak nietypowe dla SBB i już wyczuwam , że
Józef Skrzek : zaszczyt
Józef Skrzek : " Pomożecie ? "
Józef Skrzek : My potrafimy zagrać jakąś taką zupełnie lużną imprezę
Józef Skrzek : Chcielibyśmy , aby ten koncert
Józef Skrzek : zupełnie inne
Józef Skrzek : może to być dla was zaskoczenie
Józef Skrzek : żeby wam przypomnieć troszeczkę
Józef Skrzek : jest bardzo istotny dla nas rozdział
Józef Skrzek : zupełnie coś innego
Józef Skrzek : Z Niemenem to graliśmy Rapsodię
Józef Skrzek : całe życie
Józef Skrzek : stary , skąd jesteś ?
Józef Skrzek : świetnie tańczysz
Józef Skrzek : siadaj , no co
Józef Skrzek : muzyka pozostanie
Józef Skrzek : trudności techniczne
Józef Skrzek : przepraszam
Józef Skrzek : coś niesamowitego
Józef Skrzek : żyjemy
Józef Skrzek : niesamowity
Józef Skrzek : impreza jest niesamowita
Józef Skrzek : pod pręgierzem
Józef Skrzek : dla wielu tysięcy
Józef Skrzek : nie rozpraszaj mnie
Józef Skrzek : że nie musimy tej imprezy grać tylko po to
Józef Skrzek : możemy sobie pozwolić , żeby zagrać improwizowane na żywo
Józef Skrzek : od tego roku
Józef Skrzek : w związku z tym


Te wyrazy , które słychać z estrady w czasie koncertu zespołu SBB w klubie "Pyrlik" w Bytomiu 19.kwietnia 1979 roku są o Czesławie Niemenie , o jakimś pręgierzu , o trudnościach technicznych , cytowany jest pan Edward Gierek , Józef Skrzek chce coś przypomnieć , Józef Skrzek mówi , muzycy będą grać improwizacje na żywo , i omawiana czynność jest czymś niesamowitym , Józef Skrzek mówi o nietypowości tego koncertu . Józef Skrzek usiłuje się dowiedzieć skąd jest jeden uczestnik koncertu , nakazuje usiąść temu uczestnikowi koncertu , zwraca się z żądaniem , aby go nie rozpraszano , bo to co chce powiedzieć , jest istotne dla muzyków zespołu SBB . Rozgrywka słowna między Józefem Skrzekiem a uczestnikiem koncertu uzmysławia pozostałym uczestnikom koncertu ,czyli publiczności ; ma siedzieć cicho i grzecznie słuchać , co ma do powiedzenia Józef Skrzek . A jeśli ktoś coś powie , zostanie zapytany o miejsce pochodzenia i zobowiązany do wytłumaczenia się skąd się pochodzi . Jest to logicznie wytłumaczalne , Józef Skrzek mówi słowa do mikrofonu , muzycy delikatnie robią tło muzyczne , a przybyli na koncert słuchają słów i muzyki . Jak po latach wspomina takie koncerty Józef Skrzek , wspomina w taki sposób , mówiąc o paniach sprzątających klub , i mówi jakie to czynności wykonywały panie sprzątające klub wobec muzyków zespołu SBB . Słowa Józefa Skrzeka są zapisane w autoryzowanej biografii zespołu SBB , książka autorstwa Andrzeja Hojna i Michała Wilczyńskiego , książka pod tytułem SBB Wizje , wydawnictwo Śląska Witryna Muzyczna , rok 2003 ;
Józef Skrzek : sprzątaczki nas wyrzucały , inni zresztą też - często ktoś przychodził do klubu i mina mu rzedła , bo "tych trzech znowu się tłukło" . Nie było tam ciszy - jeśli tylko była możliwość , to graliśmy

Józef Skrzek wspomina publiczność , przychodzącą do klubu posłuchać zespołu SBB ;
Józef Skrzek : ktoś przychodził do klubu i mina mu rzedła , bo "tych trzech znowu się tłukło"

Ja byłem na koncercie zespołu SBB w Czeskiej Republice w mieście Jablonec nad Nisou w dniu 28.2.2013 , i w czasie tego koncertu Józef Skrzek z estrady mówił do mikrofonu słowa takie , mniej więcej ;
Józef Skrzek : Widzę na sali publiczność , jest większość chłopców , niewiele dziewcząt



Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: wt cze 14, 2022 14:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry , wydawnictwa istniejące z Józefem Skrzekiem

1. Wydawnictwo płytowe SBB Live Cuts : Koln 1978 , 2 cd ,wydawnictwo GAD Records , koncert zespołu SBB 18.12.1978 w Kolonii w Republice Federalnej Niemiec


Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Grzegorzem Sroczyńskim , pismo Gazeta Wyborcza , data 30.7.2011 ;
Redaktor : Dookoła co było ?
Józef Skrzek : Cepeliada . W latach siedemdziesiątych wszystko było "lalala" , od Opola do Sopotu . Czasami się ktoś wyłamał , ale wtedy miał pod górkę

Muzyk zespołu Budka Suflera , Mieczysław Jurecki w czasie spotkania z publicznością w Kostrzyniu w roku 2014 , spotkanie prowadzi redaktor Piotr Metz ;
Mieczysław Jurecki : w siedemdziesiątym czwartym roku sytuacja wyglądała w ten sposób , że oprócz Niemena , o którym tu było mówione to nic takiego nie było wcześniej , takiego rodzaju muzyki , gdyby nie dwa zespoły : SBB i Budka Suflera , to byśmy dzisiaj mówili o tym , że rock and roll to była Grupa Skiflowa No To Co i "Te opolskie dziouchy" i ewentualnie Trubadurzy i "Przyjedż mamo na przysięgę" . Oni są prekursorami tego , że dzisiaj mamy rocka w Polsce

Dwóch muzyków , Józef Skrzek i Mieczysław Jurecki mówią o muzyce w Polsce w latach siedemdziesiątych . Muzycy Józef Skrzek i Mieczysław Jurecki słuchali polskiej muzyki w latach sześćdziesiątych i dalej . Co wtedy było grane w polskim rocku , ja opiszę stan polskiego rocka w latach sześćdziesiątych i dalej , do roku 1974

Polanie - Ciebie wybrałem , 1968
Trubadurzy - Duże M , 1964
Czerwono - Czarni - Dzwony , 1967
Czerwono - Czarni - Msza beatowa , 1968
Czerwono - Czarni - Lot trzmiela , 1966
Trubadurzy - Ile wiemy o sobie , 1973
Halina Frąckowiak i zespół ABC - Idę dalej , w roku 1971 na koncertach
Skaldowie - Stworzenie świata część druga , w roku 1973 wykonanie w Opolu
No To Co - Hana na betonie , lata 1970 - 1972
Czarne Golfy - Podrywacze , 1967
Wojciech Skowroński - Inwokacja wędrownego szklarza , 1973
Czarne Golfy - Blues o świcie , 1967
Romuald i Roman - Requiem dla pastora Kinga , 1968
Romuald i Roman - Gdyby przebaczać mogli wszyscy , 1971
Niebiesko - Czarni - Nocny alarm , 1967
Niebiesko - Czarni - Adagio Cantabile , 1967
Niebiesko - Czarni - Komandosi , 1966
Czerwone Gitary - Licz do stu , 1965
Czerwono - Czarni - Wilhelm Tell Beat , 1967
ABC - Asfaltowe łąki , 1972
Skaldowie - Cała jesteś w skowronkach , 1969
Kawalerowie - Palcie tylko Sporty , 1966
Halina Frąckowiak - Wodo , zimna wodo , 1974
Maryla Rodowicz - A gdzie to siódme morze , 1973
Czesław Niemen - Jednego serca , 1970
Tadeusz Wożniak - Zegarmistrz światła , 1972
74 Grupa Biednych - Co przyniesie nam lato , 1971


Jest to poziom kompozycji nieosiągalny dla muzyków zespołu SBB czy zespołu Budka Suflera . Muzyka grana przez zespół SBB charakteryzuje się tym ; uspokajali , tonowali , wyciszali emocje , emocje wywoływane przez te dwadzieścia siedem kompozycji , granych w Polsce przed rokiem 1974 . Muzycy zespołu SBB na swoich koncertach emocje publiczności wyczuwali , i te emocje pacyfikowali , czyli uspokajali używając do tej czynności wypracowanego sposobu grania muzyki i korzystając z techniki muzycznej
2. Redaktor Jacek Kurek w książce pod tytulem Czesław Niemen i jego płytowe dzieła 2 , wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski , rok 2017 w dyskusji pod tytułem : Niemen wobec SBB - SBB wobec Niemena ;
Jacek Kurek : Dla mnie to i tak jest najlepsza cząstka polskiej muzyki rockowej lat 70. i następnych
Jacek Kurek : do początku lat 80 , obie formacje , czyli Niemen jako Niemen , obojętnie w jakich składach oraz SBB , jako SBB , stworzyli najważniejsze rzeczy , jakie mamy do dzisiaj w dorobku polskiego rocka w kontekście europejskim , a nawet światowym

Ja byłem w latach 1974 do 1981 na czternastu koncertach zespołu SBB i dwóch koncertach Czesława Niemena . Czesław Niemen i Józef Skrzek na tych koncertach prezentowali się w jakiejś części jako przedstawiciele producentów instrumentów muzycznych, takich jak syntezatory . Koncerty , w jakiejś części były wykorzystywane jako pokazy możliwości nowoczesnych technologii , jasne , technologii z możliwością prezentacji oszałamiającego nowoczesnego brzmienia , brzmienia nieosiągalnego dla wykonawców , nie posiadających nowoczesnych instrumentów . Muzycy , Czesław Niemen , Józef Skrzek w jakiejś części występu prezentowali jakieś techniczne nowinki mądrych konstruktorów . Złudzenie nieosiągalności , wyjątkowości było na tych koncertach .
Zespół Czerwono - Czarni w roku 1966 jeśli już się wzięli za klasykę muzyki , to tą klasykę porządnie opracowali i nagrali własnymi siłami kompozycję Mikołaja Rimskiego Korsakowa , kompozycję pod tytułem Lot trzmiela .
Zespół Czerwono - Czarni w roku 1967 jeśli już się wzięli za klasykę muzyki , to tą klasykę porządnie opracowali i nagrali własnymi siłami kompozycję Gioachino Rossiniego , kompozycję pod tytułem William Tell Overture Finale .
Zespół Tajfuny w roku 1965 jeśli już się wzięli za klasykę muzyki , to tą klasykę porządnie opracowali i nagrali własnymi siłami kompozycję Arama Chaczaturiana , kompozycję pod tytułem Taniec z szablami .
Zespół o nazwie Czterech w latach 1966 i dalej wzięli się za muzykę klasyczną , tą muzykę porządnie opracowali po swojemu i nagrali własnymi siłami kompozycje Jana Sebastiana Bacha .
Muzycy zespołu SBB w roku 1980 na swojej płycie wykorzystali zapis z taśmy w wykonaniu nie swoim kompozycji klasycznej kompozytora Johana Straussa , kompozycji pod tytułem Pochwała kobiet



Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: śr cze 15, 2022 20:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Dzień dobry , Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Grzegorzem Sroczyńskim , pismo Gazeta Wyborcza , data 30.7.2011 ;
Redaktor : Dookoła co było ?
Józef Skrzek : Cepeliada . W latach siedemdziesiątych wszystko było "lalala" , od Opola do Sopotu . Czasami się ktoś wyłamał , ale wtedy miał pod górkę

Muzyk zespołu Budka Suflera , Mieczysław Jurecki w czasie spotkania z publicznością w Kostrzyniu w roku 2014 , spotkanie prowadzi redaktor Piotr Metz ;
Mieczysław Jurecki : w siedemdziesiątym czwartym roku sytuacja wyglądała w ten sposób , że oprócz Niemena , o którym tu było mówione to nic takiego nie było wcześniej , takiego rodzaju muzyki , gdyby nie dwa zespoły : SBB i Budka Suflera , to byśmy dzisiaj mówili o tym , że rock and roll to była grupa Skiflowa No To Co i " Te opolskie dziouchy" i ewentualnie Trubadurzy i "Przyjedż mamo na przysięgę " . Oni są prekursorami tego , że dzisiaj mamy rock w Polsce

No proszę , o latach siedemdziesiątych w Polsce mówią uznani w Polsce muzycy ,Józef Skrzek i Mieczysław Jurecki , i to w jaki sposób. Można nie zaprzeczać , można przemilczeć , można przyjąć do wiadomości . Całe mnóstwo różnych pomysłów konstrukcji muzycznych kompozytorów polskich do roku 1974 po prostu urzędowo zostało zaanektowane , wyciszone , w radiu nic , w telewizji nic , koncerty lokalnie dla swoich , i od tego roku , a więc od , mniej więcej , siedemdziesiątego czwartego, co się w Polsce dzieje . Muzyk polski , kompozytor , Zbigniew Bizoń , muzyk zespołu Bizony , pismo Retro numer 8 , rok 2021 ;
Zbigniew Bizoń : W latach 70 , gdy władzę w Polsce przejął Edward Gierek , staliśmy się bezrobotni , bo odwołano wszystkie trasy koncertowe

Słowa Mieczysława Jureckiego powodują powstanie złudzenia pustki , złudzenie w Polsce, w polskim rocku jest tylko Czesław Niemen , i Czesław Niemen wprowadza na estrady w Polsce grupę SBB , wspomaga Budkę Suflera i ma swój zespół . Czesława Niemena w Polskim Radio czy w Polskiej Telewizji nie uświadczysz , wielki Czesław Niemen w listopadzie roku 1975 w Polskiej Telewizji mówi , zajmie się poważniejszą muzyką, w programie około godzinnym , 100 pytań do Czesława Niemena . Miesiąc wcześniej w programie 100 pytań do wystąpił Adam Hanuszkiewicz , i na pytanie pani redaktor , kogo typuje do następnego programu , Adam Hanuszkiewicz mówi bez chwili wahania : Czesław Niemen . Nie zadano Czesławowi Niemenowi pytania o stan polskiego rocka , jakie jest zdanie Czesława Niemena o tej branży , której jest aktywnym uczestnikiem , zadawano intelektualne pytania , nic o zwycięstwach i radościach , robiono wiele , aby Czesława Niemena kojarzyć z klęską , ze smutkiem , żałością , niechęcią , niewolnictwem , skompromitowaniem , Niemen - taki pan z książką napisaną przez Cypriana Kamila Norwida , Niemen - taki pan wykonujący różne prace na rzecz teatru , niemożnością , niewiedzą , a kiedyś , Czesław Niemen przyznał , krzyczał głośno na koncertach , ale kiedyś , bezpowrotna przeszłość . Przeszłość , a więc współpraca Czesława Niemena ze swoimi współpracownikami , ja widziałem i słyszałem ten program w Telewizji Polskiej , była rozmowa jednego redaktora z Czesławem Niemenem o współpracy Czesława Niemena z muzykami . I co , w zapisie programu , zapisie dostępnym na stronie y o u t u b e ta rozmowa jest pominięta , a więc ktoś dalej czuwa nad takim wrażeniem o Czesławie Niemenie , obrazem , śpiewanie estradowe , rock Czesław Niemen w listopadzie 1975 roku ma za sobą , i stał się intelektualistą , znawcą teatru , muzykiem wykonującym roboty dla teatru . Intelektualiści otoczyli Czesława Niemena szczelnym kordonem , i proszę nie wychylać się , ani rusz . Intelektualiści dopięli swego , Czesław Niemen z czasem pracował sam , zrezygnował ze współpracy z różnymi muzykami . A więc intelektualiści mają po swojej stronie Czesława Niemena , w listopadzie 1975 roku Niemen deklaruje swoją niechęć do popularności , nie chce być rockmanem . Kto będzie robił tą robotę , robotę rockmana w Polsce , jest chętny , Józef Skrzek . Czesław Niemen udziela wsparcia swoją obecnością w studiu nagraniowym Budce Suflera i , proszę , sytuacja jest klarowna , Niemen nie chce być rockmanem , a rockowymi wykonawcami są zespół SBB i zespół Budka Suflera , bo to z nimi współpracował Czesław Niemen . Nikt nie żąda , aby byli intelektualistami , są rockmanami , robią tą robotę . A więc intelektualiści przejęli polski rock , i dyktują warunki . Intelektualiści namawiają Czesława Niemena , aby stał się intelektualistą , a takie chęci Czesław Niemen wykazuje nie rozstając się z twórczością poety Cypriana Kamila Norwida . Według takiego rozumowania , byli współpracownicy Czesława Niemena tworzą polski rock , czyli SBB , Budka Suflera , i czy ktoś jeszcze . Różni , nie współpracujący z Czesławem Niemenem , nie są przez intelektualistów postrzegani , jako w ogóle ktoś do postrzegania . Taki stan świadomości utrzymywany jest w latach 1974 do 1979 . W roku 1979 zorganizowano Piknik Muzyczny w Lubaniu , przybyli wszyscy , którzy grają i śpiewają , granie i śpiewanie wszędzie i bez przerwy , był szturm punków na estradę , intelektualiści zostali wyparci ze swoim rozumowaniem o polskim rocku . A wcześniej Czesław Niemen śpiewając polską poezję , swoją pracą wykazał swoją wyższość nad intelektualistami , po prostu Czesław Niemen wyparł intelektualistów w ogóle z systemu kształcenia o polskiej poezji i imię i nazwisko Czesława Niemena mówiono z należnym szacunkiem , a potem jacyś współcześni poeci , pisarze , i to w całym systemie kształcenia w Polsce o polskiej poezji . Intelektualiści poczuli się zagrożeni , i otoczyli Czesława Niemena i życie toczyło się dalej .
Dziennikarze tacy jak Dariusz Michalski , Marek Gaszyński , Witold Pograniczny , Piotr Kaczkowski , Wojciech Mann , konferansjer Krzysztof Materna , Andrzej Jaroszewski ,a więc znawcy branży estradowej , te osoby nie były obecne w studiu telewizyjnym w czasie przesłuchania Czesława Niemena . Ja słuchałem muzyki w Polskim Radio i rok 1974 i wcześniej , brak był w Polskim Radio akcentowania takiej ciągłości muzyki polskiej rockowej , są jedni , potem są następni , co grali dziesięć lat wstecz , co grali pięć lat wstecz , co grają obecnie . Po prostu nastąpiła cisza w eterze , kto posiadał płyty , ten wiedział co to rock polski , kto był , bywał na koncertach słyszał rock polski . Mniej więcej , bo Krzysztof Klenczon i zespół Trzy Korony był obecny w Polskiej Telewizji . Ja byłem na koncercie Krzysztofa Klenczona i zespołu Trzy Korony latem w roku 1970 w rejonie Zatoki Gdańskiej , ale rock , na estradzie muzyk zespołu gra na gitarze hawajskiej , świetny koncert .
Muzyk zespołu rockowego Nurt , Aleksander Mrożek w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim , Polskie Radio Trójka , maj 2013 rok ;
Aleksander Mrożek : Czas trudny zaczął się w połowie lat 70. , kiedy radio przestało nadawać tego rodzaju muzykę
Aleksander Mrożek : Nastąpiła ogólna niechęć do nadawania muzyki rockowej w Polsce . To był taki smutny okres . I po prostu Nurt stracił rację bytu
Aleksander Mrożek : A to wszystko trwało do końca epoki gierkowskiej , aż do roku 1979

Kto spowodował taką ciszę w eterze w latach , mniej więcej 1974 do 1979 , chodzi o polski rodzimy rock , i co wtedy nadawano w Polskim Radio . Ja słuchałem Polskiego Radia w latach 1974 do 1979 , i szczegółowo , słyszałem , w programie trzecim , pierwszym i czwartym były w tym czasie nadane wszystkie nagrania bonusy z wydawnictwa SBB Antologia . W tygodniku o nazwie Radio i Telewizja były szczegółowe opisy , kiedy w Polskim Radio będzie nadawana muzyka grana przez zespół SBB . Był w Polskim Radio program pod tytułem " Z warsztatu muzycznego zespołu SBB" . W Polskiej Telewizji jedyny polski rockowy dżwięk to zespół SBB , kompozycja "Cięcie" , nowoczesny rock , głośny , wrzaskliwy , i tylko ten dżwięk w latach 1975 do 1982 , z przerwą w stanie wojennym ,a po stanie wojennym dalej to samo w Telewizji Polskiej ; SBB i kompozycja "Cięcie" .
Istotnym w polskim rocku jest artykuł , który napisał Franciszek Walicki , pismo Jazz Forum , wiosna 1974 rok , artykuł o zespole SBB . W tym artykule zespół SBB jest opisany jako rockowy numer jeden w Polsce .
Franciszek Walicki : Zapamiętajmy sobie tę datę : 4 luty 1974 . Tego dnia ruszyła do boju pierwsza , wyborowa dywizja działająca od stycznia przy Agencji Koncertowej Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego grupy twórczej SKORPION - zespół naszych największych nadziei : SBB ( Polska )

I te napisane słowa Franciszka Walickiego stały się obowiązującym prawem w Polsce , SBB jako numer jeden w polskim rocku .
Następny ważny człowiek , w Polsce decydent pełną gębą , pan Maciej Szczepański , przewodniczący Komitetu do spraw Radia i Telewizji , decydował o obecności muzyki zespołu SBB w Polskiej Telewizji , chodzi o kompozycję Józefa Skrzeka "Cięcie" , i gdy Maciej Szczepański sprawował funkcję przewodniczącego Komitetu do spraw Radia i Telewizji , czas pażdziernik 1972 do sierpień 1980 żadna krzywda zespołowi SBB się nie działa .
Jasno , klarownie , w Polsce rock , w latach 1974 do 1979 , według słów Mieczysława Jureckiego powiedzianych w roku 2014 do wielkiej ilości ludzi : Niemen , SBB , Budka Suflera . Różne zespoły są , ale nie są lansowane w środkach masowego przekazu . Jest wspaniały muzyk grający radosny rock and roll , Wojciech Skowroński . I co się dzieje , Józef Skrzek nagrywa dwa , ale wiele , dwa krótkie boogie-woogie na fortepian i harmonijkę ustną , i te utwory są nadawane wielokrotnie w Polskim Radio . I proszę , Wojciech Skowroński , mistrz boogie-woogie w Polsce , który całe koncerty potrafi grać świetne, radosne boogie-woogie czy jest popierany , a w Polskim Radio nadają krótkie , studyjne boogie-woogie w wykonaniu Józefa Skrzeka , a na koncertach SBB , tego boogie-woogie w wykonaniu Józefa Skrzeka nie usłyszał nikt , możliwie . To jest taki przykład , w jaki sposób był realizowany tekst Franciszka Walickiego , SBB jest numerem jeden w Polsce , więc kierownik zespołu SBB , Józef Skrzek jest numerem jeden w Polsce , i Wojciech Skowroński , no proszę , autentyczny numer jeden w Polsce w muzyce boogie-woogie , co się dzieje , w Polskim Radio nie jest uznany za takowego , przecież Józef Skrzek nagrał krótkie studyjne boogie-woogie , ale tylko studyjne , bez możliwości nacieszenia się tą kompozycją na koncercie .
Koncerty SBB , bajkowe opowieści muzyczne , muzyk zespołu Big Cyc , Krzysztof Skiba , słowa w książce pod tytułem "Skiba . Autobiografia łobuza , ciągle na wolności", wydawnictwo Sine Qua Non , rok 2018 ; opis koncertu SBB w Sopocie 27.8.1978 ;
Krzysztof Skiba : Ich muzyka nas poraziła. Siedzieliśmy i słuchaliśmy jak zaczarowani
Krzysztof Skiba : Znów odpłynęliśmy . SBB , improwizując na deskach sopockiego Amfiteatru , robiło to , o czym mówił iluzjonista - tworzyło własną opowieść

Istniała Rozgłośnia Harcerska , nadająca polski rock

W listopadzie 1975 roku przed kamerami Telewizji Polskiej Czesław Niemen mówi , nie chce być rockmanem , i intelektualiści dopilnowują , aby branża o nazwie polski rock była pod kontrolą intelektualistów ,intelektualiści mieli już Czesława Niemena po swojej stronie , a więc z resztą poradzą sobie , z jaką resztą ,z ludżmi , z którymi współpracował Czesław Niemen . Polski rock znalazł się pod nadzorem intelektualistów , którzy regulowali , co wolno , co ma być , jak polski rock ma wyglądać . SBB , Budka Suflera stanowią polski rock , przecież współpracowali z Czesławem Niemenem .
W latach wcześniejszych intelektualiści w sprawie polskiego rocka nie mieli nic do powiedzenia , koncerty rockowe były intensywne . Jan Kirsznik , muzyk zespołu Rhytm and Blues , pismo Dziennik Bałtycki , o koncertach rockowych w Polsce w roku 1959 ;
Jan Kirsznik : Wydaje się jednak , że to nie zachowanie muzyków było największym zmartwieniem menadżera , utrapieniem była publika , która na koncerty waliła drzwiami i oknami . A potem każdy koncert kończył się rozróbą i demolką , po prostu się wyżywali
Jan Kirsznik : Obrywało się i samym muzykom

Redaktor Gwalbert , big beat odcinek 8 , o słowach Jana Kirsznika , saksofonisty zespołu Rhytm and Blues : saksofonista wspomina , jak po jednym z koncertów zostali w strzępkach koszul , rękawy jacyś fani urwali sobie na pamiątkę

Czas SBB , lata 1974 do 1980 , muzyka rozmarzone bajeczki , bajki , baśnie , opowieści muzyczne , o aniołkach , chmurkach , ziemiach pozaziemskich , o pasaniu psów , Józef Skrzek śpiewa do młodzieży słowa : "byś był układny i nie zbaczał z drogi" ,słuchacze zaczarowani , oczarowani ,nawet muzyka romantyczna Fryderyka Chopina , wsłuchani , zasłuchani , nawet przysypiają , z czym zgadza się Józef Skrzek, mówi jasno , niech sobie śpią na koncertach .
Muzyka Budka Suflera , słowa ; ciężkie wchodzenie na jakiś szczyt .
I takie coś intelektualistom odpowiadało , publiczność na koncertach grzecznie zasłuchana w bajeczki , potem siusiu, i spać . Obowiązkowo , do tego jakieś cudne dżwięki z cudnych instrumentów , z dalekich krajów , za siedmioma morzami , za siedmioma lasami . Porządek w kraju utrzymany , utrzymany . O koncertach zespołu Rhytm and Blues w latach siedemdziesiątych można było przeczytać , ale z punktu widzenia , jakiego , to było jakieś wypaczenie , ale pan Edward Gierek coś powiedział , i w Polsce na temat zespołu Rhytm and Blues pisali , to słowa pana Edwarda Gierka . Hasło; zespół Rhytm and Blues , odpowiedż : pan Edward Gierek powiedział , i cała myśl , sprawa załatwiona . Z wyjątkami , gdzie rzeczywiście opisano koncerty zespołu Rhytm and Blues .Po prostu , "budujemy drugą Polskę" , słowa pana Edwarda Gierka stały się wyznacznikiem rocka w Polsce w latach , około , 1974 do 1979

Potem nastał czas , słowa Tomasza Lipińskiego , książka Punk rock later , autor Mikołaj Lizut , wydawnictwo Sic ! , rok 2003 ;
Tomasz Lipiński muzyk zespołu rockowego Tilt : Symbolicznym występem był dla mnie koncert Tiltu w zimie 1979 / 1980 w Bytomiu w klubie Pyrlik w Bytomiu. To był macierzysty klub grupy SBB Józefa Skrzeka - hołubionych przez media królów , którzy w ciągu sekundy wydawali z siebie tysiące dżwięków . W porównaniu z nami byliśmy antytezą wszelkiej muzyki , gdy wyszliśmy na scenę , cała widownia siedziała grzecznie na krzesłach . Myśleli , że zaraz wyjdzie mistrz , którego będą mogli podziwiać . Daliśmy czadu i przy trzecim utworze wszystkie krzesła były rozpierdolone , a sala dostała wariacji

Zespoły o nazwie ; Romuald i Roman , 74 Grupa Biednych , Chochoły , Czarne Golfy , Niebiesko- Czarni , ABC , Czerwono- Czarni , Skaldowie co rzeczywiście grali , wiedzą ci , którzy słyszeli . Były koncerty świetne , realizowane bez udziału urzędowych organizatorów muzyki , ja słyszałem

Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostZamieszczono: pt cze 24, 2022 9:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:48
Posty: 428
Koncert zespołu SBB w klubie Pyrlik w Bytomiu w dniu 19. kwiecień 1979 rok , koncert o godzinie 21::00 . Wcześniej był pierwszy koncert SBB tego wieczoru . Na stronie y o u t u b e jest zapis koncertu , od początku do końca . Do publiczności mówią konferansjer , możliwie kierownik Fan Clubu SBB Eugeniusz Lazar i kierownik zespołu SBB Józef Skrzek
Obydwaj kierownicy Eugeniusz Lazar i Józef Skrzek mają podobne głosy , co mówią na tym koncercie do publiczności i co pan z publiczności mówi

Konferansjer : Grupa SBB , tytuł koncertu Wspomnienia z przeszłości blues rock koncert Jurek Piotrowski Antymos Apostolis i Józef Skrzek . Myślę , że jeszcze dwie minuty wytrzymacie , pomożecie ? No jak ?
Konferansjer : Dobry wieczór państwu , dziesiąty festiwal ( słowa nierozpoznane ) siedemdziesiąt dziewięć jest już jest już zupełnie otwarty i myślę , że to co wybraliśmy na dzisiaj dla was będzie dla nas miłe i dla was miłe będzie Józef Skrzek Antymos Apostolis i Jerzy Piotrowski . Czegoś czego jeszcze nigdy tutaj nie było SBB mamy zaszczyt i myślę , że każdy , każdy z was w naszym programie , który przygotowaliśmy dla was i nie tylko każdy znajdzie coś dla siebie , coś co będzie mógł wybrać i będzie fajnie tak jak dzisiaj koncert galowy na otwarcie ( słowo nierozpoznane ) siedemdziesiąt dziewięć dziesiątego jubileuszowego Józef Skrzek grupa SBB oj nie , są wśród nas Józef Skrzek przed nami
Józef Skrzek : Serdecznie was oczywiście witamy i oczywiście mam największy zaszczyt , że my możemy otworzyć tak piękne święto gdzie jest tak wiele fajnych spraw , tyle pięknych muzycznych akcentów może nasz dzisiejszy akcent będzie
Konferansjer : Pierwszy najmocniejszy
Józef Skrzek : Nie , to może nie będzie akcent ale po prostu to będzie coś takiego co będzie bardzo zaskoczeniem dla was . Było zaskoczeniem na pierwszym koncercie bo wszyscy się nie spodziewali , że my potrafimy zagrać jakąś taką zupełnie lużną imprezę , nie lużną jak kiedyś jeszcze za czasów naszych naszych to znaczy jeszcze bojkot
Konferansjer : Nie , nas tu nie było ale on tu był już
Józef Skrzek : Mieliśmy bardzo wiele dyskusji na ten temat poprzedni koncert , że niby ,w ogóle nietypowość tego koncertu i tak dalej , w ogóle jak by to określić , dlatego , że jest to zupełnie coś innego ,że jest to coś takiego co jest tak jak nie tak jak z Niemenem to nie na pewno, z Niemenem po prostu graliśmy te Rapsodie
Konferansjer : Z pamięci one były wiesz
Józef Skrzek : Nie , współczesny świat i tak dalej , jak to było , a potem kiedy zostaliśmy drugi raz , że to było , że graliśmy bardzo proste sprawy , tak jak teraz ,tak nietypowe dla SBB i już wyczuwam że wszyscy na sali są skonc , jak się nazywa
Konferansjer : Są z nami , są z nami , pomożecie ?
Józef Skrzek : Są zdekoncentrowani
Pan z widowni : Ej , ej , wy młodzi
Pan z widowni : No
Józef Skrzek : Stąd jest ten tak długi wstęp , że po prostu chcielibyśmy żeby ten koncert był zupełnie inny , całe życie
Pan z widowni : Czuj się
Konferansjer : Stary , stary skąd jesteś skąd jesteś
Pan z widowni : mówi nazwę miejscowości
Konferansjer : Ładnie tańczysz , świetnie tańczysz Hanys
Józef Skrzek : Nie , po prostu gramy
Konferansjer : Siadaj , siadaj , no co , co
Józef Skrzek : Po prostu nietypowość tego koncertu ma polegać na tym , że wszystko co się tutaj stanie ma być autentyczne , zupełnie inne, niż to co my robimy na normalnych koncertach , z tym , w związku z tym może to być dla was zaskoczenie ,że po prostu zupełnie coś innego usłyszycie coś innego zobaczycie nie będzie to zatem jakieś tam suity , i prawda i tak dalej , ale wydaje mi się , że muzyka pozostanie . Z tym że , żeby wam przypomnieć troszeczkę z naszych początków ma być troszeczkę blues rocka poza też , to jest bardzo istotny dla nas rozdział a póżniej zobaczymy póżniej to wszystko zależy właściwie od was
Konferansjer : ( wyraz nierozpoznany ) siedemdziesiąt dziewięć grupa SBB Józef Skrzek Antymos Apostolis i Jerzy Piotrowski przed wami
Konferansjer : Grupa SBB
Józef Skrzek : Momy ogromne trudności techniczne jeszcze
Pan z widowni : Czemu tego dnia
Józef Skrzek : Eksportujemy już sześć lat i ciągle momy trudności techniczne to jest niesamowite ale niestety akustyka Pyrlika jest znakomita
Pan z widowni : Brawo
Józef Skrzek : Przepraszam , swoją drogą oczywiście chciałem , nie wiem czy można w ogóle parę ciepłych słów właśnie do Pyrlika . To było coś niesamowitego , że my już z Pyrlikiem żyjemy , jak to dziwnie brzmi , osiem lat , zmieniali się dyrektorzy , zmieniali się portierzy , a my ciągle z Pyrlikiem . Zmieniamy agencję na Zachodzie , nie no rzeczywiście to jest niesamowite w związku z tym że się ta impreza jest niesamowita w swoim charakterze i w swoim rodzaju ja przynajmniej osobiście ja czuje się tak lużno , że
Konferansjer : Mam monitor
Pan z widowni : Graj
Józef Skrzek : Poza tym właściwie , właściwie stale jesteśmy pod jakimś takim pręgierzem , że musimy grać zawsze dobre imprezy , musimy zawsze grać imprezy dla wielu , wielu , ostatnio przynajmniej dla wielu tysięcy ludzi
Pan z widowni : Graj
Józef Skrzek : Dobrze , nie rozpraszaj
Pan z widowni : No
Józef Skrzek : Nie rozpraszaj mnie , chcę coś fajnego powiedzieć , o tyle fajnego coś powiedzieć , że rzeczywiście chciałbym , chcielibyśmy żeby czuć tutaj się w tym klubie jakoś tak zupełnie swobodnie , że nie musimy na przykład tej imprezy grać tylko po to , że jest publiczność i że jest krytyka masowa , która nas po tym koncercie opisze , a wy nas , że tak powiem , obgadacie , po prostu chcielibyśmy się wreszcie czuć jak gdzieś gdzieś u siebie , w związku z tym wydaje mi się , że właśnie tutaj w atmosferze tego klubu możemy sobie pozwolić na to , żeby po prostu zagrać zupełnie coś lużnego , takiego po prostu , co w tej chwili jest dobrze zagrać dla was ,większość wszystkich spraw , które będziemy grali dla was w tej chwili to są oczywiście wszystkie sprawy improwizowane na żywo w trakcie odpowiednich klimatach . Lakis na swoim pięknie gra
Konferansjer : Antymos Apostolis
Józef Skrzek : Dobrze , no , brawo dla Lakisa
Konferansjer : Sam Jurek Piotrowski bije brawo
Józef Skrzek : Reasumując , chcemy oficjalnie nasz Pyrlik , że tak powiem , odnowić
Pan z widowni : Jest po remoncie
Konferansjer : Grupa SBB jeszcze raz i czego jeszcze nie było dzisiaj
Józef Skrzek : Dziękujemy , wy macie teraz dziesięciolecie , to jest dziesiąty rok , to jest czternastolecie , a dziesiąty ( wyraz nierozpoznany ) , co było przez te cztery lata , może bym zagrał jakąś taką piosenkę , nie wiem czy rzeczywiście można mówić wam o tym teraz przy okazji koncertu jakiegoś takiego wspomnieniowego troszeczkę wreszcie nietypowego , ale oczywiście wspomniałem o tym że , że my już tu gramy aż osiem lat kontaktów takich bardzo ( wyraz nierozpoznany ) ,a od tego roku , tak , właśnie od tego roku już oficjalnie tu jest nasz Fan Club , z tym , że fakt ,nie myślimy tylko o autografach , to znaczyło to coś takiego żeby po prostu mogli się ludzie na świecie porozumiewać i żeby punktem kontaktowym mogła być nasza muzyka , w ogóle nasze , a to , że wybraliśmy właśnie Pyrlik ,no to świadczy to dobrze o jego , w związku z tym teraz reasumując Fan Club , Fan Club
Konferansjer : SBB , SBB przed wami nasi goście
Konferansjer : Nasi goście z Katowic , Jurek Główczewski i Zbyszek Wegehaupt a to Józef Skrzek i Antymos Apostolis


W Bytomiu wcześniej jak było wspominają na temat życia kulturalnego Bytomia w pracy naukowej pod tytułem Życie kulturalne Bytomia w latach 1945 - 1970 w świetle wspomnień , artykułów prasowych i archiwaliów rozprawa doktorska autorstwa magister Anny Meiser napisana pod kierunkiem doktor habilitowanej Barbary Szargot Instytut Literaturoznawstwa Wydział Humanistyczny Uniwersytet Humanistyczno - Przyrodniczy w Częstochowie Częstochowa 2021 i w tej pracy naukowej są wspomnienia ;
Pani Bożena Wiewiórska : Pod koniec lat sześćdziesiątych , gdy my byliśmy już studentami Politechniki Śląskiej w Gliwicach , założono w Bytomiu Klub Studencki "Pyrlik" . Był to rok 1967
Pani Bożena Wiewiórska : Na inauguracji klubu była "Piwnica pod Baranami" , Ewa Demarczyk była częstym gościem , pamiętam Czesława Niemena , Skaldów . Było tam oprócz tego wiele innych imprez , jak to w klubach studenckich . "Pyrlik" włączał się w wiele imprez miejskich , na przykład z okazji Dni Bytomia . Były to imprezy muzyczne , literackie , teatralne i malarskie . To były piękne czasy . Klub wspominam bardzo miło , chociaż sąsiedzi klubu mogli mieć skrajnie inne odczucia , bo młodość jest zawsze głośna
Pani Krystyna Nitzschke : Pamiętam , że było coś takiego jak MuLiMaRe . Na to chodziłam. To było lepsze niż Dni Bytomia
Anna Meiser : Grupa skupiona wokół Pyrlika prowadziła MuLiMaRe . Czym były ?
Pan Czesław Czerwiński : Skupieni wokół Pyrlika organizowali MuLiMaRe , czyli Muzyka , Literatura , Malarstwo i Reszta
Pan Czesław Czerwiński : Każdy większy zakład pracy miał swój dom kultury , klub


Wyraz nierozpoznany jest to MuLiMaRe , impreza organizowana przez klub Pyrlik w Bytomiu .W czasie koncertu zespołu SBB w Bytomiu w klubie Pyrlik 19.4.1979 roku o godzinie 21:00 nazwa zespołu grającego została przez konferansjera i Józefa Skrzeka powiedziana z estrady do publiczności dziewięciokrotnie . Imię i nazwisko kierownika zespołu SBB Józefa Skrzeka z estrady zostało powiedziane sześciokrotnie . Nazwa klubu została powiedziana z estrady do publiczności sześciokrotnie . Nazwisko Czesława Niemena zostało powiedziane w czasie trwania koncertu z estrady do publiczności dwukrotnie .
Józef Skrzek mówi do publiczności , co wyczuwa u publiczności , mówi również do publiczności słowa o publiczności " są zdekoncentrowani" i Pan z widowni odpowiedział "Ej , ej , wy młodzi " . Słowa powiedziane z estrady do publiczności :
"mamy zaszczyt" , "co będzie dla nas miłe" , "momy ogromne trudności techniczne " , wskazując tym samym na pracowników technicznych , po prostu ich obgadując i to w czasie takiego fajnego koncertu , słowa o "eksporcie" , słowa o jakimś dziesięcioleciu , słowa o Czesławie Niemenie są jakie , muzycy SBB czy grali z Czesławem Niemenem Bema pamięci rapsod żałobny , konferansjer dwukrotnie mówi słowa pana Edwarda Gierka "pomożecie ? " . Słowa " koncert galowy " , "krytyka masowa" , "pręgierz " kierowane są do publiczności .Kierownik zespołu SBB Józef Skrzek mówi do publiczności o dziesięcioleciu , czy publiczność przybyła na koncert zespołu o godzinie 21 wieczorem jest odpowiedzialna za zorganizowanie dziesięciolecia . Józef Skrzek zwraca się z pytaniem do publiczności , "co było przez te cztery lata" , i co , Józef Skrzek oczekiwał na publiczność jak udzieli wiążącej i wyczerpującej odpowiedzi . Józef Skrzek mówi , chce coś fajnego powiedzieć , a tu , proszę , skarży na swoich technicznych pracowników przed publicznością , jak to brzmi , coś fajnego . Kilka miesięcy potem , w pażdzierniku 1979 roku pracownik techniczny zespołu SBB zapytany przez redaktora Telewizji Katowice o swoje zdanie na temat swojej pracy , mówi , ma dobre zdanie . Mówienie nazwy SBB dziewięciokrotnie z estrady w czasie prawie dwugodzinnego koncertu , czy muzycy SBB na Górnym Śląsku mają swoją publiczność , aż dziewięciokrotne przypomnienie nazwy SBB , aż sześciokrotne przypomnienie imienia i nazwiska kierownika zespołu , Józefa Skrzeka . Nazwa "Pyrlik" w czasie koncertu została powiedziana sześciokrotnie . Powiedzenie do publiczności w czasie koncertu rockowego słowa "na żywo" , no proszę , taki wyborny rockman klubowy do publiczności klubowej w czasie koncertu rockowego w klubie do publiczności mówi słowa : " na żywo" . Taki znakomity rockman porównuje siebie i swoich znakomitych kolegów muzyków do jakichś portierów , do jakichś urzędników .
Ten koncert zespołu SBB w Bytomiu to był zaplanowany występ . Nie było to w taki sposób, przyjechali do Polski , umawiają się na granie muzyki w klubie na tak zwany fajf . Bywalcy fajfów mówią , jak było w latach sześćdziesiątych i dalej w Polsce , tylko na fajfach można było posłuchać fajnej muzyki , jakiej się nie uświadczyło w Polskim Radio . Ten koncert zespołu SBB w Bytomiu w klubie Pyrlik został zaplanowany jako jeden z występów imprezy cyklicznej o nazwie MuLiMaRe , czyli muzyka literatura malarstwo i reszta . Tłumaczenia dwóch kierowników , jeden kierownik Fan Clubu zespołu SBB i kierownik zespołu SBB , tłumaczenia dwóch kierowników do publiczności pokazują , jaka rzeczywiście była atmosfera tego koncertu . Ile obydwaj kierownicy natłumaczyli się , mnóstwo słów , tłumaczeń się . W Polsce w klubie przebywanie na estradzie jednego konferansjera i pięciu muzyków jest codziennością , a ja słyszę , jest to wydarzenie nadzwyczajne , nietypowe i " czegoś czego jeszcze nigdy tutaj nie było" . Ja byłem na różnych występach różnych muzyków , grali swoją muzykę , w sposób sobie tylko znany , po prostu chleb powszedni muzyka . W czasie koncertu zespołu SBB słowa kilkakrotne z estrady "nietypowość koncertu" , w odróżnieniu od "normalnego koncertu" . Kilka miesięcy potem , w pażdzierniku 1979 roku na Górnym Śląsku jest spotkanie muzyków zespołu SBB z przedstawicielami Polskiej Telewizji Katowice , na tym spotkaniu Jerzy Piotrowski , perkusista zespołu SBB mówi o publiczności na koncertach zespołu SBB ;
Jerzy Piotrowski : Ja myślę tutaj konkretnie o wejściu na rynek zachodni , który zaczęliśmy forsować tak na całego dwa lata temu . Forsowanie odbywa się do tej pory . Oczywiście , są efekty i to efekty bardzo widoczne . Mamy już , mogę powiedzieć , swoją publiczność w krajach zachodnich , konkretnie myślę o RFNie przede wszystkim dlatego , że mamy zachodnioniemiecką agencję i tam graliśmy większość koncertów , ale również w Skandynawii , we wszystkich krajach skandynawskich praktycznie jesteśmy popularni

Józef Skrzek w kwietniu 1979 , w klubie Pyrlik w czasie koncertu zespołu SBB roku mówi o czynności zmiany agencji zespołu SBB .
Są wspomnienia osób o Bytomiu , opisane w pracy naukowej , i co się działo , przybywały artystki , przybywali artyści do Bytomia , robili swoją robotę i jechali dalej
2. Nazwa Szukaj Burz Buduj została wymyślona przez Franciszka Walickiego i podana do wiadomości na początku roku 1974 . Franciszek Walicki wcześniej w roku 1962 wymyślił słowa "polska młodzież śpiewa polskie piosenki" . Te słowa są pochodną słów pana Edwarda Gierka , z roku 1959 .
Edward Gierek : Jesteście na Śląsku . Nasza młodzież uczy się i pracuje . Raz w tygodniu chciałaby kulturalnie wypocząć

Edward Gierek te słowa kieruje do osób zajmujących się kulturą w Polsce , po koncercie zespołu Rhytm and Blues na Górnym Śląsku . Franciszek Walicki wymyśla hasło , które staje się obowiązujące w Polsce w latach 1962 i dalej .
W roku 1972 Edward Gierek mówi słowa " razem budujemy drugą Polskę " i Franciszek Walicki wymyślił pochodną tych słów , sformułował słowa "szukaj burz buduj" i w roku 1974 nazwa "Szukaj Burz Buduj " staje się obowiązująca , ale dla kogo , dla jednego tylko zespołu , zespołu SBB , stwarzając złudzenie podporządkowania sobie polskiej muzyki młodzieżowej zespołowi SBB . Polski rock w latach 1974 do 1980 , kto gra , gra mnóstwo zespołów , natomiast Józef Skrzek mówi , rozmowa w Polskiej Telewizji w roku 1997 w programie Pegaz o fakcie dowodzenia przez zespół SBB polskiemu rockowi , i to przez czas dziewięć lat .
Muzycy SBB zastali taki jaki był wtedy polski rock , stan na początek roku 1974 , według słów Józefa Skrzeka , rozpoznali polski rock , wyburzyli schematy wypracowane przez polski rock i budowali swoje konstrukcje muzyczne . Co na to polscy rockmani , czy o tym mówią , czy nic nie mówią .
Rzeczywistość .
Ja byłem na koncercie polskiego zespołu Homo Homini w roku około 1974 , grają i śpiewają piosenkę "Tobie Karolino" , świetny tekst , świetnie się słucha , trio muzyków gra , świetnie .
W roku 1978 na kasecie Józefa Skrzeka "Pamiętnik Karoliny" jest taki sam temat muzyczny , ale bez tekstu , z nową aranżacją . Józef Skrzek odnalazł świetną konstrukcję muzyczną , ogołocił z tekstu , zburzył , zbudował jako swoją nową kompozycję . A jest to kompozycja Aleksandra Nowackiego , tekst Marka Dagnana pominięty . Aleksander Nowacki nie mówi , czy coś mu ktoś zburzył , prawa autorskie są obowiązujące , natomiast naśladownictwo w wykonaniu Józefa Skrzeka słyszalne
3. Jest na stronie y o u t u b e dostępny zapis ,w którym to zapisie są widoczni Józef Skrzek , Jerzy Piotrowski , Antymos Apostolis , konferansjer zapowiada występ polskiego zespołu SBB , z głośników słychać studyjną wersję utworu "Rainbow Man" , muzycy udają granie na instrumentach i śpiewanie , publiczność , młodzież niemiecka słucha , oklaskuje , jest to datowane 18.11.1978 i opisane jako R o c k p o p niemiecka telewizja Zweites Deutsches Fernsehen , czas trwania zapisu 3'50"


Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
POWERED_BY