Dzień dobry , Józef Skrzek w rozmowie z redaktorem Grzegorzem Sroczyńskim , pismo Gazeta Wyborcza , data 30.7.2011 ; Redaktor : Dookoła co było ? Józef Skrzek : Cepeliada . W latach siedemdziesiątych wszystko było "lalala" , od Opola do Sopotu . Czasami się ktoś wyłamał , ale wtedy miał pod górkę
Muzyk zespołu Budka Suflera , Mieczysław Jurecki w czasie spotkania z publicznością w Kostrzyniu w roku 2014 , spotkanie prowadzi redaktor Piotr Metz ; Mieczysław Jurecki : w siedemdziesiątym czwartym roku sytuacja wyglądała w ten sposób , że oprócz Niemena , o którym tu było mówione to nic takiego nie było wcześniej , takiego rodzaju muzyki , gdyby nie dwa zespoły : SBB i Budka Suflera , to byśmy dzisiaj mówili o tym , że rock and roll to była grupa Skiflowa No To Co i " Te opolskie dziouchy" i ewentualnie Trubadurzy i "Przyjedż mamo na przysięgę " . Oni są prekursorami tego , że dzisiaj mamy rock w Polsce
No proszę , o latach siedemdziesiątych w Polsce mówią uznani w Polsce muzycy ,Józef Skrzek i Mieczysław Jurecki , i to w jaki sposób. Można nie zaprzeczać , można przemilczeć , można przyjąć do wiadomości . Całe mnóstwo różnych pomysłów konstrukcji muzycznych kompozytorów polskich do roku 1974 po prostu urzędowo zostało zaanektowane , wyciszone , w radiu nic , w telewizji nic , koncerty lokalnie dla swoich , i od tego roku , a więc od , mniej więcej , siedemdziesiątego czwartego, co się w Polsce dzieje . Muzyk polski , kompozytor , Zbigniew Bizoń , muzyk zespołu Bizony , pismo Retro numer 8 , rok 2021 ; Zbigniew Bizoń : W latach 70 , gdy władzę w Polsce przejął Edward Gierek , staliśmy się bezrobotni , bo odwołano wszystkie trasy koncertowe
Słowa Mieczysława Jureckiego powodują powstanie złudzenia pustki , złudzenie w Polsce, w polskim rocku jest tylko Czesław Niemen , i Czesław Niemen wprowadza na estrady w Polsce grupę SBB , wspomaga Budkę Suflera i ma swój zespół . Czesława Niemena w Polskim Radio czy w Polskiej Telewizji nie uświadczysz , wielki Czesław Niemen w listopadzie roku 1975 w Polskiej Telewizji mówi , zajmie się poważniejszą muzyką, w programie około godzinnym , 100 pytań do Czesława Niemena . Miesiąc wcześniej w programie 100 pytań do wystąpił Adam Hanuszkiewicz , i na pytanie pani redaktor , kogo typuje do następnego programu , Adam Hanuszkiewicz mówi bez chwili wahania : Czesław Niemen . Nie zadano Czesławowi Niemenowi pytania o stan polskiego rocka , jakie jest zdanie Czesława Niemena o tej branży , której jest aktywnym uczestnikiem , zadawano intelektualne pytania , nic o zwycięstwach i radościach , robiono wiele , aby Czesława Niemena kojarzyć z klęską , ze smutkiem , żałością , niechęcią , niewolnictwem , skompromitowaniem , Niemen - taki pan z książką napisaną przez Cypriana Kamila Norwida , Niemen - taki pan wykonujący różne prace na rzecz teatru , niemożnością , niewiedzą , a kiedyś , Czesław Niemen przyznał , krzyczał głośno na koncertach , ale kiedyś , bezpowrotna przeszłość . Przeszłość , a więc współpraca Czesława Niemena ze swoimi współpracownikami , ja widziałem i słyszałem ten program w Telewizji Polskiej , była rozmowa jednego redaktora z Czesławem Niemenem o współpracy Czesława Niemena z muzykami . I co , w zapisie programu , zapisie dostępnym na stronie y o u t u b e ta rozmowa jest pominięta , a więc ktoś dalej czuwa nad takim wrażeniem o Czesławie Niemenie , obrazem , śpiewanie estradowe , rock Czesław Niemen w listopadzie 1975 roku ma za sobą , i stał się intelektualistą , znawcą teatru , muzykiem wykonującym roboty dla teatru . Intelektualiści otoczyli Czesława Niemena szczelnym kordonem , i proszę nie wychylać się , ani rusz . Intelektualiści dopięli swego , Czesław Niemen z czasem pracował sam , zrezygnował ze współpracy z różnymi muzykami . A więc intelektualiści mają po swojej stronie Czesława Niemena , w listopadzie 1975 roku Niemen deklaruje swoją niechęć do popularności , nie chce być rockmanem . Kto będzie robił tą robotę , robotę rockmana w Polsce , jest chętny , Józef Skrzek . Czesław Niemen udziela wsparcia swoją obecnością w studiu nagraniowym Budce Suflera i , proszę , sytuacja jest klarowna , Niemen nie chce być rockmanem , a rockowymi wykonawcami są zespół SBB i zespół Budka Suflera , bo to z nimi współpracował Czesław Niemen . Nikt nie żąda , aby byli intelektualistami , są rockmanami , robią tą robotę . A więc intelektualiści przejęli polski rock , i dyktują warunki . Intelektualiści namawiają Czesława Niemena , aby stał się intelektualistą , a takie chęci Czesław Niemen wykazuje nie rozstając się z twórczością poety Cypriana Kamila Norwida . Według takiego rozumowania , byli współpracownicy Czesława Niemena tworzą polski rock , czyli SBB , Budka Suflera , i czy ktoś jeszcze . Różni , nie współpracujący z Czesławem Niemenem , nie są przez intelektualistów postrzegani , jako w ogóle ktoś do postrzegania . Taki stan świadomości utrzymywany jest w latach 1974 do 1979 . W roku 1979 zorganizowano Piknik Muzyczny w Lubaniu , przybyli wszyscy , którzy grają i śpiewają , granie i śpiewanie wszędzie i bez przerwy , był szturm punków na estradę , intelektualiści zostali wyparci ze swoim rozumowaniem o polskim rocku . A wcześniej Czesław Niemen śpiewając polską poezję , swoją pracą wykazał swoją wyższość nad intelektualistami , po prostu Czesław Niemen wyparł intelektualistów w ogóle z systemu kształcenia o polskiej poezji i imię i nazwisko Czesława Niemena mówiono z należnym szacunkiem , a potem jacyś współcześni poeci , pisarze , i to w całym systemie kształcenia w Polsce o polskiej poezji . Intelektualiści poczuli się zagrożeni , i otoczyli Czesława Niemena i życie toczyło się dalej . Dziennikarze tacy jak Dariusz Michalski , Marek Gaszyński , Witold Pograniczny , Piotr Kaczkowski , Wojciech Mann , konferansjer Krzysztof Materna , Andrzej Jaroszewski ,a więc znawcy branży estradowej , te osoby nie były obecne w studiu telewizyjnym w czasie przesłuchania Czesława Niemena . Ja słuchałem muzyki w Polskim Radio i rok 1974 i wcześniej , brak był w Polskim Radio akcentowania takiej ciągłości muzyki polskiej rockowej , są jedni , potem są następni , co grali dziesięć lat wstecz , co grali pięć lat wstecz , co grają obecnie . Po prostu nastąpiła cisza w eterze , kto posiadał płyty , ten wiedział co to rock polski , kto był , bywał na koncertach słyszał rock polski . Mniej więcej , bo Krzysztof Klenczon i zespół Trzy Korony był obecny w Polskiej Telewizji . Ja byłem na koncercie Krzysztofa Klenczona i zespołu Trzy Korony latem w roku 1970 w rejonie Zatoki Gdańskiej , ale rock , na estradzie muzyk zespołu gra na gitarze hawajskiej , świetny koncert . Muzyk zespołu rockowego Nurt , Aleksander Mrożek w rozmowie z redaktorem Jerzym Sosnowskim , Polskie Radio Trójka , maj 2013 rok ; Aleksander Mrożek : Czas trudny zaczął się w połowie lat 70. , kiedy radio przestało nadawać tego rodzaju muzykę Aleksander Mrożek : Nastąpiła ogólna niechęć do nadawania muzyki rockowej w Polsce . To był taki smutny okres . I po prostu Nurt stracił rację bytu Aleksander Mrożek : A to wszystko trwało do końca epoki gierkowskiej , aż do roku 1979
Kto spowodował taką ciszę w eterze w latach , mniej więcej 1974 do 1979 , chodzi o polski rodzimy rock , i co wtedy nadawano w Polskim Radio . Ja słuchałem Polskiego Radia w latach 1974 do 1979 , i szczegółowo , słyszałem , w programie trzecim , pierwszym i czwartym były w tym czasie nadane wszystkie nagrania bonusy z wydawnictwa SBB Antologia . W tygodniku o nazwie Radio i Telewizja były szczegółowe opisy , kiedy w Polskim Radio będzie nadawana muzyka grana przez zespół SBB . Był w Polskim Radio program pod tytułem " Z warsztatu muzycznego zespołu SBB" . W Polskiej Telewizji jedyny polski rockowy dżwięk to zespół SBB , kompozycja "Cięcie" , nowoczesny rock , głośny , wrzaskliwy , i tylko ten dżwięk w latach 1975 do 1982 , z przerwą w stanie wojennym ,a po stanie wojennym dalej to samo w Telewizji Polskiej ; SBB i kompozycja "Cięcie" . Istotnym w polskim rocku jest artykuł , który napisał Franciszek Walicki , pismo Jazz Forum , wiosna 1974 rok , artykuł o zespole SBB . W tym artykule zespół SBB jest opisany jako rockowy numer jeden w Polsce . Franciszek Walicki : Zapamiętajmy sobie tę datę : 4 luty 1974 . Tego dnia ruszyła do boju pierwsza , wyborowa dywizja działająca od stycznia przy Agencji Koncertowej Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego grupy twórczej SKORPION - zespół naszych największych nadziei : SBB ( Polska )
I te napisane słowa Franciszka Walickiego stały się obowiązującym prawem w Polsce , SBB jako numer jeden w polskim rocku . Następny ważny człowiek , w Polsce decydent pełną gębą , pan Maciej Szczepański , przewodniczący Komitetu do spraw Radia i Telewizji , decydował o obecności muzyki zespołu SBB w Polskiej Telewizji , chodzi o kompozycję Józefa Skrzeka "Cięcie" , i gdy Maciej Szczepański sprawował funkcję przewodniczącego Komitetu do spraw Radia i Telewizji , czas pażdziernik 1972 do sierpień 1980 żadna krzywda zespołowi SBB się nie działa . Jasno , klarownie , w Polsce rock , w latach 1974 do 1979 , według słów Mieczysława Jureckiego powiedzianych w roku 2014 do wielkiej ilości ludzi : Niemen , SBB , Budka Suflera . Różne zespoły są , ale nie są lansowane w środkach masowego przekazu . Jest wspaniały muzyk grający radosny rock and roll , Wojciech Skowroński . I co się dzieje , Józef Skrzek nagrywa dwa , ale wiele , dwa krótkie boogie-woogie na fortepian i harmonijkę ustną , i te utwory są nadawane wielokrotnie w Polskim Radio . I proszę , Wojciech Skowroński , mistrz boogie-woogie w Polsce , który całe koncerty potrafi grać świetne, radosne boogie-woogie czy jest popierany , a w Polskim Radio nadają krótkie , studyjne boogie-woogie w wykonaniu Józefa Skrzeka , a na koncertach SBB , tego boogie-woogie w wykonaniu Józefa Skrzeka nie usłyszał nikt , możliwie . To jest taki przykład , w jaki sposób był realizowany tekst Franciszka Walickiego , SBB jest numerem jeden w Polsce , więc kierownik zespołu SBB , Józef Skrzek jest numerem jeden w Polsce , i Wojciech Skowroński , no proszę , autentyczny numer jeden w Polsce w muzyce boogie-woogie , co się dzieje , w Polskim Radio nie jest uznany za takowego , przecież Józef Skrzek nagrał krótkie studyjne boogie-woogie , ale tylko studyjne , bez możliwości nacieszenia się tą kompozycją na koncercie . Koncerty SBB , bajkowe opowieści muzyczne , muzyk zespołu Big Cyc , Krzysztof Skiba , słowa w książce pod tytułem "Skiba . Autobiografia łobuza , ciągle na wolności", wydawnictwo Sine Qua Non , rok 2018 ; opis koncertu SBB w Sopocie 27.8.1978 ; Krzysztof Skiba : Ich muzyka nas poraziła. Siedzieliśmy i słuchaliśmy jak zaczarowani Krzysztof Skiba : Znów odpłynęliśmy . SBB , improwizując na deskach sopockiego Amfiteatru , robiło to , o czym mówił iluzjonista - tworzyło własną opowieść
Istniała Rozgłośnia Harcerska , nadająca polski rock
W listopadzie 1975 roku przed kamerami Telewizji Polskiej Czesław Niemen mówi , nie chce być rockmanem , i intelektualiści dopilnowują , aby branża o nazwie polski rock była pod kontrolą intelektualistów ,intelektualiści mieli już Czesława Niemena po swojej stronie , a więc z resztą poradzą sobie , z jaką resztą ,z ludżmi , z którymi współpracował Czesław Niemen . Polski rock znalazł się pod nadzorem intelektualistów , którzy regulowali , co wolno , co ma być , jak polski rock ma wyglądać . SBB , Budka Suflera stanowią polski rock , przecież współpracowali z Czesławem Niemenem . W latach wcześniejszych intelektualiści w sprawie polskiego rocka nie mieli nic do powiedzenia , koncerty rockowe były intensywne . Jan Kirsznik , muzyk zespołu Rhytm and Blues , pismo Dziennik Bałtycki , o koncertach rockowych w Polsce w roku 1959 ; Jan Kirsznik : Wydaje się jednak , że to nie zachowanie muzyków było największym zmartwieniem menadżera , utrapieniem była publika , która na koncerty waliła drzwiami i oknami . A potem każdy koncert kończył się rozróbą i demolką , po prostu się wyżywali Jan Kirsznik : Obrywało się i samym muzykom
Redaktor Gwalbert , big beat odcinek 8 , o słowach Jana Kirsznika , saksofonisty zespołu Rhytm and Blues : saksofonista wspomina , jak po jednym z koncertów zostali w strzępkach koszul , rękawy jacyś fani urwali sobie na pamiątkę
Czas SBB , lata 1974 do 1980 , muzyka rozmarzone bajeczki , bajki , baśnie , opowieści muzyczne , o aniołkach , chmurkach , ziemiach pozaziemskich , o pasaniu psów , Józef Skrzek śpiewa do młodzieży słowa : "byś był układny i nie zbaczał z drogi" ,słuchacze zaczarowani , oczarowani ,nawet muzyka romantyczna Fryderyka Chopina , wsłuchani , zasłuchani , nawet przysypiają , z czym zgadza się Józef Skrzek, mówi jasno , niech sobie śpią na koncertach . Muzyka Budka Suflera , słowa ; ciężkie wchodzenie na jakiś szczyt . I takie coś intelektualistom odpowiadało , publiczność na koncertach grzecznie zasłuchana w bajeczki , potem siusiu, i spać . Obowiązkowo , do tego jakieś cudne dżwięki z cudnych instrumentów , z dalekich krajów , za siedmioma morzami , za siedmioma lasami . Porządek w kraju utrzymany , utrzymany . O koncertach zespołu Rhytm and Blues w latach siedemdziesiątych można było przeczytać , ale z punktu widzenia , jakiego , to było jakieś wypaczenie , ale pan Edward Gierek coś powiedział , i w Polsce na temat zespołu Rhytm and Blues pisali , to słowa pana Edwarda Gierka . Hasło; zespół Rhytm and Blues , odpowiedż : pan Edward Gierek powiedział , i cała myśl , sprawa załatwiona . Z wyjątkami , gdzie rzeczywiście opisano koncerty zespołu Rhytm and Blues .Po prostu , "budujemy drugą Polskę" , słowa pana Edwarda Gierka stały się wyznacznikiem rocka w Polsce w latach , około , 1974 do 1979
Potem nastał czas , słowa Tomasza Lipińskiego , książka Punk rock later , autor Mikołaj Lizut , wydawnictwo Sic ! , rok 2003 ; Tomasz Lipiński muzyk zespołu rockowego Tilt : Symbolicznym występem był dla mnie koncert Tiltu w zimie 1979 / 1980 w Bytomiu w klubie Pyrlik w Bytomiu. To był macierzysty klub grupy SBB Józefa Skrzeka - hołubionych przez media królów , którzy w ciągu sekundy wydawali z siebie tysiące dżwięków . W porównaniu z nami byliśmy antytezą wszelkiej muzyki , gdy wyszliśmy na scenę , cała widownia siedziała grzecznie na krzesłach . Myśleli , że zaraz wyjdzie mistrz , którego będą mogli podziwiać . Daliśmy czadu i przy trzecim utworze wszystkie krzesła były rozpierdolone , a sala dostała wariacji
Zespoły o nazwie ; Romuald i Roman , 74 Grupa Biednych , Chochoły , Czarne Golfy , Niebiesko- Czarni , ABC , Czerwono- Czarni , Skaldowie co rzeczywiście grali , wiedzą ci , którzy słyszeli . Były koncerty świetne , realizowane bez udziału urzędowych organizatorów muzyki , ja słyszałem
Jurek
|